Lenovo Zuk Z1, internationell version.

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av jack63, 8 okt 2015.

  1. blizzet

    blizzet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Jo, det brukar vara den vanliga förklaringen. Det är dock märkligt att flera mindre har stöd, och inte de större. Det borde vara en smal grej för att nå 500 miljoner fler.
    Några som gjorde om och gjorde rätt vara Oneplus, så man kan hoppas fler gör likadant. Framförallt när de börjar prata om sina EU-lanseringar, tänker på Zuk, och även Xiaomi som har något som heter EU-version. Bara för att få kalla det EU-version så borde dessa band vara med. :)
     
  2. hemskasven

    hemskasven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    43
    Då känner du kineserna dåligt, för dem räcker oftast ett CE-märke. Att ordna service i 25 EU-länder är betydligt mera ansträngande. Vi ska nog inte hoppas för mycket. Det tar tid att nå upp till de stora märkena.
     
  3. Ollebro

    Ollebro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    hemskasven gillar detta.
  4. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Någon som vet vad dom olika versioner heter min heter Z1221.
     
  5. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag har undersökt frågan. Det finns två versioner en för Kina och en Internationell.

    Z1221 är versionsnumret för den internationell versionen med Cyanogen. Versionen för Kina har en original Android installation som är anpassad med ett eget, ( "runs on its own ZUI over in China" ). Båda versionerna kommer att uppdateras efterhand. Den internationell med Cyanogens version av Android Marshmallow.

    ZUK Z2 ryckte. En roterande kamera som aldrig skådats någonsin. Roterande kamera har funnits innan men inte likt ZUK Z2. Men allt är bilder som läckt, inget officiellt uttalande från Lenovo. Källa: http://www.gizchina.com/2015/11/26/more-zuk-z2-renders-show-rotating-camera-design/
     
  6. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Okey. Tackar.
     
  7. lortunge

    lortunge Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har du fått till att simkorten kopplar upp sig rätt? Jag har problem med datatrafik på min, den verkar inte koppla upp sig riktigt. Vissa appar fungerar, ex vis twitter och för det mesta webbläsaren.

    Edit: Jag har bara 1 simkort i just nu.
     
  8. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Någon som har rootat? Vill inte använda kingroot. Har låst upp bootloadern. Men jag hittar inget bra om root. Tips?
     
  9. Ollebro

    Ollebro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Med ett simkort har jag aldrig haft några problem. Vad du kan göra är att från simkortsinställningar välja att den automatiskt ska välja nät. Det har löst problem jag haft med dubbla simkort.


    Dock är min telefon helt knäpp just nu. 100% batteri till 1% på 30 min, ligger kvar på 1% tills den dör två dagar senare typ. Problem med att ladda den, lägger sig på 17% och påstår sig vara fulladdad och liknande. Ska kontakta sidan jag köpt den från och se vad jag kan göra åt det.
     
  10. Ollebro

    Ollebro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan iallafall inte rekommendera butiken jag köpte telefonen ifrån, gearbest.com. Har nu väntat två veckor på svar från deras support angående problemet jag har med telefonen, fick ett svar efter en vecka där de ville att jag skulle försäkra mig om att det faktiskt är telefonen som är problemet. Sedan blev det knäpptyst efter att jag försäkrat dem om att det är telefonen som inte fungerar som den skall.

    Jävla trist då telefonen annars är rätt trevlig.