Doogee F3 Pro

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Sharkware, 25 aug 2015.

  1. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Ingen aning om vad det blir för lur ännu, ska sondera terrängen ett tag.

    Lite off topic, men återbetalningen gick mot mitt PayPal till mitt kontokort. Bankens automatiska system spärrade mitt kort i fredagskväll samtidigt som det automatiskt beställdes ut ett nytt kort. Ska bli intressant att se om pengarna fastnar på vägen nu :)
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är risk för att det faktiskt bara är 1800 mAh. DOOGEE har fuskat med mAh tidigare, bland annat på min DOOGEE Valencia 2 Pro som just påstås ha en 2200 mAh batteri. Drar man av omslaget på batteriet så kan man dock hitta uppgifterna från batteritillverkaren som anger det korrekta 1800 mAh.

    I övrigt är jag väldigt nöjd med min DOOGEE mobil. Men det är illa med batteriuppgifterna.
     
    Last edited: 26 sept 2015
  3. Sharkware

    Sharkware Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 SE
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3
    Telefon 3:
    iPhone 6 S
    Platta:
    Google Nexus 7
    Platta 2:
    ASUS A-510
    Inget ;)
     
  4. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Nä, men då kan man ju lika gärna ta en sådan :) Eller en Eliphone p8000 som verkar rätt bra också!
     
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Meizu m2 Note har 2GB RAM, lollipop 5.0. Det är en större mobil med 5,5" skärm.

    DOOGEE F3 PRo har 3GB RAM och lollipop 5.1. DOOGEE F3 Pro stödjer fler G4-band. Ska ha riktigt snabb AF.

    Eliphone p8000 är en i jämförelse fet (stor) mobil och som fått en hel del kritik för kvalitetsbrister, inte minst vad gäller skärm.

    Du bör kolla in DOOGEE F5 med 5,5" skärm och metallkropp.
     
    Last edited: 17 sept 2015
  6. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Sannolikt blir det en DooGee F3 Pro som Swedroid recenserar nästa månad. Vi var tvungna att välja antingen F3 Pro eller F5 och då det finns nog med 5.5-tummare redan så blev det istället en F3 Pro.
     
    semlan, Bappe och Holabanarne gillar detta.
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Båda hade varit att föredra. :cool:
     
  8. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Bra att det inte bara testas 5.5" mobiler! Ser fram emot att läsa testen av f3pro.
     
  9. klauzer

    klauzer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 feb 2012
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur är det med f3pro. Är den släppt? Eller är det fortfarande förhandsbokning som gäller.
     
  10. klauzer

    klauzer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 feb 2012
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har fått svar från några leverantörer och de säger att den är slutsåld. Betyder du att den är så populär?
     
  11. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Jaha. Det lät tråkigt.
     
  12. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Det verkar som om Doogee ej leverar när det kommer till denna mobil. Den har ju hypats sedan i somras på kinasidorna och ännu är den ej klar för leverans verkar det som. Jag gillar iden med träbaksida på denna och spec. o pris är rimliga med. Jag kör med min Mlais MX base ett tag till, har ju bara haft den en månad drygt....
     
  13. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    "Doogee F3 wins Best Mobile Design of 2015 at MIIT"

    "By Deidre - October 13, 2015"

    http://www.gizchina.com/2015/10/13/doogee-f3-wins-best-mobile-design-of-2015-at-miit

    Men kommentarerna till utmärkelsen tyder på leveransproblem av telefonen.

    Följande fråga ställs av artikelförfattaren.

    "Do owners of the Doogee F3 think the phone deserves to have won such a design award?"

    Men problemet är att ingen har något svar på frågan.

    "will be interesting to see if any owners appear, so far this phone doesn’t actually appear to exist"
     
    bernard gillar detta.
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det står "Ships after Oct 15th" på Gearbest sida.
     
  15. Svampen

    Svampen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    219

    MINA ENHETER

    Ja och dessförinnan stod det "Ships after Sep 30th".
     
  16. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Då är bara att plocka fram tarotkorten då.^^
     
    Last edited: 14 okt 2015
  17. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

  18. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Fullt möjligt att den ger högre upplösning och bättre mörkergenskaper. Jag blir dock mycket förvånad om den exponerar lika säkert och väl.

    Då skulle DOOGEE gjort något de aldrig gjort tidigare. En riktigt bra kamera.

    Tester får visa vad den kan.

    Edit: Sen står det mycket märkligt att det inte är något att skryta med att vara bättre än iPhonekameran 2014.

    Hallå! DOOGEE är ett lågprismärke och iPhone är en dyr produkt. Givetvis skulle det vara imponerande om den hade bättre kamera, även om den är ett år senare modell.
     
    Last edited: 16 okt 2015
  19. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det första testet av Doogee F3 är utfört. Tydligen har en av "gizchina" skribenter lyckats spåra upp ett exemplar av den mycket sällsynta och svårfångade Doogee F3 :-) Efter allt förhandssnack om Doogee F3 så är mina förväntningar enorma om inte gigantiskt stora på Doogee F3 testresultat. Men Doogee F3 är en ganska kvalitetsmässigt medioker historia. Bra men ingen wow-känsla. Troligen är Ulefone Paris ett likvärdigt val om du söker efter en snygg formgivning av en smarttelefon. Lite lyx i vardagen. Men ingen av nämnda telefoner kommer i närheten av Bluboo XTouch elegans och förväntade tekniska standard.

    Doogee F3

    Design - 7/10
    Hardware - 7.5/10
    Battery - 6.5/10
    Camera - 7.5/10
    Value - 6.8/10

    http://www.gizchina.com/2015/10/16/doogee-f3-review/
     
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Enorma och gigantiska? Det är ju helt befängt eftersom det är en lågprismobil. Man kan inte förvänta sig en premiummobil i denna prisklass. Helt orimligt.

    Sen bör man ju påpeka att detta är en test av F3 och tråden handlar om F3 Pro (!).

    Det var inte alls vad som stod i testet. De var imponerade på flera punkter och detta är som sagt en lågprismobil och ingen premiumprodukt. Man bör dessutom som alltid läsa flera tester innan man dömer. Det gäller samtliga mobiler, visste du inte det?

    Den slutsatsen kan man bara dra om man fullständigt ignorerar alla problem och svagheter som Ulefones mobiler visat sig ha. Det framgår inte minst av Swedroids test.

    Det troligaste är att DOOGEE mobilen har betydligt färre problem och då särskilt vad gäller mjukvaran. Ulefonemobiler har haft mycket bekymmer med mjukvaran, så är inte fallet med DOOGEE. Men det är givetvis spekulationer och inget annat tills båda produkterna är väl testade från flera källor.

    Sen bör man ju påpeka att detta är en test av F3 och tråden handlar om F3 Pro (!).

    Du skriver att de inte kommer i närheten av en mobil som inte är testad, det finns inte ens en förhandstitt på den. Det är fantastiskt oseriöst sätt att uttrycka sig på. Det är mycket möjligt att du har rätt i sak, men att påstå det innan det finns några tester eller annat är inte rimligt och det är dessutom så att du talar om en mobil i en annan prisklass. Varför jämförelsen inte ens är särskilt relevant.

    Med det sagt så verkar Bluboo XTouch vara en mycket intressant mobil. Det ska bli kul att läsa tester på den.
     
    Last edited: 17 okt 2015