Lenovo Zuk Z1, internationell version.

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av jack63, 8 okt 2015.

  1. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Lenovo presenterar Lenovo Zuk Z1 framtagen och anpassad för den internationella marknaden.

    Höjdpunkter i Lenovo Zuk Z1:

    4100mAh inbyggt batteri (byggt för att hålla länge, 10 timmar plus)
    Cyanogen OS (baserat på Android 5,1 Lollipop).
    13 MP Sony IMX214 Kamerasensor, OIS
    Dual SIM Support
    International Version (stöder flera frekvenser)
    USB typ C 1,0 (reversible connector)
    Fingeravtrycksläsar

    http://www.chinasmartphonereview.com/lenovo-zuk-z1-midranger-with-4100mah-and-fingerprint-scanner/
     
  2. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Vad är det för mängd RAM samt Soc? Mediatek känns givet.

    Synd att det är Cyanogen OS på den.
     
  3. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 159
    Mottagna gillanden:
    1 145
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone XR
    Telefon 3:
    IPhone SE 2020
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad mini 6
    Om du klickar på länken så ser man att det är en Snapdragon 801 SoC. Tyvärr stödjer inte telefonen Band 20 i LTE och det betyder ingen glesbygds-LTE. Lite synd när tom DooGee ser till att deras 4G/LTE-enheter stödjer band 20.
     
  4. Ollebro

    Ollebro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har köpt mig en, ville verkligen ha ett stort batteri och två simkort då den ska användas både hemma och i jobbet.

    Ser dock ut som om jag får den som tidigast i typ början på november då de inte får in nya hos Gearbest där jag köpte den förrän i mitten på Oktober.
     
  5. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Säkert ett bra köp. Lenovo är ett etablerat varumärke internationellt och i Sverige/Europa. Företaget har den rätta kunskapen och erfarenheten. Lenovo är ju ingen duvunge direkt!

    Men telefonen har en begränsning.

    "No MicroSD or Expandable Storage Support"

    "Expandable storage Support. But the basic model does come with 64 GB internal storage at stock which is still enough for the casual user"

    Jag kan hålla med. Jag förvarar inte min filmsamling eller musiksamling i telefonen. Men det är klart om man är inbiten spelare och har många utrymmeskrävande spel så kan det möjligtvis skapa problem. Men telefonens specs tilltalar inte den här målgruppen av kunder.

    Jag hoppas att du såg "chinasmartphonereview" kupongkod. Priset för telefonen via Gearbest blev då i stället $299 normalt $319.
     
  6. Ollebro

    Ollebro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kommer sakna Micro SD kort platsen som sitter i min Note 3 idag men jag tänkte också inte köra den här telefonen längre än ett år eller så. Kan man få telefoner såhär billigt har jag inget problem med att byta med ett års mellanrum istället för typ tre som jag gjort innan men betalat 6000+ för telefonen.

    Missade rabattkupongen, så kan det gå!
     
  7. Ollebro

    Ollebro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad kan man säga, grymt nöjd än så länge. Cyanogen OS är fett najs, fingeravtrycksläsaren är blixtsnabb och batteriet håller en evighet. Känns rätt lyxig i handen med även om baksidan i plast är rätt tråkig och hal. Men fan den är snygg i grått. Sjukt nöjd. Men vilket helvete det var att få båda simkorten att spela, men nu att slippa företagstelefonen är guld värt.
     
  8. Ollebro

    Ollebro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilken jävla batteritid den här telefonen har, pluggade ur den innan jag gick till jobbet vid 6 igår och idag såhär 26 timmar senare är den fortfarande vid liv på 40% batteri. Nu är det dock endast 3 timmar SoT men det är också så en normal dag ser ut för mig. Jag har längtat efter en telefon som orkar igenom minst en dag av vardagligt bruk.


    Ska nog testa köra igenom en omgång Geekbench batteritest i morgon och se hur långt den faktiskt orkar med skärmen på 100%.
     
    murana gillar detta.
  9. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Då är du med andra ord inte missnöjd med ditt köp av en Lenovo Zuk Z1, internationell version.
     
  10. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Ja detta är oerhört märkligt. De större såsom Lenovo, Xiaomi och Meizu stödjer inte band 20. Men det göra ett flertal klart mindre som Elephone, Ulefone, Doogee etc etc. De bör väl inte ha något att förlora på det? Att kalla en version för internationell utan band 20 är oerhört märkligt. Det är fler länder än Sverige som önskar detta band, såsom Tyskland, England etc.
     
  11. Ollebro

    Ollebro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Absolut, men nu med nästan en veckas användande har jag stött på saker jag vill se förbättade och förhoppnnigsvis går det genom mjukvara.


    Helt random, kan vara efter en timme eller efter en dag, så vill inte telefonen vakna. Man kan behöva spamma hemknapp eller powerknapp i 30 sec om och om igen tills den tillslut vaknar upp men då är istället skärmen oresponsiv. Tillslut väcker man den och lyckas låsa upp den och då är det som ingenting har hänt. Bästa då är att boota om telefonen så försvinner problemet så jag är helt hundra på att det är någon jävla mysko bugg i Cyanogen OS. Jag har nämligen upplevt samma med Cyanogenmod på Note 3 men inte i närheten så här illa.

    Ett annat problem som är mindre jobbigt är dubbla simkort, när man bootar upp telefonen är det ett jävla fipplande med att avaktivera och aktivera simkorten var för sig tills de kopplar upp sig. Annars så står båda korten bara med ett utropstecken och vägrar koppla upp sig. ytterligare en sak jag tror man kan lösa med mjukvara.

    Bortsett från det, grymt nöjd. Jag hade gärna sett volymreglaget på andra sidan telefonen så som det var på min Note men det kan vara vad man är van vid. Volymreglage och powerknapp är lite slappa så de känns lite B men överlag känns telefonen väldigt lyxig.

    Jag hoppas vi får se en Marshmallow uppdatering och jag hoppas den kommer innan årets slut. Det hade varit så jävla najs.
     
  12. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

  13. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Man får två DOOGEE F5 för samma pris.
     
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

  16. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

  17. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    "ZUK Z1 Review – A lot of hardware at a good price"

    Om du vill ha den senaste processorn och det allra högsta resultatet på benchmarks testet så är inte ZUK Z1 rätt telefon.

    Men att basera ett beslut på ovanstående fakta är dumt.

    Men vill du ha en telefon med en extrem batteritid, stabilt byggd, senaste standarden på USB, bra spelprestanda då Zuk Z1 har mycket internminne, en anständig kamera och uppdateringar av Cyanogen OS. Tunga spelare och hardcore användare kommer att ha svårt att hitta en kinesisk enhet som erbjuder så mycket.

    Källan till ovanstående text är gizchina.com/2015/10/27/zuk-z1-review

    Design - 7/10

    Hardware - 9.5/10

    Battery - 10/10

    Camera - 8.5/10

    Value - 8.5/10


    8.7/10


    Källa: http://www.gizchina.com/2015/10/27/zuk-z1-review/
     
  18. Ollebro

    Ollebro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fått en uppdatering av mjukvaran sedan jag sist skrev något här och verkar ha blivit av med problemet att telefonen inte vaknar. Det har då inte skett på två dygn nu iallafall så det ser rätt bra ut.

    Har nu också testat Geekbench batteritest med ljusstyrka på 100% och adaptive display och allt sådant avstängt så den inte på något vis kör med lägre än högsta möjliga ljusstyrka. 6 timmar screen on time. Jag är väldigt nöjd. Skulle gissa att man får närmare 10 om man inte kör skärmen på högsta nivå hela tiden. Hade även stängt av batterispararfunktionen som kickar in vid 15%.
     
  19. hemskasven

    hemskasven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    43
    Europa har 500 milj innevånare, Indien det dubbla och lite till, Indonesien, Vietnam och Thailand 400 miljoner tillsammans. Marknaden är troligtvis inte Europa för kineserna.
     
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Indien och Indonesien har många egna mobiltillverkare som säljer billiga mobiler och det är oftast operatörer som säljer paket med abonnemang och mobil.

    Europa är en bättre marknad. Det är ett misstag att inte ha band 20. Även band 8 saknas på många.