VKWORLD wildcard.

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av jack63, 2 sept 2015.

  1. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

  2. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Ett förtydligande.

    Jag vill förtydliga att jag inte har något privat intresse eller förmåner på något vis av att gynna någon aktör. Har heller inget intresse av sådana aktiviteter eller att ge något specifikt företag någon fördel. Att det råkade bli just GearBest var för att hitta en jämförelse film. Jag tycker inte att GearBest film är bra. Men däremot tycker jag att Red Feret ger en ärlig rättvis bild av smarttelefonen i tråden. Naturligtvis gynnar jag inte någon eller har någon form av förmåner från någon telefontillverkar/telefonförsäljare eller sajt. Allt jag skriver utförs som privatperson utan någon ekonomisk vinning eller fördelar i form av förmåner. Inte ett öre!! Så är det och det förblir så. Ett principiellt och privat ställningstagande från min sida. Var en väljer en valfri återförsäljare.

    Men jag är inte ensam om det i forumet. Det görs dagligen sådana här trådar som på ett eller annat sett leder vidare ut i gränslandet för vad som är tillåtet enligt forumets regler.
     
  3. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Företaget bakom Vkworld. Är ett relativt litet företaget i Kina.

    Företaget bakom Vkworld smarttelefoner är Shenzhen RuiErsheng Technology Co. Jag har utfört en snabb undersökning av Shenzhen RuiErsheng Technology Co. Jag fick en stund över idag. Min slutsats är att här finns inga konstigheter. Det är precis tvärtom, de är seriösa, ihärdiga, noggranna, öppna, måna om nöjda kunder.

    "Shenzhen RuiErsheng Technology Co 200 employees.Founded in 2002,RuiErsheng has its own factory in Shenzhen".

    Shenzhen RuiErsheng Technology Co har egen produktionsfabrik. De lämnar inte ut produktionen av smarttelefonen till någon annan extern aktör efter den tekniska utveckling. Företaget behåller kontrollen över deras produkt hela vägen. Företaget är noggranna med sina produkter allt ska vara "CE/ROHS certificated" och äkta vara. Inget fusk.

    Jag såg filmen av "Red Feret" och fick en känsla av att det är en tillverkare som helt hamnat utanför den vanliga uppskruvade direktreklamen och radarn via forum, media och försäljningssajter. Det kan vara så ibland. Det behöver inte alltid var de som skriker högst och levererar den senaste glittret som har en bra produkt.

    Dock är inte VK inte så kända i Sverige eller Europa som ett antal andra aktörer från Kina. Några företag kan anses som mer eller mindre garageföretag. Det är tveksamt om icke namngivna företag har egna produktionsfabriker.

    VK har en bra hemsida för kunderna. Kunderna kan utan problem hämta hem "Rom_update" till sin VK smarttelefoner. En bra service som inte alltid är en självklar service från alla smarttelefontillverkar i världen eller Kina. http://www.vkworld.cc/

    Deras senaste smarttelefon är VKWORLD Discovery S1.

    VKWORLD Discovery S1 ska det tydligen finnas en möjlighet att ta 3D bilder. Men VKWORLD Discovery S1 är endast utrustad med en kamera.

    Men ovanstående är spekulationer. Källa är: http://www.digitaltrends.com/mobile/vkworld-discovery-s1-glasses-free-3d-display/

    "This is all speculation on our part, and we likely won’t learn more details until the phone launches sometime in the near future"
     
  4. joff

    joff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Platta:
    Nexus 7
    Någon som vet vad skillnaden på VK6050 och VK6050S är?
     
  5. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    En bra fråga joff. Det är mer än lite lurigt.

    Om du funderar över en VKWORLD. Är det följande som testas i filmen av "Red Feret" ( VKWORLD VK6050S ). Den som har ett S inget annat.

    VKWORLD VK6050S

    VKWORLD VK6050S 5.5inch 4G LTE Android 5.1 2GB 16GB Smartphone 6050mAh Battery 64bit MT6735 Quad Core Hotknot - Black

    http://www.geekbuying.com/item/VKWO...-MT6735-Quad-Core-Hotknot---Black-350199.html

    VKWORLD VK6050

    VKWORLD VK6050 5.5inch 64bit 4G LTE Android 5.1 6050mAh Battery Smartphone MTK6735 Quad Core 1GB RAM 16GB ROM - Black

    http://www.geekbuying.com/item/VKWO...uad-Core-1GB-RAM-16GB-ROM---Black-347640.html

    Du ser förmodligen vad som är skillnaden är nu VKWORLD VK6050S har 2GB medans VKWORLD VK6050 har 1GB och inte Hotknot.

    Du får studera mer själv. Men det är vad jag hittat utan en närmare undersökning.

    Övrigt.

    Nackdelar med VKWORLD VK6050S är följande: När väl det kraftiga batteriet är slutkört är telefonens livstid över. Det är ett fast monterat batteri och väldigt svårt att byta ut förmodligen. Jag vill inte använda ordet omöjligt. Jag har ingen aning om livslängden på VKWORLD VK6050S kraftiga batteri. Men en livslängd på 2 år vid en normal användning är en bra gissning.

    Jag såg att VK har en två års garanti på sina smarttelefoner. Många andra tillverkare från Kina har endast ett år.
     
  6. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    "VK World are launching $250 glasses free 3D phone"

    VK World Discovery S1 främsta försäljningsargument är en FHD 1920 x 1080 skärm från LG. Panelen har 3D-teknik som innebär att du kan se på 3D-filmer och titta på 3D-innehåll utan behov av 3D-glasögon.

    Böjd Corning Gorilla Glass 3 panel, 13 megapixel Sony bakre kamera, 5 megapixel främre kameran, 3050mAh batteri, Android 5.1 Lollipop, quad-core Mediatek MT6735 chipset, 2 GB RAM, 16 GB internt minne plus plats för ett SD-kort och dubbla SIM-kort.

    Prissättningen är satt till $249,99.

    Jag vet inte om det VK World Discovery S1 tilltalar någon köpare med deras prissättningen på telefonen. Men annars är det spännande att titta på 3D-innehåll utan behov av 3D-glasögon.

    Källa: http://www.gizchina.com/2015/11/14/vk-world-are-launching-250-glasses-free-3d-phone/
     
  7. speedline

    speedline Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    1 596
    Mottagna gillanden:
    272
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Hela 3D-funktionen känns mer som en gimmick än något som kommer bli brukt i någon större utsträckning. Lite som upplåsning av telefonen med ögonscanner.