Nvidia Shield Android TV 2015

Diskussion i 'Android TV' startad av Konstigt, 30 maj 2015.

  1. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Motiverar inte 1000 kr extra, tror jag inte behöver mer än 128gb + 16gb internminne. Räcker till det mesta, sen har jag läst att många har problem med 500GB modellen, att hårddisken kraschar och får lämna in för reperation
     
    cam_neely gillar detta.
  2. cam_neely

    cam_neely Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Google Nexus 6P
    Platta:
    Sony Xperia Z4 Tablet
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    Shield TV x2, CC with GTV x2, Huawei Watch,Google Home x10
    Ok.
     
  3. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    Slog till på den mindre modellen. Spännande:
    Finns det någon bra resource på komplatibla och bra apps & spel någonstans?
     
  4. filosofis

    filosofis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tänkte slå till på lite spel nu i rea hysterin. Men vad jag inte kan hitta e om blackops 3 går att spela splitscreen som på konsol. någon som vet?
     
  5. Semix

    Semix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2015
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2
    På tal om spel. Sitter på ADSL Telia 8mb ner och 2 upp. Är det bara att strunta i att testa streama spel?

    Om jag vill lira The Withcher 3 som ska vara kompatibelt. Kan jag köpa spelet via steam och sen använda koden för att få ner spelet? Tror jag läste om någon som gjorde på det sättet. 50% billigare.

    Är givetvis sugen på Fallout 4 också, men eftersom jag inte har någon dator så måste jag vänta tills (om) det kommer till just Geforce Now?
     
  6. filosofis

    filosofis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Streama över internet kommer inte bli bra på den anslutningen, du behöver 30mbit minst för att stream 1080p är officiella siffran. Men sen kan man streama på sitt eget nätverk från sin egen dator också om man har en sån som kan processa spelet.
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    http://shield.nvidia.com/games/android

    Shield Hub som följer med konsolen rekommenderas. De kör just nu Black Friday-REA där. Det besvärliga är bara att man likt förbannat inte kan handla spel/appar via Play-butiken eftersom de kräver att en Shield-enhet är kopplad till ditt Play-konto. Står bara "ingen kompatibel enhet" annars när du försöker trycka på köpknappen.

    Det går med andra ord inte att handla apparna förrän du har en Shield-enhet i din ägo och anslutit den till ditt Google-konto (såvida jag inte missat något uppenbart?).
     
  8. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Tänk på att ni måste ha ett nvidia grafikkort för att det ska fungera.
     
    bernard gillar detta.
  9. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag står i valet och kvalet mellan denna och NVIDIA SHIELD tab k1. Fördelen med taben är ju naturligtvis att du kan ta med den vart som helst. Men NVIDIA shield TV är ju så pass billig idag.

    Frågan är hur länge NVIDIA k1 chip räcker? Kommer det vara utdaterad om ett år?

    Det ryktas samtidigt om en ny tab med samma processor och grafikdel som i shield TV.

    Någon som kan hjälpa mig? :)
     
  10. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Köp båda två :D
     
  11. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Tableten är väl mer till för resor och slösurf. Nvidian tv:n är ju en perfekt mediaenhet för hemmabruk, bara investera i en 4k tv i framtiden så.
     
  12. nihinils

    nihinils Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Blev en 16 Gb shield + remote för 1499 på komplett. Mitt problem är att min stereo bara har anolog ingång och TV'n bara optisk utgång. Är inte speciellt känslig för halvbra ljud, så jag är inte intresserad av att investera i någon dyr receiver för tillfället. Vad tror ni blir bäst? HDMI till TV'n och sedan optisk till analog converter... eller... USB ut från shielden till analog converter.

    Om båda alternativen är värdelösa, så kanske någon kan tipsa om en bättre lösning.. billigare stereo eller möjligen soundbar...
     
  13. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Blä, fortfarande ingen nvdia shield tv i lager: 100+ st på väg in. Datumet kommer snart. Hoppas man får det senaste innan jul från komplett.
     
  14. filosofis

    filosofis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu har jag stött på problem till sist...
    Köpte Witcher 3 och streamar det från min PC. Det fungerar bra för dem flesta verkar det som (så länge som din pc orkar driva spelet). Men jag fick 2 riktigt tråkiga buggar. Den första är att kontrollen hänger sig, vilket fixas genom att gå tillbaka i menyn och resumea. Detta har man då fått uppleve några gånger i bossfights vilket är mycket tråkigt. Sedan problem nummer 2 som blev värre ju längre jag kört är att ljudet försvann från och till. Nu är ljudet borta efter 2 första sekunderna in game.

    Uppdaterar er om jag hittar en lösning eller ifall det fixas i en patch. Men kanske värt att veta att risken finns där om man vill köra streamat.

    edit: Löste ljudet, visade sig att Steam "big picture mode" innehåller nån bugg som bråkar med ljudinställningar.
     
    Last edited: 2 dec 2015
  15. Flippin

    Flippin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu finns det stöd för "lång" tryck för att få upp meny i Kodi med nvidia fjärrkontrollen. Installerade senaste nightly build Jarvis.

    För er som kör Kodi.
     
    cam_neely gillar detta.
  16. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Har någon tips på en app som gör om telefonen till en mus och som dessutom går att parkoppla med shielden?

    EDIT: har testat flertal appar, elelr måste jag ha root på shielden också för att få det att funka som en mus?
     
    Last edited: 4 dec 2015
  17. binsweden

    binsweden Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2015
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    jag installerade just spelet Juju och det står att man ska kunna spela två spelare samtidigt.
    jag har två handkontroller installerade.
    när spelet startar så står det att man ska trycka på A för att joina en spelare till men det händer inget..
    någon som har ett tips eller har haft samma problem??
     
  18. Potkin

    Potkin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena. Har precis bytt upp mig till en shield.
    Från att ha kört boblight på en htpc med openelec och usb till en audrino som skötte led slingan. Vad jag fattar så behöver boblight bara en "server/deamon" att köras mot. Borde det inte funka att köra en fristående pi med detta i, och köra via audrino och usb till shielden?

    Å andra sidan har några pi:n liggandes och funderar lite på hyperion, får ju dock löda om en del och byta ut audrinon mot en pi, samt fixa en nätverkskabel även till den. Har du någon bra länk att gå efter? Förutom det ovan?
     
  19. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 329
    Mottagna gillanden:
    1 632
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag kör hyperiond på en Pi 1 som sitter bak på TVn. I Kodi på Shielden så har jag installerat hyperion's tillägg.
    Hyperiond snackar boblight också men det är ju helt onödigt. Lika bra att köra hyperion rakt igenom.

    Funkar kanon. Om du ska köra Jarvis för att få fjärren att funka bra i Kodi så behöver du stänga av hårdvaruacceleration i videoinställningarna för att hyperion (eller boblight) skall fungera.

    Det är väldigt lite som krävs. Jag hade tidigare en slinga baserad på WS2801 men jag ville ha fler leds och dubbelhäftande så jag köpte WS2812B (5 meter för ca 200 sek inkl. frakt) istället. Billigt och funkar hur bra som helst.
     
    Potkin gillar detta.
  20. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Kopte mig ett k400 tangetbord som funkar utmarkt till shielden men hur far jag svenska pa tagentbordet da a a och o saknas och verkar vara en amerikansk layout just nu.