Fråga: Svagt ljud i högtalaren vid samtal

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Föredetting, 3 okt 2015.

  1. Föredetting

    Föredetting Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2015
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    36
    När man pratar via högtalaren så har den jämförelsevis svagt ljud. Tex den gamla xperia active eller S4 compact låter mycket starkare. Är detta standard på z3 compact? Funkar dessa boost-appar även vid samtal+högtalare?
     
  2. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Tyvärr så går det nog inte att komma runt utan root. Jag har inte fått det att funka med någon app (inte testat många). Om det nu är så pass viktigt att du får för dig att roota så finns det soundmods på xda.
     
  3. Föredetting

    Föredetting Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2015
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    36
    OK, tack för infon Albin! Dock ligger root bortom min tekniska horisont så jag får gilla läget.

    Det är i bilen jag tycker det är praktiskt att lägga luren på instrumentbrädan när det ringer men det svaga ljudet är en nackdel. Jag har 15 min till jobbet och så det är inte motiverat med nån annan teknisk lösning. Jag får väl köra åt sidan helt enkelt.
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Det är väl något man får offra i med att xperias telefoner är vattentäta. Det sitter ett membran mellan tunneln och högtalaren.
     
  5. Föredetting

    Föredetting Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2015
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    36
    Ok, den tanken har aldrig slagit mig att det är en biverkning av vattenskyddet, men så kan det förstås vara. I vart fall om det lika svagt på alla och inte bara min. Sedan är det ju inte så svagt att man inte hör; inomhus är det inga problem utan det är vid bilkörning jag skulle önska ytterligare en db eller två.