Fråga: Spotify

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Kiwi, 25 nov 2015.

  1. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Idag installerades Spotify automatiskt på min Sony Smartwatch 3 och jag tänkte att de faktiskt äntligen fått till en "riktig" app till android wear (?)

    Enligt Google Play sidan är dock det enda nya "Starta Spotify och få nyligen spelade låtar direkt från Android Wear."

    Jag fattar inte riktigt vad det innebär och om jag startar spotify på klockan så står endast "connecting" och rullar - appen startar inte.

    Jag bytte personligen från Spotify till Google Play Music eftersom det fungerade offline på Android Wear (använder det när jag springer utan telefonen) tänkte byta tillbaka till Spotify när/om offline spelning fungerar.

    Någon som vet om Spotify offline är på gång till Android wear ?
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  3. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Tack, jag tror dock att det som står det har fungerat ett tag, sedan i juni om jag inte är helt fel ute.

    Tyvärr verkar inte offline-läge fungera - alltså att man synkar en spellista och kan lyssna på den utan att man har telefonen i närheten.

    Jag tänker mig att jag ska ge mig ut och springa utan telefonen och lyssna på spotify-listan från klockan (fungerar idag med google play music) men det verkar inte kommit till spotify ännu.
     
  4. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Offline ska väl inte ens funka ännu?

    En sak jag stör mig på är att My Songs under My Music inte syns i klockan. Starred byttes ju ut mot My Songs för ett bra tag sedan. Så det är ju My son faunan använde idag (lägger ju till låtar där med +). Helt galet att det inte går att spela den listan från klockan. Eller har jag totalt missat det?
     
  5. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Nej, det var ungefär det jag frågade eftersom jag inte följt utvecklingen - men det gör det inte alltså.

    Tänkte om någon hade hört något mer, men vi får väl hoppas på att det är på gång iallafall :)
     
  6. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Funkar inte stand alone utan bara att styra telefonen från klockan, dvs meningslöst i det närmaste.
     
  7. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Knappast meningslöst. Hur smidigt som helst att byta till nästa låt Eller ändra volym. När man lyssnar med headset och har luren i fickan. Eller om man kör ut Spotify till stereon via Chromecast.
     
  8. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Meningslöst då alla telefoner har volymknappar man når lätt, även i fickan. Alla headphones har knappar för minst volym och ofta låtbyte etc. Så länge man måste släpa med sig telefonen också så är det ganska meningslöst.

    Lite som att datum och tid inte funkat på klockan om du inte hade telefonen med dig osv.
     
  9. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 929
    Mottagna gillanden:
    594
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Ja. Det är ju lika smidigt att börja försöka hitta knappar genom byxfickan. Haha! Och det är ju verkligen med Spotify som huvudsyfte man köper en Smartwatch. Mm. Absolut!

    Låt mig gissa. Du har ingen smartwatch?
     
  10. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Man kan t.o.m. starta spotify på datorn som är ansluten till stereon, och samtidigt vara inloggad på mobilen och därigenom styra uppspelningen på datorn med android wear klockan, det tycker jag är lite coolt i alla fall!
     
    difference gillar detta.