Övrigt: Endast 20% av WP ägarna är trogna WP

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Ara, 24 nov 2015.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Enligt samma källa framgår följande beträffande Android och iOS:

    Det finns nog många förklaringar till varför det är så. En är kanske att Microsoft, till skillnad från Google och Apple, brutit appkompatibiliteten mellan nya OS-versioner vid ett par tillfällen. Det är inte så längre, men det har nog påverkat lojaliteten i viss mån. En app köpt 2009 på Appstore eller Google Play fungerar i regel än idag på respektive plattform.

    Det bör rimligtvis bli mindre attraktivt att byta ju mer pengar man investerat i ett ekosystem eftersom det i regel inte går att ta exempelvis apparna med sig.
     
    Droid55 gillar detta.
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, absolut. Sen har ju WP fått lida av att det inte kommit något flaggskepp på en mindre evighet och att det i praktiken bara finns en tillverkare (det gäller förvisso även iPhone). Det är också så att många butiker inte bryr sig om att ta in WP-mobiler på grund av för dålig efterfrågan och då blir efterfrågan ännu mindre.
     
  4. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Att MS inte fått ut något flaggskepp på så lång tid är inte annat än patetiskt. Jag hoppas inte det bidrar till att plattformen dör...
     
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har skrivit i ett par år nu att Windows för mobiler kommer att försvinna inom några år. Kanske redan inom fem. Det tror jag fortfarande.

    Det finns inte plats för fler än två, annat än på marginalen.
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Om inte appsituationen för WM ordnar upp sig inom en snar framtid i och med släppet utav 10 så lär det se fortsatt mörkt ut. Inte ens jag som är en appmänniska och använder ytterst få har svårt med detta på WM för apparna håller så dålig kvalité även om de finns.

    Visserligern har Facebook fått en ny app nu designad för W10 och jag tycker den är rätt nice faktiskt även fast den har dåligt betyg i Store. Men å andra sidan så är det MS som har gjort den verkar det som. Alla större appar behöver få en version som matchar 10 nu för det ser bedrövligt ut med 8.1 appar i 10'an och de har sämre prestanda.

    Alla dessa reboots utav WP gör dem inte gott. Känns som de startar om från början hela tiden.
     
    Ara gillar detta.
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Microsoft har sagt om och om igen att nästa version av Windows för mobiler blir otroligt bra! Men det har ju visat sig vara nonsens varje gång. Windows Phone 10 är heller ingen revolution. Det är lite småförbättringar, modernisering och några få nya funktioner, men det mesta är det samma som tidigare. Det är allt.

    Jag har tappat förtroendet för Microsofts förmåga att göra attraktiva OS för mobiler. Helt. Jag tror inte att det kommer att vara relevanta alls inom kort tid och så småningom läggas ned helt.
     
  8. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Jag måste säga att jag faktiskt tror dom när dom säger att det inte blir fler reboots. Däremot är jag rädd för att det är för sent.. Apparna är verkligen under all kritik. Undantag finns såklart, men överlag är det på tok för dåligt.
     
    Ara gillar detta.
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Alltid lika skönt att använda sin iPhone igen efter att kört Lumian ett tag. Den upplevs så mycket smidigare, responsiv och kvickare att arbeta med. Fröjd att få ratta kvalitétsappar. Sorgsen över detta men nu blir det nog inga mer chanser för WM för min del börjar det kännas som efter att man använt det lite och nyhetens behag har lagt sig.
     
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    För min del har det räckt att testa i butik. Jag märkte ganska omgående att det inte var något för mig. Jag direkt ogillar gränssnittet. Fula uppradade lekklossar där det är svårt att se informationen. Nej, bedrövligt.