Marshall London - exklusivt hos Telia

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Cupcakes, 16 jul 2015.

  1. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Fick den känslan idag också! Kunden var intresserad efter att ha testat och lyssnat på mobilen. Men när det börjar pratas om priset så var det bara tack och adjö.
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kan tänka mig en relativt kraftig prisjustering inom en inte alltför lång tid bort. Går inte att tro att en helt ny smartphone, från en okänd smartphonetillverkare ska kunna säljas för ett pris motsvarande de kända tillverkarnas, tyvärr.
     
    bernard och indika gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi har förresten bett om att låna ett testex, men de verkar lite tveksamma på Telia. Misstänker att de kanske har vissa funderingar vad gäller benchmarkdelen.
     
  4. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Kan köra ett benchmarktest idag. Vad vill ni att jag kollar upp? Vilken app?
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vellamo och Browser-testet (välj Chrome) vore roligt att jämföra med de andra enheterna. Kan lägga upp en graf sedan.
     
  6. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Alla demo-telefoner är nätanslutna och med en skärm som aldrig släcks. De är därför ganska varma. Kommer nog göra testet på någon av Telia säljarnas mobiler som de har i fickan. På så sätt får vi ett så bra test som möjligt. Jag skriver en uppdatering efter klockan 16.
     
  7. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Browser:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Metal:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Multicore:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    devylia, Effect, indika och 2 andra gillar detta.
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Du får gärna berätta vad som är bra och inte, nu när du har resultaten. Siffrorna säger mig knappt någonting. [emoji85]
     
  9. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Kolla andra bilden för varje test. Där ser du en jämförelse med andra telefoner. Ser ganska dåligt ut i mina ögon.

    17 telefoner såldes totalt under fredag, lördag och söndag på butiken på Kungsgatan. Ganska tråkiga siffror med tanke på att Marshall skulle dela ut 2 biljetter för konserten på kvällen till de 50 första kunderna i fredags.
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Oj, såg ju inte speciellt bra ut alls då. Speciellt inte med tanke på vad den kostar. Känns ju mycket som att Huawei P8, bland annat, är mycket mer prisvärd på alla sätt.

    Pinsamt, väldigt pinsamt. Att hypea upp en telefon så mycket som man gjort och så går det så dåligt som det ändå gjort. Har säkerligen inte gått bättre för de andra butikerna heller.
     
  11. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Lite OT kanske men OnePlus ska ha cred för att de lyckades med sin första telefon.
     
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Resultatet är rätt nedslående (ignorera Nexus 5 - den behöver uppdateras). Telefonen presterar betydligt sämre än vad man bör vänta sig av en enhet i den prisklassen.

    Upplösningen har också genomslag i webbläsartestet, så Marshall borde ha en liten fördel iom 720p-upplösningen.

    vellamo_browser.png
    vellamo_single_core.png
     
    Last edited: 23 aug 2015
    Cupcakes, brynjolf och SHM gillar detta.
  13. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Värst vad dåligt den presterar. Synd, men denna enhet säljs väl med fokus på ljud så frågan är väl egentligen om den tilltänkte kunden bryr sig om detta?
     
  14. Wheelie

    Wheelie Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    17 jul 2015
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tre Telia och Wifog

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia och Wifog
    Fel fel dubbelfel!
    Hårdrockare kommer inte köpa telefonen, den kommer förmodligen endast säljas till posörer!

    Kjamizz
     
  15. Carlstein

    Carlstein Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Jag efterlyser ett test på mobilen med diverse hörlurar jämfört med andra mobiler.
    Finns ju ingen information någonstans, jo på vissa sidor som antagligen är sponsrade som säger att ljudet är makabert bra.

    Själv gick jag in i en Telia butik o ville provlyssna, telefonen va kasst laddad och det fanns enbart Marshalls egna presets man fick lyssna på, o inte heller lurar som följde med så med mina gamla Sennheiser(10år)drog jag igång någonting men volymen va alldeles för låg o tänkte ok inställning som måste ändras så inte Emil i 4e klass spränger trumhinnan men vips så låste sig luren och jag gav upp.
    Nä, jag kör vidare på min iPhone 6 med mina Sennheiser o snart Soundmagic E10s lurar.

    Tror inte ett dugg på denna luren.
     
  16. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Hörlurarna som medföljer har ett retailpris på 699 kr så det är inga budgethörlurar som låter skit. Eftersom de är in-ear så får man nog inte testa de i butik av hygieniska skäl.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Att testa hörlurar från butik är väldigt känsligt, jag som säljare hade aldrig tillåtit det pga hygienskäl. Detta blir ju ännu mer påtagligt när det är in-ear hörlurar man pratar om. Vill man testa hörlurar och musik så får man ta med sina egna.

    Att den var dåligt laddad är självklart bara att beklaga, så ska det ju inte vara. Det borde man kunnat lösa i butiken. :)
     
  18. Carlstein

    Carlstein Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Förstår helt och hållet!
    :)
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kan säga att det fortsatt gå trögt för Marshall London. Får inte gå ut med några siffror - men man uppnår inte målen man hade.

    Ett problem tror jag kan ha varit att man inte tillåtit tillräckligt många att testa telefonen heller, så man köper telefonen lite utan att veta vad man köper. Har ju blivit ganska populärt att kolla reviews innan köp! :)
     
  20. Bredben

    Bredben Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Marshall London

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Marshall London
    Telefon 2:
    iPhone 5S
    Jaha, det här var ju inte så upplyftande läsning. Jag hade tänkt köpa ny lur ganska länge och förbeställde en Marshall London när jag såg reklamen. (jag hade en såndär gammal lur med knappar som det står siffror på innan). Jag hämtade ut min nya Marshall samma dag som den blev tillgänglig, för knappt en månad sedan. Jag kan försöka ge en kort recension ur ett annat perspektiv än de tidigare i den här tråden eftersom jag inte jobbar med telefoner och mest vill att den ska fungera. Dessutom älskar jag att lyssna på och spela musik.

    Som många har sagt tidigare är designen lyckad. Lite stor att få ner i fickan jämfört med jobbtelefonen som är en iPhone 5S, men skön att hålla i och en ren fröjd för ögat för en gammal hårdrockare som har lirat gura på marshallförstärkare i 20 år.

    Ljudet är en fröjd för örat. Eller öronen, det är ju faktiskt stereo vi pratar om här även om man lyssnar genom mobilens inbyggda högtalare. De medföljande hörlurarna har bra återgivning längs hela registret och med hjälp av den inbyggda equalizern lyckades jag till och med få mina pissiga datorhögtalare på jobbet att leverera Pink Floyd med en kvalitet som var njutbar, vilket är ett stort lyft jämfört med hur det låter om man istället kopplar in en iPhone och spelar samma låt, lyssnar tre takter, stänger av med förskräckelse och ber en tyst ursäkt till Richard Wright.

    Jag kan inte uttala mig så mycket om operativsystem eller prestanda eftersom detta är min första android, men hittills har den gjort det jag har bett om utan att gnöla.

    Jag provade att använda den som surfpunkt när vi åkte bil och kunde jobba oavbrutet hela vägen från Stockholm till Hudiksvall utan ett enda avbrott i VPN-tunneln. Och på jobbet har den visat sig väldigt användbar på telefonmöten då man är flera personer i rummet tack vare de inbyggda högtalarresurserna.

    En stor nackdel bör dock lyftas fram. I dagsläget går det inte att aktivera betalningsappen Swish i Marshall London. Jag har pratat med banken som hänvisade till Bankgirot som ger ut appen. Bankgirots kundtjänst kände till problemet och förklaringen jag fick var att det androidsystem som finns i den här mobilen är ganska avskalat, så pass avskalat att någon del som Swish kräver helt enkelt saknas. BankID funkar och det går exempelvis att ansöka om VAB-ersättning från försäkringskassan. Men det går inte att aktivera swish. Jag hoppas att detta åtgärdas i någon kommande uppdatering för som musikälskare uppskattar jag verkligen den här luren i övrigt och vill inte ha någon annan. Och den kostade inte 5000 spänn, jag band upp mig mot Telia i 2 år och fick den för 2400 kr.
     
    Herrputte, brynjolf, kalleboston och 2 andra gillar detta.