Problem: Halva touch är död

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Ragowit, 29 jul 2015.

  1. Ragowit

    Ragowit Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kom nyligen hem från en weekend i Rom, där min touch på vänstra sidan slutade fungera. Jag har inte tappat telefonen, det har inte regnat i Rom så den har inte varit i kontakt med vatten, vädret har varit runt 35 grader på dagen. Display är 100% hel, utan det är som sagt bara touch som inte registreras på vänstra sidan.

    Det är exakt 50% av displayen som inte touch fungerar på, den vänstra sidan. Någon som varit med om liknande och vet vad som kan vara problemet?

    Jag har kollat på videos om hur man skruvar upp mobilen vilket jag har gjort för att koppla loss kablar och koppla tillbaka ifall något skulle sitta löst men det har inte givit något bättre resultat.
     
  2. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    En bekant har ett liknande problem på sin Nexus 4. Hon tappade den i marken och efter det finns det en kanske 1 cm hög rand i horisontalled som inte går att trycka på. Skrämen funkar i övrigt som vanligt och alla färger är korrekta även i det trasiga området. Men touchen funkar inte. Om man ritar i en app, t.ex. Snapchat, över området färgas hela skärmen men inte själva randen.

    Är du säker på att den inte fått någon stöt eller så?
     
  3. Ragowit

    Ragowit Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Under dagtid har jag antingen haft mobilen i min hand eller i en ficka i mina shorts. Nattid liggandes på ett bord eller direkt på golvet. Så om det är en stöt så är det enda jag kan tänka på mot mitt ben när den låg i mina shorts.

    Hur som helst så har jag beställt en ny display + frame kit från ebay, det borde lösa saken.