ROM: Finns det någon som gör ROM-filer till Galaxy S4+ LTE-A (Advanced GT-i9506)

Diskussion i 'Galaxy S4+ - ROM-filer och utveckling' startad av Nisse977, 2 okt 2013.

  1. micho

    micho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har CM11 sen igår och de funkar fint.
     
  2. tigern86

    tigern86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hoppas jag kan blåsa liv i tråden och få lite hjälp.

    Jag har rootat och installerat CM på ett par gamla lurar, ZTE Blade och HTC Wildfire. Nu försöker jag snygga till min Galaxy S4, i9506.

    Först rootade jag den med Odin med hjälp från denna guiden

    http://androidxda.com/root-samsung-galaxy-s4-lte-gt-i9506

    Sen flashade PhilzTouch recovery med Odin. Sedan har jag provat att ladda ner olika nightly (det verkar inte finnas några releaser för min device - ks01lte) men ingen funkar. Installationen lyckas och CM startar, uppe i vänstra hörnet syns texten:

    "KERNEL IS NOT SEANDROID ENFORCING"

    Set Warranty Bit: kernel

    ...men CM stängs ner och startas upp på nytt efter ca 10 - 30 sekunder, vare sig jag försöker slutföra initieringen (ställa in språk, koppla upp sig på wifi osv) eller bara låter den ligga.

    I detta läget trodde jag att det var kört, men jag laddade ner och installerade "orginal" firmware från Sammobile och S4an levde igen. Puh!

    Jag har hittat en tråd där folk beskriver liknande problem här

    http://forum.cyanogenmod.org/topic/114510-unable-to-get-cm-working-on-gt-i9506/

    och skyller på knox. Jag följde lite guider de nämner och laddade hem ett gäng appar för bloatware removal och tog bort allt som hette knox och provade sedan igen att installera CM men med samma resultat.

    Är det någon därute som sitter på svaret på mina bekymmer eller har har tips vad jag kan prova, hit me!
     
  3. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    har CyanogenMod 12.1 på min enhet, följde och körde in denna romen och följde guiden för i9506
    Allt funkar klockrent bortsett från att mikrofonen låter hemskt i videoklipp haha ;)
     
    tigern86 gillar detta.
  4. tigern86

    tigern86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    det gjorde tricket. Tack för hjälpen!
     
  5. Secuthor

    Secuthor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah
    Alltså...ingen ROM till denna mobil ?
     
  6. HenkanY

    HenkanY Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  7. tigern86

    tigern86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag la in CM 12.1 enligt Galaxy44's tips

    Allt såg bra ut till att börja med (även micken lät bra) tills jag inser att mobil data inte funkar som det ska.

    Wifi funkar som det ska och stänger jag av det dyker det upp LTE, H eller E vid signalstaplarna, beroende på hur jag togglar nätverkstyp i inställningar (LTE/3G/2G). Men jag får inte internetanslutning. iaf inte med alla appar. Spotify och cm's epostklient verkar funka samt facebook messenger (men bara för att skicka eller ta emot meddelanden, inte ladda in historik).

    Jag får inte kontakt med google's servrar(play butik, synkning av kontakter o dyl), facebook och web browsern får felmeddelande om saknad internetåtkomst. Men tittar jag på dataanvändning kan jag se att Facebook har dragit ca 6kb efter jag har försökt att uppdatera flödet.

    Jag har återställt APN, rebootat telefonen, fabriksåterställt och flashat om cm.

    Har någon därute upplevt och löst samma fel eller har du något tips på vad jag kan pröva för att råda bot på min svajjiga mobildata?
     
  8. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Hade också exakt samma problem, gjorde om allting en gång till. Flashade också arter97's kernel, och sedan i9506 patch v.1 efteråt något av dessa var det som gjorde att data funkade igen lite osäker på vad dock haha. :)
     
  9. Secuthor

    Secuthor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah
  10. HenkanY

    HenkanY Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    GApps behöver du inte bry dig om eftersom det är rootade original-ROM:ar från Samsung men du måste läsa på själv, de första inläggen iallafall, för att ta reda på hur du ska göra. Det är alldeles för mycket för att jag ska sammanfatta hela proceduren.
     
  11. tigern86

    tigern86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu har jag flashat ett gäng olika CM på min i9506. Allt från Arter97. Mobildata blir svajjigt men det löser sig oftast, dock har jag konstant problem med SMS/MMS. SMS funkar inte alls och MMS bara när jag har wifi. Försöker jag MMSa över mobil data så slutar anslutningen att fungera.

    Jag har tre frågor:

    1. Kan detta vara knutet till min operatör (telia)?

    2. Har någon haft liknande problem och isf, hur löste du det?

    3. Vad finns det mer för sätt att få in CM som inte bygger på Arter97's prylar?
     
  12. Galaxy44

    Galaxy44 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    1. Kör också telia så tror inte det, har du kollat de olika APN inställningarna?
    2. Nope
    3. Inte vad jag vet :/
     
  13. Secuthor

    Secuthor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah
    Jag är faktiskt lite besviken av CM12.1 med min S4+...startar om lite för ofta när vissa appar hänger sig och att WiFi inte fungerar på vissa platser..
    dem andra ni har pratat om tycker jag att dem är alldeles för krångliga att installera, så jag funderar att flasha originalrommen med ODIN.. Synd att det inte finns så mycket att välja på när det gäller rom till S4+
     
  14. tigern86

    tigern86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har bara prövat att återställa APNerna. Standard APN jag kör heter online.telia.se där står det "ej fastställt" i de flesta fälten.

    Hur vet jag vad som ska stå i fälten?
     
  15. Secuthor

    Secuthor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah
    Där ser ni !! satt original ROM..funkar kanon..ska inte testa nåt annat på den
     
  16. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Random reboots händer för att på senaste CM builds har dem fixat en CVE patch som är till för att fixa stagefright och lite annat. Men apar som kör på den uppdaterade processen är inte själva uppdaterade. Vad jag kommit fram till är att det som händer är att det blir något slags ram error eller hur jag ska förklara det, därför startas mobilen om. Jag har provat med clean install på Z2 cm12.1, installerade bara facebook messenger och vid notifikation blev det reboot. Vi får vänta hlt enkelt :(