Google Photos på Chromecast (äldre versionen)

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av söder, 8 okt 2015.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Någon som får detta att fungera? Jag har dragit hem nyare apk av Photos (kanske även kommit officiellt nu med), och jag får upp cast-ikonen i Photos och nån ansluta. Men inga bilder eller videos vill visas på TVn.

    Någon som lyckats?

    /Söder
     
  2. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Har den officiella versionen av Photos och chromecast v1 och jag ser mina kort på tvn. Så för mig fungerade men du måste ju välja bild i appen för att den ska visas (kanske självklart...)
     
    jnsson gillar detta.
  3. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jo det gör jag så klart. Men blir bara svart på TVn för mig. Förstår inte vad jag ska göra.

    /Söder
     
  4. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Kan du casta Youtube?
     
  5. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Klart jag kan. Allt annat fungerar...får svart som sagt, och även att jag kan se volymen ändras på TV vid video. Men bara svart annars på TV.

    Gjorde även precis en total reset...
     
  6. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jag testade att visa en presentation via Google Drive på TVn, och fick precis som med bilder bara svart då. Eftersom det fungerar med YouTube men inte med presentation och bilder, så gissar jag det har något med min egna TV att göra. :(

    /Söder
     
  7. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Har nu fått min nya Chromecast, och även på den blir det svart när en bild skickas.

    Att casta en video med tex YouTube fungerar, Spotify fungerar, även bilder som bakgrund fungerar.

    Bara just när jag låter Google Photos skicka en bild som den bara skickar svart. Är inte att min TV "stängs av" som den gör under vissa omständighet om signalen är fel, utan det är bara svart.

    Om jag i samma Google Photos skickar en video, så blir det svart också, men ändrar jag på volymknapparna på telefonen så ser jag en volymindikator på TVn.

    /Söder