Ulefone Paris

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Droid82, 26 sept 2015.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

    Ulefone Paris finns att beställa nu, vad tror ni andra om denna telefon? Själv så tycker jag att den ser riktigt intressant ut. :)


    ulefone.jpg

    Main Features:
    Ulefone Paris Android 5.1 5.0 inch 4G Phablet HD IPS OGS Screen MTK6753 64bit Octa Core 1.3GHz 2GB RAM 16GB ROM 5.0MP + 13.0MP Cameras
    Display: 5.0 inch HD IPS OGS Screen
    CPU: MTK6753 64bit Octa Core,1.3GHz
    System: Android 5.1
    RAM + ROM:2GB RAM + 16GB ROM
    Camera:5.0MP front camera + 13.0MP back camera
    Bluetooth: 4.0
    GPS: GPS, A-GPS, GLONASS, Digital Compass
    SIM Card: Dual SIM dual standby, Dual Micro SIM
    Network:
    2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
    3G: WCDMA 900/2100MHz
    4G: FDD-LTE 800/1800/2100/2600MHz

    http://ulefone.com/products/paris/features.html
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har inget större förtroende för Ulefone. Swedroids test tyder inte på någon högre kvalitét från den tillverkaren.
     
  3. Dr Doom

    Dr Doom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Blev nyss av med min mobil (en Xperia Z1, brukar inte köra det nyaste och finaste) och min gamla Samsung s2a räcker inte riktigt till längre... Har funderat på Ulefone Paris och den verkar ju ganska ok i jämförelse med min Z1.
     
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Köp en DOOGEE F3 Pro (5.0") eller en DOOGEE F5 (5,5") istället. Det är mitt råd.
     
  5. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    "Ulefone Paris – Survives Water, Cola and Drop Test"

    http://www.chinasmartphonereview.com/ulefone-paris-luxury-by-design/

    Varför inte tycker du om telefonen och är medveten om de brister som finns. Utan tvekan har de lyckats med formgivningen av telefonen. Lite lyx vardagen. En fördel med Ulefone är att företaget inte hittills uppgett falska uppgifter om kapaciteten på deras batteri. Det kallas bedrägeri. Sådana smarttelefontillverkare ska man undvika till varje pris.
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det som är viktigt när man köper mobiler är hur väl de fungerar i praktiken. DOOGEE ligger långt före Ulefone i det hänseendet.

    Att utesluta en tillverkare som bevisligen gör mycket bra produkter på grund av batterifusket är ren idioti.

    Det är utan tvekan enormt dåligt och som du skriver bedrägligt att ljuga om batterikapaciteten. Men jag har inte hittat några andra exempel på att DOOGEE skulle ha fuskat med något annat, inte på någon av deras produkter. Jag har använt många av deras mobiler (fyra olika modeller) och läst om samtliga. Så förmodligen kommer det inte att inträffa igen, de har säkert fått enormt med kritik för batterifusket.

    Därför är det rent befängt att utesluta DOOGEE mobiler. De gör väldigt bra mobiler - både hårdvara och mjukvara - välbyggda och snygga till enormt bra pris.

    Att du rekommenderar folk att köpa Ulefone samtidigt som du läst om alla brister som den tillverkaren uppvisar i Swedroids test är mer än märkligt. Det känns inte seriöst någonstans.
     
    Last edited: 10 okt 2015
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Last edited: 10 okt 2015
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Last edited: 10 okt 2015
  9. rigges

    rigges Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    6
    Varje telefon som släpps av ett företag betyder inte att det är skit, Elephones gamla telefoner har inte vart bra, men deras nuvarande är helt ok.

    Sanningen är att du INTE har Ulefone Paris i handen för att säga att den är inte bra(skit), därav bör du hålla klaffen stängd.
    Än så länge är Ulefone Paris helt ok enligt ITXTutor i youtube, inte någon iphone6s/Galaxy s6 men helt värt sina 130$.

    Doogee är inte heller en drömköp, och precis som i de högre prisklassen så svär många på Iphone telefoner att det är de bästa, likaså om Galaxy telefoner.
     
    darkshippo gillar detta.
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Vi pratar inte om Elephone. Försök att hänga med. För övrigt, var har du för fakta som stödjer att Elephone gör helt okej mobiler idag? De senaste testerna tyder på något helt annat. Nämligen mängder med bekymmer.

    Otroligt oförskämt, osakligt och omotiverat. Jag har aldrig sagt att Ulefone Paris är skit. Jag har sagt att jag inte har något större förtroende för Ulefone och att Swedroids test inte tyder på någon högre kvalitét från den tillverkaren.

    Fullt möjligt, men Ulefones tidigare mobiler har inte gett något förtroende angående kvalitet överhuvudtaget.

    DOOGEE är inget drömköp, okej, hur motiverar du det? Hallå?

    Vad? Relevans? Motivering? Hallå?
     
    Last edited: 11 okt 2015
  11. rigges

    rigges Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag gav en exempel, försök DU hänga med

    Du hänvisade och propagerade att man bör akta sig för Ulefone företaget, hittills så är DU oförskämd med att trycka ner och inte låta Ulefone andas för att lansera en ny telefon. DU har inte ens telefonen "Paris" i handen så är du fort att lägga "råd" och välja åsikter med titeln "ulefone, är sämsta skiten jag haft".


    Motivationen ligger i att de flesta kina mobiler är helt ok, håller ganska bra standard jämfört med 2år sedan och gör sitt jobb. Vill man ha en felfri mobil så får man försätta drömma eller dra en trisslott, för även en iphone 6s plus eller samsung note 5 har sina problem/buggar/lagg.

    Jag har inte tryckt ner eller gett råd om att INTE köpa Doogee mobiler trots att det finns ett dröse negativa kommentarer i andra forum/bloggar.. Jag vet i första hand att Doogee är helt ok mobiler, och det finns faktist specifika trådar för sådant.
     
    darkshippo och dalton gillar detta.
  12. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Du gav ett exempel på en helt annat tillverkare - dessutom helt utan fakta - med andra ord fullständigt irrelevanta uppgifter.

    Jösses, du tar verkligen detta väldigt personligt. Är du delägare i Ulefone eller vad? Ulefone har upprepade gånger levererat produkter med låg kvalitet och massor av bekymmer. Bevisbördan ligger på Ulefone, inte på konsumenterna. Om (Och det är ett stort OM) Ulefone börjat göra bättre produkter så är de Ulefone som ska bevisa detta och ingen annan.

    Ulefone har gjort bort sig med en rad undermåliga produkter. Ulefone har mycket att bevisa innan man kan få förtroende för dem. I dagsläget bör man undvika Ulefone tills de har bevisat att de har börjat tillverka mer seriösa produkter.

    Min DOOGEEE Valenica2 Pro är hur bra som helst. Det finns inga större bekymmer med den alls. Ulefone tillverkar inte alls mobiler av samma problemfri typ alls. Inte ännu åtminstone. Det är ett stort misstag att tro att alla kinamobil-tillverkare är samma.

    Du har uttalat dig om kvalitén på DOOGEE mobiler helt utan fakta. Så ligger det till. Jag har skrivit om Ulefone mobiler, men då har jag också gett en massa fakta för att stödja mina uppgifter. Du är ute och cyklar.
     
  13. rigges

    rigges Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag gav en exempel för hur det kan se ut, därav fullständigt relevant. Samma sak hände med Doogee's mobiler deras första modeller som hade en dröse klagomål.


    Herregud du är inte ute att göra dig vänner här i Swedroid, nej. Bevisbördan ligger nästan alltid på konsumenterna, jag gav dig tidigare en källa ångående ifall om de har gjort bättre produkter: ITXtutor youtube(verkar som jag måste repetera mig för att du skall förstå).

    Jisses du verkar prata för allihop eller?? OMG, har Ulefone våldtagit? Din korståg mot Ulefone är ju kristallklart, vi fattar du gillar inte Ulefone. Men du har ju inte ens Ulefone Paris i Handen, hur kan man ens veta om du talar sanning om allt annat??

    Inte endaste gång har jag sagt att ALLA Kinamobiler är samma, jag sa: "de flesta kina mobiler är helt ok"
    Jag börjar undra om du pratar Åländska eller dylikt språk, för du verkar tolka mina ord extremt dåligt.
    Bra att du drog en trisslott med Valencia 2 y100 pro.

    Jag har haft en doogee valencia y100 pro, köpte som present. Nu är det så att jag tycker att Doogee mobiler är helt ok.. väntar på F3 Pro själv, men du verkar vilja göra någon slags Ulefone vs doogee UFC stil.. jag leker inte i sandlådan längre, sorry :cool:.

    Bevis om Doogee problem?:

    Sluta flöda denna tråden med din korståg gentemot Ulefone, detta är en tråd om Ulefone Paris inte om företaget. Du kan gärna PM mig om ditt negativa omtycke gentemot Ulefone, jag kan trösta dig ifall om du så vill. Ha en fin dag och hoppas vi kan vara vänner.
     
    Last edited: 11 okt 2015
    darkshippo och dalton gillar detta.
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nej, det är inte relevant att dra upp en annan tillverkare som inte har med saken att göra. Dessutom helt utan faktaunderlag. Fullständigt irrelevant.

    Nu börjar du bli religiös också. Jag har gott om vänner på Swedroid.

    Nej, konsumeterna behöver inte bevisa något alls. Det är inte konsumenterna som försöker sälja något, du har tvärfel i sak.

    Jag har inget alls personligt mot Ulefone. Om de kommer med en bra produkt som bevisligen är bra så kan jag mycket väl tänka mig att köpa den och rekommendera den. Men i nuläget så tyder allt på att de inte har bra produkter och därför avråder jag från inköp.

    Du verkar ta Ulefone mycket personligt. Äger du aktier i företaget?

    Jag baserar inte min åsikt på enbart Valencia 2 Pro, jag har haft 4 olika DOOGEE mobiler och samtliga har varit mycket bra. I annat fall så hade jag inte rekommenderat DOOGEE mobiler.

    Du får tycka vad 17 du vill. Jag uttalar mig om det jag kan och det jag känner till. Ulefone har inte visat att de kan bygga mobiler av god kvalitet och därför avråder jag från inköp. DOOGEE har jag mycket stor erfarenhet av och de har bevisat om och om igen att de har mycket bra produkter och därför rekommenderar jag DOOGEE. Mycket logiskt och enkelt att förstå.

    Det är några videoklipp, det säger inte mycket, det kan du hitta om precis samtliga mobiler. Visa mig en seriös artikel som påvisar rejäla brister.

    Men det är ju rent nonsens! Ulefone är företaget som tillverkar Paris och då måste man kunna kritisera deras tidigare produkter och hur bra företaget uppfattas sen tidigare. Jag baserar mina åsikter på hur dåliga Ulefones mobiler har varit tidigare. Ulefone har mycket att bevisa.

    Vän med dig? Jag är inte intresserad.
     
    Last edited: 11 okt 2015
  15. rigges

    rigges Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    6
    Precis som du drar upp andra mobiler som inte har ngt med U.Paris att göra?
    Du kanske missade Doogee youtube länkarna jag la upp? Faktaunderlag

    Din ovänliga inställning tyder på annat.

    håller med skrev fel

    Avråda inköp från mobiler du ej ens provat?

    Jag äger Iphone, Samsung och Ulefone.. jag är VD i alla de företagen. *rullar ögonen*

    Jag undrar om det är du som aktieägare eller skall du köpa ett lass Doogee telefoner för att sälja vidare här i Svealand varav ditt korståg mot andra billiga kompetenta mobilmärken. ex. 1900kr ditt pris??

    Med den logiken så borde du inte ens haft en Doogee mobil..

    missar du YOUTUBE länkar med mening? Jag vet NU att jag MÅSTE repetera mig för att du skall förstå.
    religiösen är ju du, för att du tolkar allt fel och VÄLJER att inte se FAKTA.

    en tredje gång reperterar jagatt kolla på ITXtutor angående Ulefone Paris.. ähh vänta så att du inte missar(med mening) denna gång:
     
    darkshippo gillar detta.
  16. rigges

    rigges Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    6
    Det har jag inte: https://swedroid.se/forum/forums/koeprad.47/

    Jag rekommenderar testade produkter, jag gav dig faktaunderlag angående relevanta telefonen vi pratar om(itxtutor testet). Du blundar medvilligt och erkänner det också.

    Nu vet jag att du inte har vänner, varav att du ej förstår sarkasm.

    "du får tycka vad 17 du vill" Irony much?

    wow hittills så har du gnällt om faktaunderlag och inte nämnt endaste gång att du tidigare ägt en Ulefone telefon, vilket du enkelt kunde ha gjort men vi båda vet att du inte har haft en sådan.

    Istället propagerade du om andra telefoner, du äger inte ens Ulefone Paris, även om i denna fallet tråden speficik talar om det. Du försöker att filosofera/resonera hur viktigt det är med företagets historik och man bör ej köpa från dom genom att smutskasta utan FAKTAUNDERLAG.

    Jag försöker ge dig samma logik i din tankeställning genom att med bevis försöka dig att förstå(youtube länkarna), du förklarar bort att det: "Videoklipp säger inte mycket".

    Köp inte Ulefone mobiler, men smutskasta inte det heller utan FAKTAUNDERLAG
     
  17. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @Ara@Ara och @rigge@rigge sluta bete er och håll er till ämnet i tråden. Ni får gärna slå varandra på hakan i en privat konversation men för oss andra är det bara jobbig och pinsam läsning. Ni har nu sagt ert och jag förväntar mig att ni inte postar några fler inlägg här.
     
    Dr Doom, dalton och rigges gillar detta.
  18. rigges

    rigges Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2015
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    6
    Har du Faktaunderlag angående Ulefone Paris?? svar: nej

    Pratar jag om andra Ulefone modeller? Nej

    Mer än såhär behöver jag faktiskt inte säga...
    Den enda som kastar smuts är DU "ARA" du talar negativt om en telefon som du inte ens äger eller har någon överhuvudtaget faktaunderlag än vad jag har gett dig.
     
  19. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    ovanstående genidrag är belönat med avstängning från tråden.
     
    christer50 gillar detta.
  20. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    "Ulefone Paris Review" av gizchina.com.

    "but nothing is mind-blowing, everything is just average"

    Men Ulefone har lyckats med nedanstående enligt Andy för gizchina.com.

    "Paris only really shines in the design and build department, where at this price it is one of the best options"

    "With just a 5-inch screen the Ulefone Paris measures in at 144.6 x 71.8 x 8.0mm and a weight of just 128g with a 2250mAh battery installed"

    Två telefoner Ulefone Paris och Doogee F3 som vill nå samma kundsegment, en budgettelefon, ett förmånligt pris till kunden och en snygg design av telefonen.

    Ulefone Paris får totalbetyget 7.9/10 av gizchina.com. Källa: http://www.gizchina.com/2015/10/19/ulefone-paris-review/ Av: "Andi -October 19, 2015"

    Doogee F3 som också vill glänsa med sin design får 6.8/10 av gizchina.com. Källa: http://www.gizchina.com/2015/10/16/doogee-f3-review/
     
    Ara gillar detta.