Tips: Sätta bakgrund utan att beskära

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Samoht, 8 okt 2015.

  1. Samoht

    Samoht Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nu kanske detta redan tagits upp men hittade inget så jag kör på.
    Har precis gått från en Z1 Compact till en Z3 Compact och upptäckte en skillnad som jag inte riktigt reflekterat över förut.
    I Z1C:an kan jag ta vilken bild som helst oavsett mått, stående, liggande och beskära den fritt, är alltså inte tvingad till ett visst storleksförhållande. I Z3C så är det som det var från början i Z1C där man var hänvisad till en viss ratio, nu finns det väl ett helt gäng tredjepartsappar men jag ville ha det som jag hade förut där jag kör Använd Som/Bakgrund/Beskär Bild.

    Fick för mig att det är Fotoredigeraren som styr detta och började jämföra de två. I Z3C hittar jag com.sonymobile.china.photoeditor.res.overlay_305 (version 418.0) men i Z1C hittar jag ingen photoeditor eller fotoredigerare som börjar på com.sonymobile eller com.sonyericsson utan där ligger den rent och slätt som Fotoredigerare och har version 5.0.A.0.12. Fotoredigerare som app dyker inte upp bland Alla i Appar på Z3C.

    Googlade runt lite och hittade denna:
    http://www.apkmirror.com/apk/sony-m...r/photo-editor-5-0-0-12-android-apk-download/

    Drog ner och installerade, gick in i Album och körde Använd Som/Bakgrund och har då en till Beskär Bild att välja på. Väljer den och kan återigen beskära fritt precis som man kan göra om man väljer att redigera en bild med Fotoredigeraren i Albumnivå. Så nu kan jag om jag vill ha en stående bild som bakgrund igen.
    Valde Bara en gång första gången och när jag går in igen så ligger den ursprungliga kvar under Använd en annan app fast med texten com.sonymobile.china.photoeditor under Beskär bild så den ursprungliga finna fortfarande kvar. Går säkert att ta bort men jag låter den vara kvar. :)
     
    Herrputte gillar detta.
  2. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    3vul h4xx0rs. ;)