Androidstereo från ebay.

Diskussion i 'Android Auto' startad av Tommyskrattar, 1 sept 2015.

  1. Tommyskrattar

    Tommyskrattar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    jag funderar på att köpa en Androidstereo(ebay) till bilen. Men jag har hört både bra och dåliga rykten om dessa.

    Är det några som kör med dessa som vet? Har bland annat hört att radiomottagningen är värdelös, samt att det ska vara dåligt ljud i dessa.

    Om dessa nu är värd att köpa, hur är det med upplösningen: duger 800x480, eller är det värt n betala en tusenlapp till för att få 1024 x 600?

    http://m.ebay.com/itm/7-Android-4-4...-3-Series-E46-Camera-/171782125589?nav=SEARCH
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Borde det inte vara så att mottagningen har med bilens antenn och position att göra? Komponenter för radio är ju inte direkt någon ny uppfinning och i android OS finns det ju många telefontillverkare som har vanliga fm-appar som fungerar utmärkt.

    Vad gäller upplösningen så skulle jag säga att om du verkligen planerar att se på film med den så är skärmen den viktigaste komponenten.
     
  3. Ndroid

    Ndroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har en pumpkin, ganska lik den du har men dualcore. Jag är nöjd. Radiomottagningen tycker jag inte är sämre än min gamla. Jag bor dock inte på landet, kanske fungerar det sämre ifall man kommer långt från masterna. Jag har haft tre problem med min, den inbyggda gpsprogramvaran fungerar bra och jag har kunnat uppdatera kartorna. Andra navigationsappar har dock fungerat dåligt, sygic fastnar när man ska ladda ner kartorna, Nokia here fungerar hyfsat men man kommer inte åt alla inställningar. Jag tror att den låga upplösningen ställer till det. I övrigt stör jag mig inte på upplösningen.

    Spotify har slutat fungera för mig två gånger. Båda gångerna så hade jag skapat för stora offlineespellistor, jag tror det är problemet iaf.

    Bluetooth funkar bra och stabilt, men om man pratar i telefon så hör motparten sig själv som ett eko om man har för hög volym.

    Enheten tar kanske 15 sekunder att starta. Backkameran startar dock direkt.

    Om du har barn skulle jag rekommendera att köpa billiga skärmar från eBay och passa på att installera i baksätet samtidigt.

    Fråga om du undrar något.