Google foto synkar oavsett hur jag ställer in wifi!

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Suno, 2 sept 2015.

  1. Suno

    Suno Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Så här: Jag har gjort inställningen i Google foto att jag bara vill ha synkronisering över wifi, men då och då gör den synkning över mobil uppkopplingen i alla fall. Hur kan det hända???
    Senast hände det igår och då hade jag råkat stänga av wifi:et men inställningen i Google foto att bara synka över wifi är ju fortfarande kavar!
    I det allra flesta fall lägger jag upp bilder från picasa till google foto (moln tjänsten) och där ifrån synkas telefonen. Så synkningen sker "baklänges" mot vad de flesta gör, om det har med saken att göra??

    Jag testade lite nu och oavset om jag har "bara synka över wifi" eller "bara synka under laddning" så synkar telefonen i alla fall!
     
  2. Suno

    Suno Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Så!
    Efter att ha provat runt en massa är min slutsats denna: Google foto synkar alltid oavsett hur man gör inställningarna (alltså den synkar över mobil data även om man ställt in bara över wifi. synkar även oavsett hur inställning för "bara synka vid laddning" är inställd )

    Detta gäller inte gamla picasa webb, den funkar som den ska så jag går tillbaka till den!
     
  3. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Inställningarna i Google foto gäller väl bara från telefonen inte till som det blir i ditt fall?
     
  4. Suno

    Suno Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jo Tonelec, du har nog rätt. Men så funkade inte Picasa web. Och rimligen har man inställningen "synka bara över wifi" för att minska mobil data!