DOOGEE Valencia2 Y100 Pro

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Ara, 1 aug 2015.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Javisst! Jag använder Vimla, telenors nät. Jag kan även tillägga att jag även beställt DOOGEEs nya F5 modell.
     

    Bifogade filer:

  2. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag ser att du skrivit att priset i Sverige är 1900:- men att det kan vara värt det på grund av garantier. Ytterst tveksamt då det går att köpa två stycken till samma pris från Kina/Hong Kong.
     
  4. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Jo det är sant. Om man slipper tull, man kan be dem märka som gåva men det är inte alltid telefonen går igenom ändå. Sen ifall det är något fel på telefonen brukar det bli riktigt dyrt att skicka tillbaka den.
    Men köper man två telefoner och slipper tullen har man en extra om enheten skulle vara felaktig! Så det är helt hur man prioriterar.
    Vi på Swedroid handlar generellt sett mer över gränserna utan problem, men det finns en stor kundgrupp som inte tycker att det är tryggt och vill slippa alla eventuella problem.
     
  5. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Jag fick hem min enhet får Gearbest.com och det gick smärtfritt. Tog sin tid men som sagt. Efter att ha packat upp den så märkte jag att finishen är inte helt hundra. Det medföljande skalet skaver och på själva telefonen så finns det 2 små upphöjningar som stör. Gemene man bryr sig nog inte, men jag har som sagt ett öga för detaljer. Utöver detta så höll jag på att slita av mitt hår då varken 4G eller 3G fungera på någon av SIM-kortsplatserna. Trots en fabriksåterställning så hittade jag till slut i notifieringarna att dataöverföring av avstängd. Satte igång den och plötsligt så fungerade allt som det ska.

    Hela enheten känns pigg och alert, och känslan för en 900 kronors telefon slår definitivt en Galaxy Ace. Batteritiden är inte enhetens starka egenskap. Ännu värre är att batteriet sägs vara 2200mAh, dock så är batteriet bara på 1800mAh.
     
  6. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

  7. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Svar på: "Ännu värre är att batteriet sägs vara 2200mAh, dock så är batteriet bara på 1800mAh".

    Nyligen läste jag ett antal artiklar ( chinasmartphonereview.com ) om DooGee telefoner som finns representerade i den här avdelningen. DooGee Valencia 2 Y100 Pro, DooGee F5 och DooGee HOMTOM HT6.

    Vad berör OTA support är de endast DooGee Valencia 2 Y100 Pro som DooGee garanterar sina använder en sådan service. Värt att notera för intresserade kunder. Vad berör övrigt nämnda DooGee telefoner ovan finns inte ett sådant löfte i specifikationerna.

    "DooGee OS, Android 5.1 Lollipop (OTA update Support)"

    Vad nu ett sådant löfte är värt?

    Att importera DooGee telefoner för en seriös försäljning i Sverige. Måste utan tvekan vara en mardröm.

    Att skriva att man erbjuder ett batteri på "2200mAh by BAK (fast Charging) 70% in 30mins". Men i verkligheten är batteriet bara på 1800mAh. Det håller inte i Sverige. Det kallas lurendrejeri.

    Det är som att gå in i en bilhall och köpa en sportbil. Försäljaren öppnar motorhuven, precis den motorn jag söker. För övrigt ser bilen super bra ut. Jag slår till. Ett par dagar senare hämtar jag bilen, den är fortfarande välputsad som en pärla. Jag får nycklarna och börjar min färd hem. Men jag får känsla av att det är lite dåligt drag i bilen. Konstigt det stämmer inte med motorns specifikationer. Jag öppnar motorhuven när jag kommer hem. Vad ser jag? En tvåtaktsmotor med två cylindrar. Den sista årgången för Trabant, cylindervolym på 0,6 liter med en effekt på 19 kW (26 hk).
     
  8. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER


    Det låter inte bra alls! Däremot har Perifa inte specificerat att det är Quick Charge i alla fall, inget jag har hunnit testa heller tyvärr. Angående OTA så kom det en senast i slutet av september.
    Var har ni fått informationen om att batteriet enbart är 1800 mAh? Vill jag väldigt gärna läsa så att jag kan lägga till det i mitt batteritest!

    Verkar vara lite si och så med specifikationer från kinesiska tillverkare. Bra i så fall att Perifa i detta fallet har skrivit en egen lista.
     
  9. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag baserar mitt inlägg på vad darkshippo uppger i tråden vad berör batteriet. Han har tydligen nyligen köpt en DooGee Valencia 2 Y100 Pro från Gearbest.com. Jag kan inte se någon personlig vinst för darkshippo att ljuga om nedanstående.

    "Ännu värre är att batteriet sägs vara 2200mAh, dock så är batteriet bara på 1800mAh"

    Vill du läsa vad chinasmartphonereview tycker om DooGee Valencia 2 Y100 så finns recension här: http://www.chinasmartphonereview.com/doogee-valencia-2-y100-pro

    Jag har för mig att det finns ganska många gratis appar som kan utföra en kontroll av batteriet. Så det ska inte vara ett problem för dig apelipell eller företaget i Sverige som säljer DooGee Valencia 2 Y100 Pro.
     
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det har jag skrivit flera gånger - faktiskt så skriver jag detta redan i första inlägget här i tråden! - Det är enkelt att kolla själv, ta bara av klisterlappen som DOOGEE satt på batteriet. På själva batteriet är det tryckt 1800 mAh av batteritillverkaren. Man kan även känna på både på vikt och storlek att 2200 mAh inte kan stämma.
     
    Last edited: 8 okt 2015
  11. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har redan fått tre stycken uppdateringar av mjukvaran sen jag köpte DOOGEE Valencia 2 Pro. Så löftet är värt en hel del vill jag påstå.
     
  12. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Finishen på min DOOGEE Valencia 2 Pro är utmärkt, inga störningar överhuvudtaget. Men det finns en mycket tunn plastram runt skärmen som kan vara störande, den finns dock där för att skydda skärmen vid eventuellt fall.

    Det stämmer med batteriet - det skrev jag redan om i första inlägget här i tråden! - Ta av klisterlappen på batteriet så står det riktiga värdet tryckt på batteriet. I övrigt stämmer alla specifikationer dock. Men visst är det under all kritik.
     
    Last edited: 8 okt 2015
  13. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Kan du ta en bild på batteriet med klisterlappen borta? Så har jag lite underlag om jag ska ta upp det med butiken.
    Då jag bara lånar enheten vet jag inte ifall de vill att jag gör någon åverkan.
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Kolla 8:30 in i videon.

     
  15. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Om du fortfarande inte fått det att fungera:

    Gå in på Inställningar -> Mer -> Mobilnät -> APN. Där står det internet.tele2.se och det ska du ändra till 4G.tele2.se.

    Kasst! Ska maila Perifa om det.
     
  16. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Okej! Tack, jag ska testa det imorgon.
     
  17. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Någon som använder Timely?
    Stora problem att få ljudet att fungera. Man måste gå in på varje alarm och välja ringsignal en gång till, trots att den redan är vald.
     
  18. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det var ingen dålig reklamfilm perifa erbjuder med en känd röst från media. Men perifa har endast valt DooGee sortiment av smarttelefoner och en Kingzone. Rösten säger i reklamen att de erbjuder de bästa kvalitetsprodukterna från Kina. Låt mig vara frågande. Om jag på allvar bestämt mig för en satsning på Kina lär jag med all säkerhet satsat på andra tillverkare. De hävdar att de erbjuder billiga kvalitets produkter från Kina.

    Vi kan säga helt hypotetiskt att jag har kontakt med en återförsäljare via Alibaba Express som har bra referenser. Återförsäljaren ska alltid kontrolleras. Via Alibaba Express kan jag köpa ett parti telefoner. Jag bestämmer mig för att köpa mellan 10 - 50 DooGee Valencia 2 Y100 Pro. Troligen kan jag pressa ner priset till cirka 700-800 kr per telefon. Om jag har otur så får jag betala avgifter. Men partiet kan också slinka förbi obemärkt. Om jag då tar 1900 kr för en DooGee Valencia 2 Y100 Pro så är det en bra vinst för varje telefon. Något mindre om jag betalt avgifter. Men ändå inget dåligt pålägg och marginal per telefon.
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har ägt fyra olika DOOGEE mobiler och samtliga har hållt mycket god kvalité. Hållbara och pålitliga till mycket, mycket bra pris.

    Jag hade utan tvekan valt att sälja DOOGEE. Trots deras batterifusk.

    Hur många DOOGEE mobiler har du haft?
     
  20. apelipell

    apelipell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2013
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Det är väl inget direkt nyhet att det går att få tag på väldigt mycket saker för en billigare peng från Kina?
    Köpte senast en hamburgarpress för ~30 kronor på eBay och den kostar 130 i Sverige.
     
    Ara gillar detta.