Problem: Sprucket glas efter en vecka...Går det att laga i Sverige redan nu?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Iamfree, 19 nov 2013.

  1. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Den jag köpte var med ram.
     
  2. fake.reality

    fake.reality Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hallå behöver lite hjälp.
    lämnade in min lur i affären pga. Dåliga/trasiga delar. Säljaren tittade på telefonen och bestämde för att skicka in den på Garantin. Fick svar några dagar efteråt att det är en spricka i hörnet och att garantin inte gäller. De kräver mig på betalning för reparation eller för att skicka tillbaka den olagad (jag får välja)

    Kan jag klaga och säga att skadan som dem anser bero på mig inte är orsakat av mig och hävda att säljaren har själv tittat på telefonen och bestämt att det är ett garantiärende?

    Tacksam för svar
     
  3. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Är telefonen nyare än 6 månader, så är det verkstaden som måste bevisa att du har gjort skadan, är den äldre än 6 månader så är det du som måste bevisa att det inte är du som har orsakat felet.

    Och det är alltså verkstaden, och inte butiken, som avgör om det ska gå på garantin. Men har butiken sagt att det ska gå på garanti (har du papper på det?) så borde du kunna kräva dem på kostnaden som har uppstått.