Diskussion: Android bilstereo till Toyota RAV4, någon som testat?

Diskussion i 'Android Auto' startad av onekw, 26 nov 2015.

  1. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Hej!

    http://www.ebay.com/itm/QUAD-CORE-A...1741844&tpos=top&ttype=coupon&talgo=undefined

    Har funderat på att köpa en sådan här till min RAV4 2007. Är det någon här som testat?

    Med en sådan i bilen så har man ju navigation och hela skiten direkt i stereon utan att betala en förmögenhet. Går ju även att köra waze och liknande appar :)

    Även om ni inte har testat, vad tror ni generellt? Är det för mycket kinasmäck eller kan man använda den?

    // onekw
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag skulle satsat på en med Android auto istället. De är inte mycket dyrare och förmodligen betydligt bättre. Du blir ju inte beroende av att deras mjukvara fungerar bra eftersom allting körs från telefon/platta eller vad du nu väljer att ansluta till din android auto.
     
    onekw gillar detta.
  3. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Om jag hittar en sådan som är modellanpassad så skulle ju det vara klockrent! Vill inte ha en standard 2-din då den passar i alla bilar och kan vara potentiellt stöldbegärlig på ett annat sätt ...
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det är kanske lättare sagt än gjort att hitta en modellanpassad stereo med android auto.
     
  5. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Kanske går att flasha? :D
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är nog tveksamt :) Stereon kommer sannolikt inte få några uppdateringar, men med 4.4 klarar man sig säkert några år till utan problem. Det enda jobbiga är väl eventuella buggar och annat som aldrig blir lösta.
     
  7. Ndroid

    Ndroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag svarar i en gammal tråd, har du hunnit köpa?

    Såvitt jag förstår är i stort sett alla sådana där enheter samma i grunden. (Kolla här för mer info under MTCB.) http://forum.xda-developers.com/android-auto

    Jag har enhet själv och är mycket nöjd. Radiomottagningen är dock sämre än i orginalstereon till bilen och det verkar vara ett allmänt problem. Handsfreen lämnar även en del att önska.

    Carjoying och Autopumpkin verkar vara stora återförsäljare. Jag beställde bara via ebay och den kom i en kartong från Autopumpkin. http://www.autopumpkin.com/

    Gå in där och kolla, lättare att få en överblick än via Ebay.
     
    indika och onekw gillar detta.
  8. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Tack! Hur är den i uppstart? Jag har varit lite rädd för att man ska hinna till jobbet innan stereon har startat.

    http://www.autopumpkin.com/car-dvd-...spot-dvr-1080p-for-toyota-rav4-2006-2011.html

    Den verkar ju vara till min bil och är android. De hade även win CE men det känns ju ointressant!
     
  9. Ndroid

    Ndroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Bor du 20 - 25 sekunders bilväg från jobbet så hinner den inte igång :) .Tycker dock att starttiden kan variera något från gång till gång. Backkameran är dock omedelbar, så ofta tjänar man ju några sekunder där också då enheten fortsätter boota under tiden. Du kan ju också ställa in så att enheten bara går ner i viloläge, tror man kan ställa in upp till 2 timmar. Då är den ju igång direkt. Kolla också att det ingår rätt kablage till bilen, för att få rattkontrollerna behöver man speciellt kablage, men då den du länkat till är modellspecifik borde ju det vara lugnt. (Jag har en toyota avensis och behöver speciellt kablage till den. Jag har dock en vanlig 2 dins modell, ej modellspecifik, och har istället köpt en fascia för att få den att smälta ihop med inredningen.

    Då den är alldeles nystartad brukar även bluetoothen tappa kontakten lite snabbt, men den kopplar upp sig direkt igen, jag brukar märka det på att spotify tystnar ngn sekund. Det händer bara en gång. OBD 2 läsare verkar även behöva heta just "OBD" för att fungera. Det går att komma runt det dock med xposed. Vissa GPS appar funkar den inte med, men den som följde med fungera, även Nokias here som jag bytt till.

    Om du köper till en kamera kan du ju kolla om det finns en modellspecifik. Jag köpte en där man bara bytte ut en av skyltbelysningarna, mycket smidigt.
     
    indika gillar detta.