swedroid.se, gillar funktionen är norm bevarande.

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av jack63, 4 okt 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    "Vi kan aldrig vara säkra på att den åsikt vi strävar efter att kväva är en falsk åsikt, och om vi vore säkra skulle kvävandet av den fortfarande vara något ont."

    Att behöva gillande är liktydigt med att säga.

    Din eller deras syn är viktigare än min egen åsikt om mig själv.

    Det är endast modiga individer som vågar bryta mot normer som av varje institution i samhället från dagis till första jobbet gör allt för bevara.

    Det är alltid modiga individer som går i bräschen.

    De får ofta betala ett högt pris för sina ställningstagande.

    Min belöning är i form av äkthet. Jag strävar inte efter andras applåder eller gillande.

    Att söka andras människors gillande är utan tvekan motsatsen till självständigt tänkande och personlig utveckling.

    Att använda sig av en gillande funktion i ett forum är något ont. Har i en viss mån en styrande och kontrollerande funktion av medlemmarna i en grupp, forum, gemenskap med mera.

    Tycker du inte som vi är du inte välkommen.

    Behovet av gillande måste bort! Inga frågetecken här.
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Ärligt sagt så var det först när jag läste sista raden i ditt inlägg som jag förstod vad denna post handlade om.
    Helt klart intressant frågeställning/åsikt.
     
  3. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag har inga problem med en "gilla" knapp här på forumet, jag tycker det uppmuntrar folk till att skriva hjälpsamma saker när man har problem osv. Förut vill jag minnas att den missbrukades en del när det gick att gilla inlägg i offtopic-delen här på forumet.

    Jag har ganska många "gilla" och det är inte för att jag fiskat efter att få dom, jag försöker skriva vettiga saker och hjälpa folk när dom har problem.
     
    kalleboston och iterva gillar detta.
  4. RNB

    RNB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Som sagt intressant frågeställning, dock tror jag inte avsikten med de som skriver inlägg är att får en kickback i form av ett tekniskt gillande, utan snarare att vara hjälpsamma på den grund att de får samma hjälpsamma input den dag de själva behöver hjälp tex. Gilla-institutet du mer pekar på tror jag har större roll i sociala medier som tex Facebook mm. Jag kan bara tala för mig själv; skulle vi inte ha en gillaknapp skulle mina inlägg ändå se likadana ut.

    Jag är för gillaknappen då den ändå innebär ett incitament för folk att författa vettiga, hjälpsamma och trevliga inlägg. Jag tycker den fyller sin roll!
     
    kalleboston och iterva gillar detta.
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Hade det funnits en "ogilla"-knapp så hade jag hållit med. Men gilla-knappen är väl mer ett sätt att säga "tack" eller visa uppskattning?
     
    indika, Droid55 och iterva gillar detta.
  6. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Den här diskussionen är närmare det filosofiska planet och kan tas i andra delar av forumet. Detta är supportavdelningen där vi hjälper användare att komma tillrätta med problem. Vill du ha hjälp med något skriv klart och tydligt vad vi kan hjälpa dig med och försök undvika textväggar med långa utlägg.

    Ditt ämne är låst.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.