1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Problem: Hemknappen (och backup vid DOA-byte)

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av dogen, 1 maj 2015.

  1. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag är galet nöjd med telefonen (från att ha haft en sg4), men varför jag hamnade här var för att kolla om det var helt normalt. Hemknappen känns dels "vinglig" men det har jag inget problem med. Min hemknapp fungerar nämligen inte om jag trycker på högra sidan av hemknappen. Då måste jag trycka väldigt hårt. Trycker jag ned högra sidan och drar fingret åt vänster tills den "tippar över" så reagerar den. Skitirriterande när man trycker på hemknappen och väntar men sedan inser att "aha, nej den reagerade visst inte, trots att det klickade och att jag tryckte rätt hårt). Trycker jag försiktigt och långsamt tills "klicket" kommer så reagerar den halvbra på vänster sida och inte alls på höger sida. Man måste som trycka lite hårdare än att hemknappen klickar in. Känns ungefär som en musknapp som börjar ha gjrot sitt. Har det med fingeravtryckssensorn att göra eller borde den svara direkt då knappen klickar, precis som min SG4? Någon som testat S4'an kanske kan berätta hur skillnaden är eller borde vara mellan dem? Den fungerar nämligen perfekt. Den går inte att smyga in utan att ett tryck registreras. Borde vara DOA? Jag har halebop. Undras om man kan gå in i en fysisk teliabutik och få den utbytt eller inlämnad då?

    En annan fråga vad gäller att byta ut telefonen. Hur för man över precis allt data mellan telefonerna om man inte får behålla båda två för att verkligen se till att man får allt säkerhetskopierat? Hur har ni gjort? Finns väl inga kompletta backupsystem för att lagra på datorn? Helium klarade inte riktigt alla appar och det skulle ju vara en katastrof om jag loosade en massa dokument och grejjor som jag sparat i vissa appar (är egenföretagare och det där är liksom sambandscentralen för företaget)
     
  2. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Gav upp allt det där och rootade. Helium och allt vad det är, är inga bra alternativ till titanium även om de så är de bästa.