Fråga: Är ni nöjda med ert köp av LG G4?

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Tjiffen, 3 aug 2015.

  1. Tjiffen

    Tjiffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    11
    Hej! Tänkte höra med er som har hunnit testa eran G4 ett tag om ni fortfarande är nöjda med telefonen. Är väldigt sugen på att köpa en sådan i dagarna men hade varit skönt att få en ärlig uppfattning om telefonen.

    Har den några ordentliga brister? Hade ni gjort samma val idag eller är det någon annan telefon som lockar mer? Alla tankar är välkomna som kan hjälpa mig att göra mitt beslut!
     
  2. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Mycket nöjd! Kameran är makalös... 32 gb plus kortplats gör inte ont heller. Hade helt klart gjort samma val igen.
     
    Cocacolisten gillar detta.
  3. Tonkow

    Tonkow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone X
    ROM:
    Xposed
    Info:
    Google Launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Cyanogenmod 12
    Info:
    Google Launcher
    Platta:
    HTC Nexus 9
    ROM:
    Cyanogenmod 12
    Info:
    Google Launcher
    Tycker att gränssnittet kan vara segt ibland, hoppas på CM snart.
    4/5
     
  4. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 139
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Köpte en till sambon, hon är väldigt nöjd. Och visst är det kameran som imponerar allra mest. Men även skärm, flyt och batteritid (rootad) är positiva sidor hos G4:an. Väl värd att köpa.
     
  5. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Mycket nöjd! Både jag och frugan har en. Har haft Nexus 4+5 innan denna och tycker UI är klart bättre än vanilla Android. Många små fina funktioner som är tillagda. Har dock bytt till Nova Launcher Prime.

    Kameran är fantastisk, både fram och bak. Klart bättre funktionalitet än Google Camera också.

    Använder numera tillsammans med QuickCircle-case med trådlös laddning till vardags och bruna läderbaksidan till fest och finare tillfällen :)

    En av de bästa sakerna, min drar i princip inget i standby. Tappar ca 1% på 3 timmar om jag stänger global synk och bara ringer lite.
     
    Cocacolisten gillar detta.
  6. Tjiffen

    Tjiffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    11
    Tack för alla svaren, har ni upplevt några överhettningsproblem? läst lite på de engelska forumen och det är mycket klagomål på att den blir väldigt varm snabbt.
     
  7. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Väldigt nöjd, inga överhettningsproblem. Pimpad med trådlös laddning som borde varit standard.
     
  8. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Nöjd här med. Bara små grejer man stör sig på men som alla mobiler har. Hade valt samma mobil.

    Läderbakstycke är riktigt läcker och plus på att den går att byta ut om den tagit skada eller om man tröttnar på färgen.

    Kameran är ju den stora esset men jag gillar LG. Hade G2 tidigare.
     
    Cocacolisten gillar detta.
  9. DROIDKING

    DROIDKING Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gillar oxå LG.De har gjort ett bra jobb med G4:an.ville ha bra skärm,bra kamera,och bra batteri tid....så där är man ju hemma.
     
  10. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
  11. stealth.pilot

    stealth.pilot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    704
    Mottagna gillanden:
    230
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Köpte en G4 med brun läder igår, första intrycket är bara bra. Gillar verkligen designen, skärmen, kameran och alla genvägsfunktioner. Kom från M9n, orkade inte längre med skarpa guldkanten och dåliga kameran, dessutom blev den ganska varmt vid kamera användning.
     
    Last edited: 15 aug 2015
  12. Clayman1986

    Clayman1986 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    SAMSUNG GALAXY S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    SAMSUNG GALAXY S21
    Platta:
    Ipad, Ipad mini x 3
    Fick min g4 brun läder i tisdags och är otroligt nöjd. Kommer från en iphone 6 och har varit missnöjd med den under hela tiden så det känns jätte bra stt vara tillbaka :) Kameran, skärmen ja typ allt är riktigt bra.
     
  13. disagio

    disagio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är otroligt nöjd, läderbakstycket gör att telefonen känns helt unik och exklusiv, helt annan känsla att hålla i den jämfört med en telefon utan läderbakstycke. Jag har köpt ett Quick Circle Case, men det ligger mest hemma och dammar eftersom känslan är så mycket bättre med läderbakstycket.
     
  14. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Är mycket nöjd men jag har märkt att det små laggar ibland när jag surfar runt i chrome speciellt när jag scrollar ned och upp.

    Väldigt störande, hade inte detta problem med g2 där flöt det som smör alltid.
     
  15. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Köpte den vid release. Fortfarande otroligt nöjd. Från 07.30-10.30 på jobbet hade jag i dag tappat 1% batteri. Den kan bli varm om jag spelar ett krävande spel under längre perioder (vilket inte är konstigt), jag spelar dock väldigt sällan spel på det sättet. Hade absolut gjort samma val igen och det är inget jag kunnat säga vid mina tidigare val. Kameran är fantastiskt bra.
     
  16. DROIDKING

    DROIDKING Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att ha haft LG G4 i en månad kan jag bara säga TUMMEN UPP.det är så skönt att LG gått sin egen väg och har utbytbar baksida, utbytbara batteri och vanlig hederlig Sd kort plats på en flaggskepp mobil.bra jobbat LG.
     
  17. Jörgen Flink

    Jörgen Flink Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    6
    Har precis beställt en g4:a. Väntar med spänning till måndag eller tisdag då den kommer. Få se om jag fixar att ha lg, htc sense trogen som jag alltid varit.
     
  18. Dno

    Dno Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 256

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 Pro 256
    Otroligt nöjd med Lg G4, hade en tidigare med bara plast så jag sålde den för att köpa skin varianten. Så galen är jag i Lgn haha :) Har haft i princip alla telefoner som finns ute just nu i marknaden. Hade Galaxy S6 edge innan Lgn men tyvärr så sög batteriet ordentligt och minnet var ju helt katastrof att jag sålde den för att köpa Lg G4. Fantastisk kamera och skärm, samt är den så jäkla snygg med svart skinn på baksidan. Batteriet är helt klart bättre än Galaxyn. Sen kanske är inte prestandan lika bra som Galaxyn men jag har inte märkt någon skillnad då jag inte spelar så grafiktunga spel. Men mycket ducktales remastered blir det, och tro mig det flyter på perfekt! Är du orolig och tvekar att köpa en Lg G4 så har du inget och vara orolig för. I mina ögon så är den perfekt. Det enda ja skulle klaga på är att den kan ladda sakta ibland, så köp därför en turbo charger.
     
    Cocacolisten gillar detta.
  19. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Avvaktar dina åsikter, sitter och funderar och funderar...
     
  20. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Kan tipsa om att läsa manualen. En hel del features som finns lite här och var som ej finns med i Android.