Fråga: Omdömen ifrån de som fått Oneplus Two?

Diskussion i 'OnePlus 2 - Allmänt' startad av griffin83, 19 aug 2015.

  1. Linus_ost

    Linus_ost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag har 2.1.0.
     
  2. icreate

    icreate Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Nu har jag lagt upp annons om min OPT på Blocket...
     
  3. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Inte nöjd? :(
     
  4. icreate

    icreate Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Jo, absolut!
    Men om min OPT får 90 poäng av 100 så får faktiskt min ett år gamla OPO 85, så jag kan inte motivera investeringen.
     
  5. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Okej jag förstår :)
     
  6. misSophie

    misSophie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2015
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    5
    Har haft min OPT ett par veckor nu och är hittills jättenöjd. Hade en Samsung S3 LTE innan, så det är ju lite skillnad ;) Sambon har en OPO, så när han fick en invite för OPT, tyckte han jag skulle slå till :)
    De små buggar jag upptäckt är att Google Play har gått igång bara jag har tagit i telefonen, samt att samtalsskärmen inte kommit upp vid inkommande samtal vid något tillfälle. Detta har dock ordnat till sig vid OS uppdateringarna.
    Jag har inte upplevt några problem med hemknappen, dock får man vara lätt på handen för att låsa upp med fingeravtrycksläsaren när den ligger på t ex ett bord.
    Det är skönt att den inte har massa förinstallerade appar, utan att man får välja själv. Det har gjort att jag har blivit betydligt mer intresserad av min mobil än förut, då den bara skulle fungera ;)
    Mobilen ger en gedigen känsla, iom aluminiumchassit. Jag hade Sandstone-baksidan, vilket var väldigt behagligt. Nu har jag dock köpt det vita original Flipcover och har Tempered glass, så nu ska jag väl klara skärmen ;) Ett stort plus för fodralet är att man byter ut baksidan, så telefonen fortsätter vara slim :)
     
    iterva och Pake gillar detta.
  7. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Var bara tvungen.. Ej root.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Theez och EricG gillar detta.
  8. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Nu har jag haft min ett dygn snart och den känns riktigt bra.
    Gillar att det är i stort sett stock Android.

    Men kommer dom här mobilerna få 6,0?
     
  9. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Med all sannolikhet så borde det komma, när det händer återstår att se.
    Enda fördelen jag ser med 6.0 är batteritid vid stand-by (vilket jag inte har några direkta problem med nu ändå), i övrigt så tycker jag skillnaden från 5.x till 6.0 på min Nexus 5 är obefintlig.
     
  10. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Riktigt nöjd än så länge med luren få se om de håller i sig
     
  11. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    47% batteri kvar ännu samlingen fick ja ladda en extra gång på dagen
     
  12. Brax

    Brax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2014
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 9
    Nu har jag haft min OnePlus Two i snart två veckor och tänkte försöka ge mina tankar om den.

    TL;DR: Jag är för det mesta väldigt nöjd och gillar den bättre än min gamla telefon, en Samsung Galaxy S5, dock inte helt utan förbehåll.

    Känslan i handen är fantastisk. Jag älskar tyngden och kvalitetskänslan (har satt på ett Kevlarbakstycke), alla fysiska knappar känns fina och taktila. Däremot hatade jag skärmskyddet i plast som följde med telefonen. Det var inte trevligt att röra skärmen med det på, det kändes trögt och dessutom samlade det på sig en hel del fett och annat. Eftersom jag läst att glaset under inte hade fettavstötande behandling så ville jag inte heller dra av plastfilmen. Som tur var hade jag beställt ett Orzly tempered glass som jag satte på efter några dagar och det höjde känslan på telefonen direkt. Nu är det väldigt trevligt att handskas med skärmen. Detta är något jag verkligen rekommenderar, kostade runt 160kr på amazon.de och kanske 25kr mer på amazon.uk.

    Batteritiden är jag lite kluven till, den ger mig inga wow-känslor men samtidigt har jag aldrig några problem med att klara mig en hel dag på det. Dock drar alla mina telefoner mycket batteri på jobbet där täckningen är lite ojämn. Jag har inte heller ett jobb där jag kan fingra på telefonen särskilt ofta utan det blir bara på raster och så vidare, därför brukar jag inte ha sådär jättehög skärmtid. Jag skulle säga att batteriet är godkänt men att jag hade hoppats på mer. Jag skulle säkert kunna göra vissa grejer för att förbättra batteritiden, som att stänga av skärmgester till exempel, men dessa är något jag faktiskt använder och skulle sakna.

    Kameran är inget jag använder supermycket, men det jag har fotat har blivit bra eller i alla fall godkänt. Den främre kameran har lite underligt fokus ibland. Däremot gillar jag inte alls kameramjukvaran som inte känns särskilt intuitiv och är lite svåranvänd. Älskar dock gesterna där jag kan starta den genom att rita en ring på den släckta skärmen och även dubbeltryck på hemknappen för att starta kameran. Har ingen kameraikon på hemskärmen.

    I övrigt finns det en del udda saker med denna telefon som jag stör mig lite på, men som inte är några dealbreakers på något sätt. Jag gillar inte vibrationsmotorn som inte alls känns lika kvalitativ som den på min S5a, den ger även av sig ett lite metalliskt ljud när den ligger ner på en hård yta som ett bord, dock inte i handen. Ogillar även hur den vibrerar och eftersom jag vill ha vibration när jag skriver stör det mig lite men jag tror jag har börjat vänja mig vid detta. Hemknappen har jag sällan problem med som vissa verkar ha, däremot funkar fingeravtrycksläsaren väldigt dåligt när man samtidigt vidrör telefonens metallram. Har dock börjat lära mig några grepp som funkar, så nu går den ok att använda. Jag har också varit med om en slumpmässig omstart av telefonen och någon gång har jag fått starta om den då den inte velat hitta ett nät.

    Mjukvaran flyter väldigt fint och jag älskar det stora RAM-minnet. 2GB på min S5a var för lite för mig och det kunde ofta börja ta slut och jag fick stoppa appar och grejer. Inga sådana problem på OPT, den kan lagra mängder med appar i RAM-minnet så de startar snabbt och allt flyter på väldigt fint. Jag gillar även "alert-slidern" och använder den flitigt på jobbet och i andra situationer.

    Allt som allt är jag som sagt väldigt nöjd, men jag skulle kanske inte rekommendera den till vem som helst, man tvingas helt klart leva med vissa brister om man köper en OPT.
     
  13. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Är väldigt sugen på OPT pga. Dual sim.
    Har ett privat Tele2 kort och jobb 3 kort.
    Skulle gärna vilja ha Tele2 med mobildata och 3 samtal och sms. Men det går kanske inte om 3 inte har 2G?

    Men om jag kör 3 som mobildata och Tele2 endast samtal och sms funkar det?

    Och bara så jag fattat allt rätt... Båda korten är aktiva för samtal och sms, men ett kort står för mobildata. Detta innebär väl dock att kortet som hanterar mobildata även hämtar data till kortet utan mobildata?
    Och båda korten tar emot samtal och sms som vanligt? Båda är aktiva samtidigt? (Förutom om man pratat i telefon på det ena?)
     
  14. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Vad jag läst så går det inte sålänge du har 3.

    Det borde fungera, föreslog det tidigare åt en annan..Men vet inte hur det gick i slutändan.

    Korrekt!

    Korrekt! Och precis som du skriver, men bara för att förtydliga: när du är i samtal på t.ex SIM 1 så blir SIM 2 inaktiv (ej tillgänglig) för samtal.
     
  15. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för svaret!
    Men då får jag köra mobildata på jobbkortet och hoppas det är hyfsat med mobildata gränsen.
    Känns som det är värt det, riktigt trött på att ha två telefoner!
     
  16. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Jag hade gärna sett mer info om vad ni tycker om skärmen i denna tråden. Ris eller ros? Jämför gärna mot LG G2/G3/G4 om ni kan.
     
  17. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Det blev jättetyst här :)
     
  18. drewN

    drewN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    746
    Mottagna gillanden:
    451
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Nothing Phone (1)
    Telefon 3:
    LG G4
    ROM:
    LineageOS
    Info:
    Används enbart för utveckling
    Jag tycker att skärmen är helt Ok, lite mörk. Har dock inte jämfört med annat än en iPhone 6 Plus.
    Allmänt trevlig telefon, snabbt gränssnitt.
    Hade dock förväntat mig mer av kameran, vilken i jämförelse med min iPhone inte tar speciellt "bra" bilder.

    Slutsats: Hade jag behövt en ny telefon idag och inte vill lägga 10k på en mobil (läs iPhone) så hade det helt klart blivit en OnePlus 2.

    Hoppas att det inte blev alltför rörigt, skriver från mobilen och är trött [emoji4]
     
  19. lindahl

    lindahl Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    79
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    CrDroid 9
    Telefon 2:
    OnePlus 8T
    ROM:
    CrDroid 9
    Jag behöver den inte nödvändigtvis men det hade varit skönt med mer ram nu tillsammans med en fingeravtrycksläsare.
     
  20. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Skärmen tycker jag är helt OK det enda som strular är funktionaliteten med dubbla sim kort så jag slängde ut de andra o kör bara med ett kort nu.
    Annars funkar den bättre än Samsung s6 jag hade innan mkt bättre mottagning bryter inte lika många samtal