Andra gamingpappor? Hur få ihop allt?

Diskussion i 'Off Topic' startad av karhart, 2 jul 2014.

  1. karhart

    karhart Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Hur gör ni andra, som liksom jag har både barn, hus, fru, heltidsjobb och ett spelintresse? Hur får ni det att gå ihop?

    Jag sitter och väntar på både Elite: Dangerous samt Star Citizen och vet inte riktigt hur jag ska få tid till att spela. Jag är helt införstådd med att jag inte kommer kunna sitta 24/7, men så länge och ofta som möjligt är mitt mål.

    Så, vad är dina erfarenheter som pappa och spelnörd?
     
  2. ldv2001

    ldv2001 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja, jag gjorde mig av med tjejen, det gjorde under för den energi och tid man har. Det är ju dock förmodligen inte en lösning för alla :)

    Sedan nu när sonen börjat leka mera med kompisar så har det också blivit mer tid över att spela. Utöver det, ordentliga sovtider för barnen så att man kan sitta några timmar efter att dom lagt sig. Det beror ju givetvis på hur gamla dom är. Min son fyller sju snart, så han ska ju sova mycket.
     
  3. ldv2001

    ldv2001 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu till exempel så gick han iväg med grannkillen för att leka, och mobilen hade han med sig så att jag kan se vart han är mha. Android Device Manager. Och maten blev klar igår så det är bara att värma på, Speldags :)
     
  4. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 167
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Det konstiga är att om man spelar så ses det inte som en hobby eller sysselsättning som andra. Folk lägger sjuka timmar på gymmet, golfen, bilen, huset, trädgården, modellbygge, och andra saker, men spela det är inget som är särskilt accepterat. Hoppas att E-sport boomen ändra på detta!
     
    Last edited: 16 sept 2014
  5. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Och samma sak är det med hur man spenderar pengar på ett intresse. Folk som slänger ut stora summor på hästskötsel eller idrottsbiljetter kan inte förstå hur man slösar pengar på marginellt uppdaterade teknikgrejor man "egentligen inte behöver" när de själva klarar sig så bra med tre år gamla saker.
     
  6. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jag slutade spela helt enkelt.
     
  7. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Blir en timma man kan har tur att få på kvällen när ungen somnat
     
  8. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Jag gjorde som @Menno@Menno, slutade spela. Men nu när dotera snart är 4 spelar jag på helgerna när familjen sover. Det kostar på. Man blir trött. Men ska det bli nåt spelat är det helgerna som gäller :)
     
  9. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Själv har man 3 barn, två på 1 år och en på 4. Så det blir nog aldrig något spela igen för mig hehe, har inte ens haft en dator på 5 år så. Inget jag saknar heller.
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag tappade intresset för spel efter jag fick barn, såg det mer som att lämna barnåldern bakom mig. men visst fan kan det vara kul ibland ;)
     
  11. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Med bara ett barn så fungerade det ganska bra. Han sov mycket och under föräldraledigheten var det inga problem att hitta någon timme här och där. Det gick ju inte att köra några instanser i WoW direkt, men kanske några matcher i CS eller Starcraft eller en liten stund i Entropia.
    Med andra barnet som kom för 5 månader sedan så har allt spelande upphört. Förhoppningsvis kan jag komma igång igen lite under föräldraledigheten som börjar vid årsskiftet. Jag har förbokat Mirror's Edge Catalyst som kommer i februari.
     
  12. stealth.pilot

    stealth.pilot Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    704
    Mottagna gillanden:
    230
    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Jag tappade faktiskt spelintresse med tiden eftersom det fanns aldrig tid, sålde min stationära pc och PS3 och gick över till en ultrabook. Men ibland saknar man dem gamla BF2 och RomeTW tider.