Ej betrodd utgivare - vad gör jag?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Bocconotti, 9 okt 2015.

  1. Bocconotti

    Bocconotti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sedan idag kan jag inte längre besöka websidan ginza.se utan att gång på gång få upp säkerhetsvarningar gällande sidans certifikat. "Certifikatet kommer inte från en betrodd utgivare" står det, följt av en massa text och formuleringar som jag inte förstår mig på alls, såsom:

    Utfärdat till:
    * nätverksnamn - psplugin.com

    * Organisation - Vergic AB

    Utfärdat av:
    * nätverksnamn - Gandi Pro SSL CA 2
    * Organisation - Gandi


    Någon som vet vad detta betyder och vad jag bör göra åt saken? Jag använder en denver ipad med android kitkat.

    Jag lyckades tyvärr inte ladda upp min print screen (skärmdump).... Vet inte vad det beror på heller... Klickar på "ladda upp" men inget händer...

    Mycket tacksam för svar!!!!! :(
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det låter märkligt. Jag kikade på ginza.se och deras certifikat kommer från Go Daddy.

    Ginza använder däremot en plugin från Vergic: Vergic Engage.
    Certifikatet för den är utfärdat av Gandi. Så det ser korrekt ut.

    Vad använder du för webbläsare? Testa med Chrome.

    Min gissning är att du inte har "The USERTRUST Network" som en Trusted credential. Om du lägger till det så bör det fungera bra.
     
  3. Bocconotti

    Bocconotti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder en denver surfplatta med android kitkat: vet inte ens vad för slags webläsare det är, den var förinställd vid köpet och tycks sakna namn (heter bara "webläsare").

    Jag har aldrig tidigare fått upp detta, eller några andra, meddelanden på ginzas websida, och blev orolig att det var ett tecken på virus, trojan, malware mm... Jag läste någonstans på internet att just varningar gällande certifikatsgiltighet kunde betyda att någon lagt sig mellan websidan och användaren för att komma åt dina inloggningsuppgifter på den aktuella sidan.

    Jag kan NOLL om sådant här, sorry! :(

    Någon som vet varför jag bara kan ladda upp foton från min platta till vissa sidor och inte andra? Det går utmärkt på faceebook och många andra sociala medier, men på andra sidor (inkl denna) går det inte: när jag klickar på "välj fil" så händer inget alls. Beror det på att jag använder android (istället för windows) eller beror det på att jag använder en surfplatta istället för en "riktig" dator (t.ex. en PC eller laptop)?