Problem: Touchen "på fel plats" efter flash av TWRP

Diskussion i 'Galaxy Note 4 - Allmänt' startad av KingKong, 31 jul 2015.

  1. KingKong

    KingKong Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    4
    Skulle roota min galaxy note 4 och lägga in en anna rom. Följde en guide på highonandroid för att flasha TWRP i syfte att back:uppa och lägga in ny rom. Efter flash av TWRP så blev skärmen knas. Touchen är av med 1-2 centimeter åt vänster och uppåt. Någon som har en lösning eller känner till problemet?

    Mvh
     
  2. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Tjena. Det enda jag kan tänka mig är att du råkat flasha fel recovery. Tog du den för N910f som jag förmodar att du har?
     
  3. KingKong

    KingKong Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag valde recovery genom flashify och där fanns inte valen angivna med 910F etc utan "Canada", "international" osv och jag valde den internationella. Du har förmodligen rätt att något gick fel där. Grejen är att jag lagt in stock recovery + rom igen men felet kvarstår. Någon idé hur jag ska kunna fixa det?

    En annan lustig sak är att pennan fungerar utmärkt. Det är endast med fingrarna som touchen är av.
     
  4. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Ja då valde du ju rätt. Tyvärr har jag inget tips :/ Hoppas det löser sig. Har du testat att flasha mha datorn istället?
     
  5. KingKong

    KingKong Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag har flashat stock från datorn med ODIN men det hjälper inte. Andra idéer?
     
  6. KingKong

    KingKong Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2015
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    4
    Efter intensivt sökande fick jag hjälp av en snubbe på xda. Om någon mer än jag upplever detta fel så är lösningen att ringa/slå *#2663# Klicka därefter på "TSP FW update (General)" i menyn som dyker upp.
     
    kulantimba, Svampen, kalleboston och 1 annan gillar detta.