Doogee F5 4G

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av polacko, 6 sept 2015.

  1. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Det står product does not exist när jag försöker lägga den i kundvagnen.
     
  2. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Precis, det är så det varit hela tiden. Det var ingen skillnad vid prick +8 GMT imorse. Jag väntade mig att den skulle gå att lägga i "produktkorgen" exakt vid det klockslaget. Men inget är så noga over there tidsmässigt tydligen. :)
     
  3. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Ja, verkar om den är Out of stock! Får hänga vid låset :) Men det gick snack tidigare om att den som var på sale för 99 förut, var en annan nerbantad version.
     
  4. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Har aldrig existerat nån nedbantad version mig veterligen. Finns bara en sorts Doogee F5.

    Min plan var att hänga på låset vid utsatt tid, men uppenbarligen höll de inte vad som står i infon att det skulle varit idag vid 17:00 (GMT +8). Den var out of stock konstant under hela perioden både innan och efter, så jag är 100% säker på att det inte skedde nån Flashsale idag. Såvida det inte bara fanns 1 exemplar och det hann försvinna medans jag tryckte på refresh. Så nu det är svårt vet när det blir av, och OM det blir överhuvudtaget, och därmed svårt vara beredd. :)
     
    Svampen gillar detta.
  5. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Telefonen för 99,85 är väl den som är på flashsale då och då. Typ nästa gång 14 oktober står det, någon som lyckades köpa en förra gången? För 800kr måste man nästan köpa en bara för att...
     
  6. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    15 oktober ska telefonen levereras enl. gearbest
     
  7. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Som jag nämnde ovan var det garanterat ingen flash-sale den 5:e. Jag satt och tokuppdaterade sidan vid utsatt klockslag, både före och efter, men dök aldrig upp nån "lägg i varukorg".

    Det roliga är att de uppdaterat till den 14:e oktober för den ena färgen bara. Medans den 5:e oktober fortfarande nämns för den andra färgen. Återstår se om de håller vad som sägs den 14:e.
     
  8. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Gearbest är lite ormiga och slingrar sig när man vill ha svar på frågan när F5:an skickas:

    Vecka 1:
    "The items you ordered are hot sale and there have been significant supply issues with the manufacturer. We had originally submitted a large order to them.

    We estimate that they will be back order within one week."

    Slutet av vecka 2.
    "Please kindly note that the item you ordered is still under the quality check by our vendors.
    After the check we will process it for you."

    Händer det inget nästa vecka så blir det en annan kina-lur som finns på lager!
     
  9. fredda2

    fredda2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag lyckades - på något konstigt sätt - faktiskt beställa en för USD 99.85 hos Geekbuying idag. Nu står det att de är slut igen: http://www.geekbuying.com/item/product-353211/

    Det står också "Presell Product Lead-time: 2015-10-30" vilket väl gör att jag lär få vänta på den ett tag. Men drygt 800 kr för den kan vara värt att vänta på.
     
  10. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hehe, hur fasen gick det till? Kunde du "adda till varukorgen" huxflux? Jag tror inte jag lär få min före 30:e som jag beställde för 2-3 veckor sedan. Verkar som att de inte har "lager" på den...så kanske är det därför lead-time är så lång nu.
     
  11. fredda2

    fredda2 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jo, ungefär. Den stod som "out of stock" men så loggade jag in där med mina uppgifter och plötsligt så gick den att beställa. Jag vet inte om det var någon bugg eller som de öppnade ordrarna för en stund. Nu är den beställd hur som helst och det ska bli intressant att kolla in den. Hoppas på att det kommer ett sätt att roota den hyfsat snart, bara!
     
  12. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Verkar som att batteriet är 2660mah. Fattar inte varför det ska ljugas om det hela tiden, varför skriva 3000 från början.
     
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Last edited: 12 okt 2015
  14. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Det är nyligen ändrat, för det har stått 3000mah tidigare. Jag har haft koll på detta i månader.
    Geekbuying har dock inte ändrat än, där står det fortfarande 3000mah.

    Så det är klart och tydligt att man tidigt går ut med ett värde som är lite högre tidigt inför Presale, som man sedan degraderat.
    Enligt andra här har det varit så med Doogee tidigare. Iofs är det inget unikt för flera tillverkare som uppger en sak, men verkligheten blir/är en annan.
     
  15. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Googla "doogee f5 3000mah battery" om du inte tror mig... :)
     
  16. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, det stämmer. DOOGEE har fuskat med batterieffekten tidigare. Exempelvis på min Valencia 2 Pro. De skrev 2200 mAH på batteriet trots att det bara var 1800 mAH. Mycket märkligt att ändra uppgifterna på hemsidan innan leverans dock. Märkligt beteende. Vad tror de att de kan vinna på detta? De förlorar ju bara i trovärdighet. Galet.

    Så det stod 3000 mAH på DOOGEE:s hemsida tidigare?

    "Googla "doogee f5 3000mah battery" om du inte tror mig... "

    Det är klart jag tror dig. Jag har ingen anledning att betvivla dina uppgifter.

    edit: Man kan ju kolla på de nätta formatet och gissa att det blir svårt att pressa in ett 3000 mAH batteri där. Mycket tunn enhet.
     
  17. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER


    Ja, det stod 3000mah precis överallt även på deras hemsida. Att så många skulle ha haft fel info och skrivit 3000mah vore osannolikt.

    Så det är nog Doogee som ändrat nu och alla återförsäljare som börjar få den i lager justerar in sig efter ny info från Doogee. Gearbest, Banggood med flera en efter en. Lagerhållning på den verkar vara en bristvara, så misstänker att de första möjligen inkommit nu till försäljarna, varvid detta uppdagats.
     
  18. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Enligt Doogees hemsida, om det nu stämmer väger den nu också bara 140g istället för 171g.
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag såg att F5:an fått en recenssion på Gearbest så några lär ha fått den.
     
  20. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Bara 1 vad jag ser, och det verkar inte vara nån som fått den. Många är roliga och recenserar innan de ens fått produkten, eller den ens existerar.