Kina telefon max 5'' skärm?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Krokem, 2 sept 2015.

  1. Krokem

    Krokem Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2
    Söker en kina telefon med dual sim max 5'' skärm. Någon som har testat och kan rekommendera någon?
     
  2. shirra

    shirra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag tycker du ska köpa doogee f3 pro. Den verkar vara en väldigt intressant mobil. Jag kanske kommer skaffa den eller umi hammer s. Men den är lite större dock.
     
  3. Seamless

    Seamless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag har en Oppo R7. Mycket nöjd med den och Oppo är ju ett betydligt pålitligare märke än många andra kinatelefoner.
     
  4. Sharkware

    Sharkware Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Telefon 3:
    iPhone 6 S
    Platta:
    Google Nexus 7
    Platta 2:
    ASUS A-510
    Bland 5" verkar Doogee F3 Pro vara het!
    Vid högre budget Oppo, Huawei eller OnePlus kanske?
     
  5. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Doogee F3 PRO är hypead men ej testad ännu så det återstår att se om den levererar i verkligheten. Den ser onekligen bra ut på pappret men som med de flesta kinalurar i budgetsegmentet upp till 200usd så finns det issues, mer eller mindre irriterande. Vissa har dåligt optimerad mjukvara, kass kamera, dålig wi-fi, gps, etc etc. Vissa problem kan jag leva med för en telefon runt 1500kr. Tips, läs oberoende tester från verkliga användare på div bloggar och forum. På dessa siter brukar svagheter komma fram mer än sponsrade "reviews" på youtube.

    Jag har på senare tid testat: Siswoo i7 cooper, Oukitel U8, Mlais MX base och det finns gott och ont att säga om de alla.

    Siswoo i7 är rapp men med något svagt batteri och vibratorn funkade ej på min. Kör tyvärr kitkat bara då lollipop är alldeles för buggigt. Svag kamera.

    Oukitel U8 kör lollipop och är väldigt välbyggd med bra batteri. Tyvärr funkade gps dåligt på mitt exemplar. Bra kamera.

    Mlais Mx base Kör lollipop och har mycket bra batteritid, wi-fi, gps verkar funka bra. Bra kamera.Hade dock en crash igår med omstart. Haft den ett par dagar så ännu ska jag ej uttala mig fullt ut men den verkar lovande.

    Hur mycket pengar vill du lägga?
     
  6. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Försök till ett svar för medlemmen Krokem.

    Jag har själv en smarttelefon från Kina idag och vill som du endast ha en "max 5'' skärm. Jag personligen betalar max 1000-1500 för "made in China". Om jag köpt en ny idag är mitt val följande Doogee Y100 Pro den är benchmark/testad här http://chinese-smartphones.com/doogee-y100-pro-performance-battery-life. För mig är följande viktigt "value for money" som är drygt 1000 kr för en Doogee Y100 Pro. Men allt utgår ifrån vad dina egna krav är och vad du vill göra med din smarttelefon spel, foto, krav på batteriet med mera.

    Den här artikeln ska ge dig ledtrådar om Kinatelefoner. Testen är färska i mina ögon "By Marie Brewis | 28 Aug 15" Artikelen är skriven för UK-medborgare. Men artikeln kan med lätthet användas som en bra guide även för svenska användare. Men kontrollera den tekniska specifikationen som band med mera. Men det finns mycket information i ämnet Kinatelefoner om du utför en sökning av forumet. Jag såg senast en tråd om banden i går tror jag.

    "20 best Chinese phones 2015: Best Chinese phones and how to buy them in the UK - why you should (and should not) buy a Chinese phone - best Chinese phone reviews"

    http://www.pcadvisor.co.uk/test-centre/mobile-phone/20-best-chinese-phones-2015-uk-3616945/

    Jag önskar att någon i administrationen samlat all den här informationen om ( vad du ska tänka på och hur du ska köpa en Kinatelefon) i enda informationsartikel som är väl synlig för alla besökare av gemenskapen.

    Utanför ditt ämne.

    En annan intressant artikel är följande "Best new phones 2015/2016: Most exciting phone launches still to come" "By Marie Brewis | 28 Aug 15"

    Men här hittar du inte bara Kinatelefoner utan alla är med.

    http://www.pcadvisor.co.uk/new-product/mobile-phone/33-best-new-phones-2015-2016-3613852/
     
  7. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Meizu M2 kan ju vara intressant, priset är riktigt bra för en Meizu telefon, runt 120 euro. FlymeUI ska vara lite annorlunda, du får googla och se om du tycker det passar dig, bland annat har du bara en knapp vilket du gör allt med. Största skillnaden mot den större M2 Note är att du inte får någon Gyro om jag förstått det rätt. Finns även på GMSArena
     
    devylia gillar detta.
  8. sektledaren

    sektledaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Kanske en Zopo Speed 7 ?

    Jag har köpt den större speed 7 Plus, och är nöjd så här långt, haft den en vecka.
     
  9. Carre_80

    Carre_80 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2014
    Inlägg:
    709
    Mottagna gillanden:
    284
    Telefon:
    Mate 20x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Mate 20x
    Telefon 2:
    Mi max 2
    Elephone p6000 pro. Inget super märke men i mina ögon bättre än doogee.
     
  10. Droid_269

    Droid_269 Guest

    ZTE Nubia Z9 Mini. Hade en själv och var nöjd med allt förutom att den saknade lte band 20. Rekommenderas!