Kina-telefoner - produktnyheter / allmänt

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av jack63, 25 sept 2015.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Svar till jack63:

    Jag har påvisat att jag har saklig grund för min kritik. Du har faktiskt själv bekräftat att det finns fog för kritiken.

    Leder det ingenstans? Det är ju faktiskt upp till dig. Kan du ta kritik konstruktivt eller inte. Det är helt upp till dig.
     
    Last edited: 1 dec 2015
  2. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Att skriva att Ecoo "Företaget är i mina ögon ett riktigt kinesiskt garageföretag"

    Är det att "Klart du skönmålar. Faktum är att du mer eller mindre erkände detta i ditt förra inlägg."

    Att jag sedan inte nämner allt gnäll i deras recension är oväsentligt. När jag skriver att "Företaget är i mina ögon ett riktigt kinesiskt garageföretag"

    Det är inte ett bra betyg i mina ögon.

    Du är lustig Ara :-) :-)
     
    dalton gillar detta.
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Du skriver här klart och tydligt att du ställer olika krav på tillverkarnas mobiler beroende på vem tillverkaren är. Du skriver till och med att det är givet(!).

    Det är inte det minsta lustigt. Det riskerar att lura folk.

    Folk bryr sig knappast om storleken på tillverkaren. Man vill ha en bra mobil.

    ***

    Det kan aldrig vara oväsentligt att säga att enbart ljudet fått dålig kritik när så inte är fallet. Aldrig.
     
    Last edited: 1 dec 2015
  4. Tanowan

    Tanowan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Platta:
    Apple Ipad Air 2
    Gjorde igår en beställning på en Xiaomi Redmi Note 3 från Gearbest. Ska bli intressant att testa en "kina-telefon", kommer ifrån en Nexus 5.
     
    dalton gillar detta.
  5. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hoppas du blir nöjd med din Xiaomi Redmi Note 3. Här finns många tekniskt duktiga och trevlig medlemmar i forumet. Några är ägare till Xiaomi telefoner. De hjälper dig säkert om du har några frågor om Xiaomi telefoner eller deras "Stock Rom".
     
    dalton gillar detta.
  6. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    En smarttelefon som jag själv är intresserad av, tyvärr inte Android 6.0 Marshmallow. Men jag förmodar att en Cubot X18 är att vänta 2016. Att ha Vivo som ett föredöme är rätt. Vivo är dyra och exklusiva telefoner främst för den stora Kinesiska marknaden.

    "Cubot X17 First Impressions"

    "Bands 1/3/7 and 20 are supported for LTE and you have the option of running either dual SIM cards or a single SIM and up to 32GB SD card."

    "A great build, good quality and solid specification! The Cubot X17 is a real surprise phone. If you are after a phone that has the beauty of a Vivo but at a fraction of the price this is one to look at."

    Mer fakta, information och film: http://www.gizchina.com/2015/12/01/cubot-x17-first-impressions/
     
  7. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    "Elephone Ivory $99 with octacore chipset goes live today"

    Enligt elephone.hk hemsida levereras Elephone Ivory med Android 6.0. http://www.elephone.hk/ELE-Ivory

    "Instead the phone comes with a 5-inch 720p display, 2GB RAM, 16GB internal memory, and Mediatek MT6753 chipset running at 1.3Ghz."

    "the phone also boasts a 13 mega-pixel rear camera, dual micro SIM support and a 2800mAh battery. FM radio and LTE bands 1/3/7 and 20 are supported too."

    http://www.gizchina.com/2015/12/01/elephone-ivory-launched/
     
  8. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    En förhandsvisning av Elephone P9000. Enligt gizchina.com visas Elephone P9000 Lite i videofilmen. Elephone släpper tre olika varianter av Elephone P9000 enligt gizchina.com. Alla får Android 6 out of the box.

    En av Elephone P9000 telefoner är en så kallat flaggskeppstelefon.

    "flagship device with zero bezel design, and that it boasts a Mediatek Helio P10 chipset, 4GB RAM, NFC and a 5.5-inch FHD display."

    Källa: http://www.gizchina.com/2015/12/02/elephone-p9000-android-6-video/
     
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det verkar ju inte som om den (de) blir aktuell än på ett tag.

    "At this rate we might actually see some of the Elephone P9000 range launch in only a matter of months!"

    Elephone har en historia av att dra ut på tiden med sina mobiler enligt artikeln.

    "In the past Elephone will leak a phone, then show real photos 6 months later and we might not see the final device on sale until 8 months after the initial leaks "

    Vi får se när den (de) finns att köpa.
     
    Last edited: 2 dec 2015
  10. jack63

    jack63 Guest

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    LeTV skapar ett eget nytt rekord bolaget har sålt 1 miljon smarttelefoner under november. Förmodligen lite fler inte mindre än 1 miljon smarttelefoner. LeTV är redan en av de snabbaste växande kinesiska smarttelefontillverkaren efter att bolaget sålt 1 miljon enheter under tre månader.

    http://www.gsmarena.com/letv_sold_more_than_1_million_smartphones_in_november-news-15313.php


    "A high-end LeTV smartphone has been spotted on the AnTuTu benchmark."

    http://www.gsmarena.com/highend_let..._and_4gb_ram_spotted_on_antutu-news-15315.php
     
    dalton gillar detta.
  11. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

  12. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Funderar på en kina-lur med dubbla sim för att kunna lägga ajfånen jag har i jobbet åt sidan..
    Har inte tittat på någon specifik lur, men har givetvis några önskemål; 5.5" FHD, +3gb ram, 5.1 eller 6.0 (Verkar inte finnas nån lur med M än?) batteritiden bör vara minst 14h (2-3h samtalstid om dagen), gärna fingerprint på framsidan, helst inte tjockare än min Sony Z1 (8.5mm)
    Ulefone Be Touch 2/3 tycker jag ser rätt nice ut, även på pappret.. Lite sämre batteri i 3an..

    Är det värt att vänta ett par månader? Har ingen brådska egentligen..
     
  13. Clumber

    Clumber Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tre
    Telefon:
    Sony xperia L1
    Dom levererar från Kina inte från sverige se nedan
    Leveranser
    Alla våra leveranser sker med DHL Express, EMS eller Post från Kina. DHL Express / EMS levererar hem till din dörr eller närmaste service point. När DHL / EMS är redo att köra hem paketet till dig kommer du att kontaktas för en leveranstid. Du kommer då överrens med DHL / EMS om en tid som passar. Skulle du inte finnas på plats vid leveransen går paketet tillbaka till DHL / EMS. Vill du sen att paketet skall köras ut igen så kommer du att få betala en ny fraktavgift för detta.

    När ditt paket skickas från oss så kommer vi att maila ut spårningsnummer på paketet samt en länk där du kan spåra försändelsen hela vägen från vårt lager till din dörr.
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, men köpet sker ändå i Sverige med svenska konsumentvillkor.
     
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    DOOGEE F5 är ett mycket bra köp. Specsen stämmer väl in. Fingeravtrycksläsare på baksidan. Ca 1200:- Läs gärna min recension:

    https://swedroid.se/forum/threads/doogee-f5-ara-recension.127879/

    Om du funderar på Ulefone Be Touch 2 så bör du läsa Swedroids recension:

    https://swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-ulefone-betouch-2/
     
    Last edited: 6 dec 2015
  16. Tokas

    Tokas Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    569
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Det stämmer tyvärr inte heller. Taget från deras hemsida:
    "TabletKungen.se startades hösten 2010 och drivs av svensk personal. Vi har vår bas i Hong Kong och Kina för att kunna få närmare kontakt med leverantörer och fabriker, vilket leder till de absolut lägsta priserna på marknaden.

    Org. nummer: 53188243-000-10-10-2"
    Organisationsnumret är inte svenskt.

    Den enda fördelen är att de har öppet köp i 14 dagar efter man hämtat ut varan, men då får man inte testa produkten utan den ska vara 100% oanvänd och förpackning oöppnad. Så de följer inte Sveriges lagar och EU's direktiv om distansköp.

    Dessutom står det:
    "Våra priser är exkl. moms. Momsavgift kan tillkomma utöver det totala priset. Den debiteras då av DHL."
     
    Ara gillar detta.
  17. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Okej! Stort tack för att du rättar mig.
     
  18. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Happ, där gick Ulefonen bort, undrar om 3an är likadan..
    Har faktiskt läst din recension av Doogee'n förut, dock glömde jag nämna att Wifi-hotspot är ett måste i jobbet. :)

    Tack för tipset ang. Ulefonen!
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    DOOGEE F5 har hotspot (surfzon). Det var bara jag som inte hittade funktionen tidigare. Jag ber om ursäkt för min miss.
     
    tugge gillar detta.
  20. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Ska jag vara ärlig så har jag lite svårt för designen på F5an, lite för kantig.. :)


    Någon som vet något om Oukitel U10?
    Verkar ha fått skapliga omdömen och fyller specen jäkligt bra, förutom Fingerprinten som sitter på baksidan..

    Har även kikat på Redmi Note 3 (32gb), men den verkar sakna stöd för Band 20..