@XperiaZ1 jag menar att man varnar för att det kostar poäng att se på en reklamfilm.
Men visst, det är ju korkat om man inte går plus på det. Men samtidigt så lär olika reklamfilmer ta olika mycket trafik, lär säkert finnas filmer som är på 2MB och där du faktiskt plussar 1 poäng.
Egentligen borde ju Wifog skriva det. Eller varför inte slumpa fram filmer som enbart ger mer poäng än de förbrukar och när dessa är slut så skriver man att filmerna är slut. Däremot om man kopplar telefonen till Wifi så kan man få fram fler.
Finns en del smarta lösningar de hade kunnat göra, men min uppfattning är att de dessvärre är borta inom kort. Den nya försämringen känns som en solklar död dessvärre. Ambitionerna var goda när de startade men de föll på utförandet skulle jag säga. När de startade så haglade användare in och man bör ha uppnått en kritisk massa flera gånger om, men pga dåligt utförande och tekniska lösningar så sket det sig.
Nu testade jag aldrig Joors som var konkurrent till Wifog men av det jag hörde så fungerade det mycket bättre. Joors lade dock ner och frågan är om inte det berodde på att man aldrig nådde en kritisk massa då användarna drogs till Wifog istället.
Men framtiden får väl se om vi ser någon ny reklamfinansierad operatör. Det borde verkligen inte vara omöjligt om bara tekniken fungerar bra. I Europa så finns ju flertalet operatörer som är reklamfinansierade och de verkar rulla på.
Click to expand...