Fråga: Fortfarande värt att köpa N9?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av urbanlarsson, 30 jul 2015.

  1. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Funderar på att skaffa mig en Nexus 9 (4G + 32GB) nu när dom är nere på 3990:-, men undrar om det är värt att skaffa den, eller om det finns någon annan som är prisvärd och kanske ett bättre köp nu?

    Har alltid gillat nexus serien och har haft nexus 4, 5 och 7, men nu var det ett litet tag sen jag hade en nexus. Gillar snabba uppdateringar men känner att det inte är lika viktigt nu som det var tidigare (då kände man verkligen skillnad mellan uppdateringarna).

    Men men, kan verkligen inte bestämma mig, så lite kommentarer om vad ni tycker om plattan vore bra.

    Tack!
     
  2. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Jag har både ursprungliga Nexus 7 (2012) och andra generationen (2013) . Den första är numera nästan oanvändbar pga taskigt flashminne och Android 5 medan den andra fortfarande är en riktigt trevlig platta. Särskilt när man är på resande fot då den är lätt att ta med sig. Tycker fortfarande den flyter på bra men jag spelar iofs inte spel.

    Har dock även skaffat en Nexus 9 32 GB med 4G för mer stationärt bruk och är mycket nöjd. Trevlig skärm med bra format för surf mm, bra kvalitetskänsla och snabb. Inte lika lätt att få ner i en mindre axelremsväska men jag har ju kvar den gamla modellen.

    En stor fördel för mig är att jag slipper all bloatware. HTC Sense är trevlig på nyare One-enheter men annars är tillverkarnas egna anpassningar ganska eländiga.

    Jag kan rekommendera den.
     
  3. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Köpte min med 4g 32gb nyligen och gillar den skarpt. Där är lite vikt i den och ger ett bra kvalitetsintryck.

    Där är även magneter på långsidorna. Brukar ställa min förra surfplatta ovanför spisen på fläkten och gjorde samma med denna & märkte att den greppa tag :P
     
  4. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Det är svårt att hitta en liknade platta, var skeptisk till 4:3 men för surf och läs är det faktiskt riktigt, riktigt bra. För media är något med 16:9 såklart att föredra. För spel är även hårdvaran riktigt skarp.

    En fördel med Nexus är att vi kan räkna med att få Android M. Och det kommer att ge rejält utökade standbytider. Så för en "läsa nyheterna på nätet" platta är Nexus 9 riktigt bra för och blir bättre i framtiden.

    Titta vi på konkurrenterna så är Samsungs plattor bra. Touch WiZ mindre bra, men bättre nu än förr. Du kan hitta bra plattor där och då kan hitta billiga plattor där. Vill du ha Android M får du nog titta på de dyrare. För spel kan man snegla på Nvidia Shield. Fördelen är att du får något på närmre 7" och du kommer även här att kunna räkna med snabba uppdateringar. Dell senaste ska också vara riktigt bra, läste om den på AndroidCentral. Tror dock inte att den finns att få i Sverige.
     
  5. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tack för svaren, ska kolla runt lite men det lutar åt en nexus 9. Känns rätt prisvärt för 4000 med 4g, och jag har ett datasim liggandes från jobbet.
     
  6. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Kan tillägga att jag idag fick 9h~ användningsbatteritid. Då är det 4G & GPS med google maps som mest använda appen.
     
  7. king_heisenberg

    king_heisenberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2014
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hade en Nexus 9 32gb 4g i juni men sålde den för den jävlades med mig å skaffade en ipad mini retina men ios är verkligen inget för mig så skaffade en sheild wifi å mobil router. Men saknat min Nexus 9 då trotts att den jävlades var väldigt bra och bra storlek imo.
    Så åkte å köpte en beg. Nexus 9 4g idag. Skall nu göra mig av med sheild plattan.
    Men tycker helt klart att det är värt det. Nexus 9 är en riktigt bra platta även om jag tycker den borde vara billigare idag än vad den är (ca 4500:- på elgiganten etc).
     
    opazo gillar detta.
  8. MiDroid

    MiDroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    24
    Jag beställde faktiskt en igår, trots att jag vet att det är en gammal modell. Det som tilltalade mig mest var nog faktiskt storleken. Jag tycker 10 tum är för stort och 8 för litet, så denna kändes perfekt.
     
  9. tyvar1

    tyvar1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2012
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro Max 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro Max 256 GB
    Sent ute men svar till alla andra som undrar: Jag skulle vänta tills Pixel C kommer. Release är slutet av året enligt Google.
     
  10. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Köpte min för ett tag sen nu, tycker den är sådär... stör mig lite på vikten då största anledning till köpet var att ligga och kolla film i sängen. Köpte ett fodral på ebay som gör att jag kan ställa den i sängen vilket hjälper.

    Men men, den är ok, men inget spektakulärt... hade den varit lite billigare så hade jag nog varit gladare, priset gör att man har högre förväntningar.