Doogee F3 Pro

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Sharkware, 25 aug 2015.

  1. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Förstår dig. :) Inväntar ännu att dom ska skicka min order som jag la den 26. Men då lanseringen ändå är 3 september så räknar jag inte med att den ska bli skickad innan dess.
     
  2. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
  3. Saarwii

    Saarwii Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Också intresserad av denna...Meen jag väntar lite tills jag ser hur kameran presterar...Ren specmessigt verkar den bra men allt beror ju på deras mjukvara....och sen om den kommer kunna utnyttja googls nya kamera API med manuela inställningar
     
  4. klauzer

    klauzer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 feb 2012
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har sett att det finns skydddplast att köpa för telefonen. Men då den har gorilla glass med antiscratch eller vad den har. Behövs plastet?
     
  5. Effect

    Effect Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3
    ROM:
    Global MIUI 12.0.5
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 4, Sony 65" XC8505
    Finns inte svenska som språkval på den? o_O
     
  6. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Language Bahasa Indonesia, Bahasa Melayu, Catalan, Czech, Danish, German, English, Spanish, Filipino, French, Croatian, Italian, Latvian, Lithuanian, Hungarian, Nederlands, Norwegian, Polish, Portuguese, Romanian, Slovak, Finnish, Swedish, Vietnamese, Turkish, Greek, Bulgarian, Russian, Ukrainian, Hebrew, Arabic, Thai, Burmese, Cambodian, Korean, Traditional/Simplified Chinese

    Fortfarande inte skickad från GeekBuying, men räknar inte med att den ska gå iväg förrän tidigast imorgon.
     
    Effect gillar detta.
  7. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Aja, lite leveransförsening.

    "
    This is the customer service from Geekbuying,thanks for your order .We are sorry to tell you that the item you ordered "DOOGEE F3 Pro" is extremely popular,

    we just need to get them from the factory again .it will be in stock 8th Sep. . Would you mind waiting for a few days ?please don't worry ,once it is in stock , we will ship it out ASAP.We are sorry for the inconvenience."

    Så nästa vecka skeppas den, preliminärt.
     
  8. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    @Hcore@Hcore Beställde också min från Geekb, men har inte fått det där meddelandet. Jag trodde att Geekbuying skeppade ordern direkt från fabriken (Gearbest gör nämligen det) men i ditt mail så verkar det som att dom får in den och sedan skickar den vidare.

    Själv har jag inte hört nått om min order.. Oroande!
     
  9. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Försöker avbryta mitt köp med GeekBuying, men det verkar halvsvårt. Känner att jag vill invänta med kinatelefoner. Fast dom försöker hålla kvar min beställning och erbjuda rabattkuponger på framtida köp som kompensation för väntan. Får se vad dom svarar på senaste mailet att jag tänkte börja titta på andra lurar i framtiden.
     
  10. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Dom försökte med samma sak för mig med, att dom lägger pengarna som store credit, alternativt välja en annan telefon. (Dom visste inte när dom skulle få in ulefone be touch 2 igen då.)

    Svarade bara att jag vill ha tillbaka pengarna på kortet, ingen store credit. då fick jag tillbaka pengarna på 3 dagar!
     
  11. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    @Hcore@Hcore

    Det man undrar är ju HUR lång tid det ska ta innan dom skickar telefonen. Är det ett par dagar så är det väl OK, men snackar vi flera veckor så känns det ju inte riktigt värt:

    Fick detta svar av dom:
    Really apologize for the delay as we still have no exact coming date of DG F3 PRO.

    What is lucky is that we have signed the contract with DG company for this and they will not be so much delay cause we will sue them for their breach of contract. Very angry with them as our customers like you have been waiting for the item for many days.

    Berätta gärna vad du fick för svar av dom gällande andra lurar!
     
  12. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Geekbuying har inte bekräftat min makulering sedan mitt mail för 48 timmar sedan. Frågan är om jag borde dra igång en tvist hos PayPal? Ger dom denna dag på sig att bekräfta.

    Dom har i alla fall inte kunnat leverera den igår som dom lovade förra veckan. Står fortfarande som Payment confirmed.
     
  13. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Vänta en dag till, har du inte fått svar imorgon så öppna en dispyt hos paypal.
    När jag begärde att ordern skulle makuleras så kom det ett mail från paypal att ordern återbetalats rätt snabbt, men kan tänka mig att dom har en del mail att gå igenom varje dag.
     
  14. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Här kan man läsa i kommentarerna att den är 1-2 veckor försenad.
    http://www.to2c.com/doogee-f3-pro.html

    Och Doogee Malaysia skriver på sin FB-sida att den blir försenad till slutet av månaden.

    Dear customers, we are sorry to announce Doo-Gee F3 Pro arrival is delayed to end of September.
    We apologize for any inconvenience caused by the delay. Thank you for supporting Doo-Gee.



    Var en person som hade rätt specifika krav på sin beställning (enligt nedan) är det verkligen nödvändigt med en check-lisa?

    1) confirm that the phone is in stock and available for shipping.
    2) The package to be marked as low priced gift (<=20€) to avoid customs
    3) Install GREEK and ENGLISH Language
    4) Remove all Chinese apps
    5) Install Google Play store and Google apps for Europe-Greece
    6) ROOT the phone
    7) Send the European charger
    8) Check phone for any hardware and software problems.
    Thank you in advance.
     
    Last edited: 9 sept 2015
  15. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Tack för den uppdateringen. Jag har nu skickat ett tredje mail till dom om att makulera min order tillsammans med den informationen. Förklarade även att jag i fortsättningen är öppen för att handla på deras sida igen i framtiden, men allt hänger på hur medgörliga dom är. :)

    Behöver jag kräva tillbaks pengarna via en dispute hos PayPal så återkommer jag inte till dom.
     
  16. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Största nackdelen med geekbuying som jag ser det är att man inte ser om varan man beställer finns i lager. Det gör att jag kommer dra mig för att beställa från dom igen.
     
  17. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Butiken kan givetvis inte styra över tillverkaren, och väntar hellre, än att få en ofärdig produkt. Skulle allt vara frid och fröjd så skulle Doogee putta ut produkten, så man kanske inte ska vara för hårda och sura mot återförsäljarna.

    Det är inga handlare där ute som är nöjda över förseningen. Det kan dock tänkas att Doogee får ge rabatt till sina ÅF:s, vilket gör att ÅF:s kanske har lite spelrum att ge rabatt/ersättning till oss som kan/vill vänta.
     
  18. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Inget svar ännu från GeekBuying, tre dagar nu. Innan svarade dom på 6 timmar. Visserligen Kinatider. Men jag har nu mailat till den adress som står som mottagare för betalningen som sista utväg innan dispyt.

    *edit* 11:00

    Sista utväg är chatt, dom bad om ursäkt direkt för att dom har nätverksproblem för tillfället.

    Dom erbjöd mig att byta telefon istället, till denna: http://www.geekbuying.com/item/MEIZ...-5-1-OS-2GB-16GB-Touch-ID---White-346178.html

    Shit vad svårt det ska vara att avbeställa en order.

    *edit*

    Efter mycket tjat och tips på andra mobiler från deras sida så gick det bättre via chatten. Nu är den äntligen avbeställd och jag förklarade att jag kommer att återkomma.
     
    Last edited: 10 sept 2015
  19. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Vad blir det för lur för dig nu då?
     
  20. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Fick också tips om Meizu m2 Note, tycker dom telefonerna har rätt snarlika spec? Vad är det som gör att Doogee:n skiner över denna?