Problem: Lollipop problem G2

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av CrazyDriver, 26 maj 2015.

  1. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Sedan jag uppdaterade min LG G2 (32 GB versionen) så beter sig telefonen konstigt:

    * Batteritiden har blivit betydligt sämre. Ingen större skillnad när telefonen är idle, men så fort jag använder den så laddar batteriet ur märkbart snabbare.
    * Mottagningen har blivit sämre på främst 4G med Telia och ofta ligger den kvar på 3G väldigt länge i områden där jag tidigare hade 4G.
    * Telefonen blir låser sig. Inte fullständigt, men ibland kan det ta en halv minut innan låsningen släpper. Under tiden reagerar den inte alls. Kan hänga ihop med att telefonen numer ofta blir väldigt varm. Oklart varför då jag kör samma appar som med Kitkat där jag inte hade detta problem.
    * Extremt långsam när den ska koppla upp samtal.
    * Ljudet hackar ibland. Detta hände aldrig med Kitkat.
    * Spotify stängs ibland ner när man startar andra appar som t.ex. chrome. Hände aldrig med Kitkat.

    En annan tråkig sak är att LG att valt att ta bort massvis med funktioner. Andra har blivit sämre än innan. Ett exempel är video appen som tidigare var riktigt bra. Den kunde spela film lokalt, från molnet eller det lokala nätverket. Nu finns det inte ens en ikon för att starta appen. Den går fortfarande att komma åt, men bara genom att klicka pen videofil, men de har tagit bort alla möjligheter att spela upp från nätverk. Musik appen är kvar, men även den är nu mera vingklippt.
     
  2. Sunekaa

    Sunekaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Upplever mkt samma, måste nog göra en fabriksåterställning
     
  3. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Jag upplever också vissa av dessa punkterna. Tycker telefonen är allmänt segare. Jag har gjort en factory reset, formaterade samtidigt hela sdkortet men ingen skillnad. Sedan laddar telefonen extremt långsamt med alla laddare utom orginal.
     
  4. ljblom

    ljblom Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är extremt nöjd med lollipop uppdateringen, kan kanske hålla med om att den drar mer ström under användning kanske. Men under idle så drar den mindre än tidigare.

    Jag uppdaterade med LG support tool sen gjorde fabriksåterställning i menyn, sen gjorde jag även en hard reset genom att hålla volym upp och power samtidigt vid start av mobil.

    Kanske hjälper er att göra detta? jag vet inte, men för mig är allt så fruktansvärt mkt bättre än tidigare.

    LG G2an blev som en helt ny mobil :D
     
    sj6 gillar detta.
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har bara haft min LG2 ett par dagar. Begagnad köpt från USA (för att användas i USA) så jag vet inte riktigt vad för "historia" den har. Den uppdaterades genast till Lollipop så jag har inget att jämföra med, men jag kan definitivt säga att den verkar dra väldigt lite batteri i vila! Eftersom det var en ny för mig lur höll jag på mycket med den under måndag/tisdag och har verkligen inga som helst klagomål på batteritiden. Men då snackar vi ju om en helt "ren" mobil där det inte riskerar att ligga kvar skräp sen tidigare program. Kanske det som gör att den del har motsatt uppfattning?
     
  6. christerorebro

    christerorebro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8
    Övrigt:
    Chromebook: Lenovo IdeaPad Flex 5
    Jag fyller på med en bugg jag upptäckt efter uppgradering (5.0.2) och efterföljande återställning.
    Funktionen "Rotera skärmen automatiskt" slutar emellanåt att fungera. För att få den att fungera igen räcker det inte med att slå av och på funktionen i Inställningar, utan kräver en omstart av mobilen.
     
  7. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 127
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Stock sms appen är väldigt seg i Lollipop så jag bytte till Google messenger istället, stor skillnad!
     
  8. haktno

    haktno Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett hett tips är textsecure, sjukt snabb och lightweight. Använder det som detault nu. Inbyggd kryptering också. Men största fördelen jag känner är snabbheten.
     
  9. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Där där dumma stör ej funktionen inkluderade även alarm så jag blev sen till jobbet idag....
     
  10. MikeDropIt

    MikeDropIt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2012
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har inte ens fått Lollipop ännu. Har Tele2. Vet fanimej inte varför jag inte fått nå ännu. Har sökt efter en uppdatering också, men svar att jag redan har det senaste och att det ej finns något nytt (lollipop i detta fallet) :/
     
  11. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Har du kopplat in den i datorn? LG verkar inte skicka ut Lollipop till G2 över OTA.
     
  12. bl00keRs

    bl00keRs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Känner till många av de problem och har ett som ingen har nämnt ännu. Det är tangentbordet. Sämre än i KitKat på de flesta sätt och viss. Gör massor med stavfel vid riktigt snabb skrivande men hade inte hänt så mycket på KK vid samma hastighet och telefonen laggar ibland när man skriver en text men det jobbigaste är att ibland så blir något paj och när jag trycker på en bokstav/siffra whatever så händer ingenting eller andra bokstäver trycks in istället. Trycker på B till exempel och ser på skärmen hur X för delete trycks in och raderar texten för varje gång som jag trycker på B eller trycker på mellanslag och det trycks in H och ser på skärmen hur H trycks in också fast jag klickar ju intinte där riktigt. Hjälper att "ta bort alla" programm från antivitetshanteraren men inte alltid, ibland måste jag starta om skiten. Har reset från bakknapparna och cache rensning var gjord efter uppdatering.
     
  13. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Ingen som har problem med GPS?
    Tappar signalen både i off och online.
    Testat Maps, Here samt Eniro, samma sak, tappar signalen efter nån minut kommer tillbaka efter nån minut och så håller det på. Sjukt irretetande när man semwstrar i en ny stad. Blir nog en downgrade på G2an.
     
  14. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Gjort fabriksåterställning?
     
  15. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Jepp, två gånger.
     
  16. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Skulle rekommendera att skicka i den på lagning då.
     
  17. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Har inget med L att göra. Troligtvis glappar kontakten med antennen. Antennen sitter i backstycket, testa att ta loss det och sätta tillbaka igen och se om det fungerar bättre.