Fråga: Passar galaxy S6 laddare till S4

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av GATUPLAN, 13 okt 2015.

  1. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Vad jag vet så ska alla laddare med micro usb kontakt passa till alla telefoner med micro usb. Men nu vill Vi köpa 2 laddare till S4 och vill ha dem senare till S7an när den kommer ut. Så det känns bäst att köpa den nyaste modellen.
    Det är lite förvirrande att på S6-ans laddare inte står i listan att den passar till andra modeller. Vilket står på alla de andra laddare.
    Även när man kollar på S6 laddarkabeln så står det att passar S6an och inget mer.
    Jag förstår inte riktigt varför...
    Någon som vet och kan förklara..???

    Tusen tack
     
    Last edited: 13 okt 2015
  2. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Visst passar det...Dock fungerar inte fast charge med S4an. Jag använder nog helt blandat med laddaren. Använder den som finns tillgänglig. Inga problem.
     
  3. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Ja tack...Vi ha märkt att S4ans original laddare laddar betydligt snabbare än allt annat Vi försökt med...det räcker att jag kopplar en annan kabel så börjar det strula...men S6ans laddare borde vara minst lika bra..?
    Hur är det med laddningstiden när du laddar S4an men S6ans laddare..?
    Det är ändå märkligt att man inte skrivit en hel lista på vilka telefoner laddaren passar till...snabbladdning är nog telefonens funktion och inget som gör att laddaren inte ska passa till övriga modeller..?
    Hm...men laddningstiden hur blir den om du jämför..?
     
  4. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det är ju spänning och ström som gäller... 5V och minst 1A men helst 1.5A så fungerar det fint.
    Tror inte att S4an laddar något snabbare med S6ans laddare. Och för att använda sig av fast charge behöver telefonen stöda det och då laddar den väl med 9V istället för 5V.
     
  5. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

  6. moffe

    moffe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    502
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Verkar vara...i vilket fall som helst fungerar båda till S6an skulle jag säga och varför inte till S4an.
    Tror ena kom ut till Note 4an, den hade fast charge och andra kanske till S6an. Tror dock att båda är samma (in princip)