Fråga: Minneskort installerat men inget sparas där

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Meto, 8 okt 2015.

  1. Meto

    Meto Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej :)

    Började få ont om utrymme på min Note3 och köpte ett minneskort (32gb) och installerade. Den förinstallerade kameraappen valde då att automatiskt börja lagra bilderna på minneskortet istället för internminnet -lysande! Men, det är också den enda lagring som har flyttat till minneskortet. Och jag använder enbart kameraappen "Google Kamera" för foto och video och den lagrar fortfarande endast i internminnet. Går det att få så att "Google kamera" sparar bilderna på minneskortet? Jag har inte hittat någon inställning för det.

    Inga andra appar har heller automatiskt flyttats över till minneskortet för att skapa plats. Kan jag/ bör jag försöka flytta över apparna genom att använda någon app som förr, typ "move app to sd", för att lägga apparna på minneskortet? Eller är det bäst om apparna ligger kvar på internminnet? Skulle ju vara smidigt att ha större spelappar på minneskortet, nu undviker jag att ta ner större spel/appar pga utrymmesbrist på internminnet.

    Mycket tacksam för svar. / Mvh
     
  2. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Inget kommer automatiskt flyttas till ett externt lagringsutrymme heller. Sådant får man göra själv.
    Google och många andra börjar pusha molnbaserad lagring istället.