Fråga: USB laddare = "quick" charge ?

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av toru, 4 sept 2015.

  1. toru

    toru Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2015
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    2
    va tvungen köpa mej en ny laddare, köpte dock en LG original typ reseladdare, vanlig snabb laddare med tunn kabel.
    Kollade statusen på telefonen, nyvarande ström va 55% och skulle ta 2 timmar med nya laddaren. blev förvånad för vet det går på nolltid att ladda med den USB laddaren jag hade, då jag hade glapp i den så trixa jag lite så den fick kontakt, då stod det från 55% ström till fullt skulle ta 30 min.

    är det bra eller dåligt att det laddas så där snabbt, ska man hålla sej till standardladdaren som tar mer tid på sej, om man står ut med att vänta med att ladda fullt vill säga !?
     
  2. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Telefonerna är gjorda så att de inte ska ta emot ner ström än vad batteriet kan hantera.
     
  3. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Personligen ogillar jag snabbladdare. Åtminstone om man ska använda den regelbundet. Batteriet kanske klarar av det, men värmen gör att batteriet åldras snabbare. Mer ström = mer värmeförlust.

    Av ren erfarenhet så är snabbare laddning sämre för lipol/liion batterier men samtidigt mår dom inte bra av att ligga i en laddare 12 timmar efter fullladdning (tex du laddar på natten).