Problem: Laddar extremt långsamt med magnetkontakt när batterinivån är låg

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Ignatius_Pop, 4 okt 2015.

  1. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    På senare tid så har jag märkt att det går extremt långsamt att ladda med magnetkontakten om batterinivån nått 15%. Tar uppåt 8h att ladda fullt(och det går ej ens att ladda fullt för den hoppar fram och tillbaka mellan laddar och inte laddar runt 80-90%).
    Om batteriet är halvfullt, då laddar den i normalt tempo.
    När jag laddar utan magnetkontakt så verkar det som om det inte är några problem alls, samt att det verkar som om batteritiden är bättre.
    Någon som vet vad som kan vara fel?
     
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Har inte upplevt det där. Jag köpte en svindyr magnetladdare från Amazon som heter Magnector X2 och den laddar helt perfekt och snabbt.

    Jag köpte två adaptrar så man får ha sladdar själv.
     
  3. Ignatius_Pop

    Ignatius_Pop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2015
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    23
    Haha, jag funderade PRECIS på att köpa magnector på Amazon då jag ska beställa lite grejer från där, men kommer ta ett tag innan det kommer hit(har en kompis som jag beställer till i usa som sen skickar till mig). Men om det är telefonen det är fel på och inte magnetkontakten(billig som jag köpte på 24.se) så känns det lite meningslöst. Och jag vill fortfarande veta vad problemet är. Varför är laddningstempot lägre bara för att jag har lägre batterinivå? Och den fortsätter lika långsamt hela vägen upp.
     
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Låter som kabeln som bråkar, faktiskt. Magnetkablar är inget officiellt tillbehör till våra mobiler, och många kablar är rent kinaskrot som inte ens bör titta åt ens en gång.
     
  5. hej

    hej Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2011
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    Samsung A3
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Jag har en Magnetor version 2, inte tar det 8 timmar att ladda upp ett nästan tomt batteri, men nog går det långsamt. Jämfört med kabel direkt in i telefonen. Använder originalkabeln jämt.
     
  6. Herrputte

    Herrputte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2015
    Inlägg:
    466
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Rogphone 2/iphone 12pro
    Telefon 2:
    ett otal olika
    Platta:
    Galaxy tab a (2016)
    Jag kör en kinabordsladdare (kostnad typ 2-3 dollar) hemma och har i plånboken en adapter till vanlig microusb ( kostnad 2 dollar) , laddar med i mitt tycke i istort sett samma hastighet som när jag trycker in kabeln på vanligt vis. Notera att hemma till bordsladdaren kopplar jag in min 5v samsung surfplatteladdare.

    Det är alltså typ originalkablar och laddare jag kopplar till adaptrarna.

    (aliexpress ifall ni undrar, tar flera veckor och ibland måste man ha tur men det är snorbilligt)