G4, Z5C, Honor7 eller Nexus 5X?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av roboitinho, 3 okt 2015.

  1. roboitinho

    roboitinho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    7
    Help me Obi Wan Kenobi, you're my only hope...

    Är på jakt efter en ny lur och har så varit under ett par månader. Börjar snart bli tokig av att surfa runt och försöka komma fram till vilken lur som är rätt för mig. Så jag vänder mig nu till er efter hjälp. SOm ni ser i rubriken är det troligtvis någon av G4, z5c, honor7 eller Nexus 5x som det rör sig om. Har egentligen inga specifika krav, kommer från en S4:a och hade först tankar på att gå ner i storlek men har läst mycket bra om G4. Vill ha en kamera som kan ta schyssta bilder på sonen som är i ständig rörelse.

    Tipsa mig gärna om vilken jag ska välja. Motivera gärna...

    Listar kort mina tankar kring dessa fyra:

    G4 - lite för stor och kanske för dåligt batteri. Grym kamera och en riktig topplur. Saknar fingerprint.

    z5c - Bra kamera, smidigt format men katastrofalt rektangulär. Orolig för sprucken display.

    honor7 - Spännande lur till billigt pris. Duger kameran? Bra fingerprint. Märkligt UI?

    Nexus 5x - Luren jag var mest sugen på men sen kom specarna och den känns lite fattig...

    Tack på förhand!
     
  2. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag skulle säga LG G4. Lysande bra kamera och riktigt skön och hålla i med läder bakstycket. Snabbt UI och orkar du lägga in en custom rom så får du mycket bra batteritid.
     
    Keelhauled och johnconnor gillar detta.
  3. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Jag är i stort sett i samma sits, men inte till mig utan en i familjen. Det har vart ett dystert år i, inte mycket imponerande och många problem hit och dit med chippen. Jag observerar mest vad som kommer och vilka rykten som finns men inget har vart någon aha-upplevelse ännu.

    Får hoppas att communityt på XDA hinner ikapp med G4. I dagsläget ser det fortfarande ödsligt ut. SONY går bort för min del. De har förlorat mitt förtroende när det gäller mobiltelefoner/surfplattor.
    Huawei. De etablerar sig i Lund. Men det kanske inte är rätt tid att investera i ännu. Dels för bristen på källkod, och det magra community support som finns.
    Nexus 5X ..en tråkig telefon med gårdagens specar. Men där finns alltid stor support.
     
    Last edited: 4 okt 2015
  4. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Håller med. XDA och LG G4 sektionen ser ödslig ut. Och tidigare så hade jag kunnat sälja telefonen men nu värderar jag en stabil ROM som lägger till dom funktionerna jag saknar i original rommen. Bla möjligheten att kunna ändra DPI och kunna använda Xposed. Dom två viktigaste saker för mig och root.
    Och sen orkar jag inte flasha för flashandets skull varje dag utan det ska vara en mening med det och tillföra något.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tråd flyttad till "Köpråd".


    Är Nexus 6P helt utesluten? Är det storleken som sätter P (heh, Nexus 6P) i sådana fall?
     
  6. Keelhauled

    Keelhauled Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Säger också LG G4. Hade siktat in mig på Nexus 5x men blev så besviken så jag köpte en G4. Med G4an får du en av världens bästa mobilkameror. Den har bra flyt och inte så himla dålig batteritid tycker jag. Dessutom är den en rätt liten 5.5 tums telefon jämför med andra tillverkare. Du kan få tag på en LG G4 med läderbaksida för 4990:- och det är det lätt värt! Dessutom så ryktas det om att G4 är en av dom första lurarna som ska få android marshmallow :) förutom nexusserien då såklart :)
     
  7. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Förlåt för OT

    Men var ha du läst att G4 ska vara en av dom första att får Marshmallow?
     
  8. Keelhauled

    Keelhauled Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Googlade på det och fick upp några sidor om det :) gör det du med :)
     
  9. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Okey, men veckade som att de var South Korea modeller och inte 815 som vår heter som dom hittade
     
  10. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Android kommer närmnare och närmare till att kunna justera saker och ting. Android marshmallow
    kommer att tillåta användaren modifiera ikonerna i notifieringsfältet.
    Men ja, det ska finnas ett syfte med det. Behovet är i dagsläget inte lika stort som det var för två år sedan för att få en någorlunda funktionerlig mjukvara där man inte var inlåst i ett utseende.
    Root är dock alltid ett måste. Jag klarar mig inte utan det. Då kan jag likaväl ha en tråkig iphone..

    Håll dig borta från S810.

    Som jag skrev på XDA inatt:

    Det finns inte ett enda tekniskt dokument eller data-sheet som kan verifiera en revision historik i Snapdragon 810.
    Och man kan inte registrera sig för att titta på dokumenten, om man inte är ett företag som vill använda S810 i sin produkt.
     
    Last edited: 4 okt 2015
  11. jolerius

    jolerius Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag säljer en g4 3 månader gammal om det skulle vara av intresse.. som många andra säger så e det en ruskigt bra kamera i den.. riktigt impad över kvalitén på framförallt bilder i dåligt ljus
     
    bernard gillar detta.