LeTV 1S

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av cobbe, 23 dec 2015.

  1. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    iroot installerar massa kina skit i bakgrunden även fast den "bara" är avsedd för att roota, du kan få popup och virus har även rapporterats in. Det är ett program där du inte ens ser vad mer än root som flashas in på din tel.

    However iRoot/vRoot and Kingo all share a lot of similar code. There is a reply from Kingo on http://forum.xda-developers.com/show....php?t=2604749 which seem to have please many people but I don't think it makes it safe in any way:
    • Sending IMEI by mistake is not something common when you develop a software (that is a bit like saying that Gmail supports POP by mistake, as if no one spent time developing it)
    • Nothing prevents them from storing all data on the phone and sending those later after it's been rooted. The fact they don't release the server side code makes it a lot more suspicious
    • No one has done a real audit and their business model is incoherent (either you're OpenSource and free or you're an app on Google Store audited and pay for it)
    • The released source code has a lot of missing parts.
    kul för dig dock att det funka men jag skulle inte rekommendera nån att använda den metoden. Men det är min personliga åsikt.
     
    Last edited: 6 feb 2016
  2. tsint

    tsint Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OP 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OP 8 Pro
    Jag fick också dåliga vibbar av iroot.

    Har nu kört en dryg vecka med ghost-ROM'n, inte haft några problem - allt funkar som det ska. Vad jag kunnat se så finns det bara kinesiska kvar i menyerna för att registrera fingerprints, annars är det helt upprensat från kinesiska och skumma letv-appar.
     
  3. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    OK, det lät ju inget bra det där, men det var väldigt smidigt och telefonen funkar bra, så tills någon bevisat motsatsen väljer jag att tro att det inte ligger något i bakgrunden och har något fuffens för sig :-) läste också det där svaret och det lät trovärdigt i mina öron. Jag väljer ofta medvetet att vara "blåögd" och det har gått bra hittills under 37 år :-) men vem vet...

    http://dl-1.va.us.xda-developers.co....pdf?key=a4avwD5yxKoHWx8CzYg2Yw&ts=1454779819
     
  4. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Vill bara tillägga att ljudet från den inbyggda högtalaren är helt fenomenalt, för att vara en telefon! Aldrig hört en telefon spela så högt och fylligt. Problemet är bara att den inte kan spela tillräckligt tyst om man vill vara lite mer diskret ;)

    Även öronhögtalaren låter väldigt bra!
     
    mobiltelefonen gillar detta.
  5. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Det håller jag med dig om, dom kunde lagt in ett steg till där man kunde sänka för det lägsta nu är lite väl högt. Stör mig lite på att det bara finns grön färg som notifikation färg till missade samtal, sms, mejl osv (förutom när man har svagt batteri som då är röd och under laddning gul) , men fler ska tydligen komma så småningom. utöver det är jag hur nöjd som helst efter ha haft min nu i lite över 1 månad.
     
  6. Secuthor

    Secuthor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah
    Nu ger jag mig in i samtalet om Chinesiska mobiler, skaffade en LeTV X600, det första jag gjorde var att roota, installera TWRP och lägga in AROMA_S1_x600-BY_BB72_ML-Based_5.5.009S_r1
    tycker personligen att mobilen fungerar pefekt, allt funkar och jag är verkligen förvånad på skärmen som är klart och fina färger, och bra ljud, rekommenderar verkligen detta mobil, saknar bara nån mer anpassad ROM till dem här trakterna, ska testa idag AOSP rom, hör av mig med resultatet..
     
  7. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ja telefonen är ju fortfarande väldigt ny och mjukvaran lite omogen, finns överraskande lite inställningsmöjligheter t.ex. (är vad vid CyanogenMod). Den blir säkert bättre och bättre med tiden. Just nu får vi nog dock vara tålmodiga då de firar det kinesiska nyåret nu :)

    En fråga, jag skulle behöva minst en till laddare (som klarar quick charge), en billaddare och några usb type c -sladdar. Har du köpt något sådant och i så fall var?
     
  8. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    lite så är det. Kjelle har en (för visso samsung märke men fungerar även med alla mobiler med Quick Charge 2.0-stöd som letv1 har, bara dra ut mirco usb sladden och dra in din egna med usb C) annars har du original här
     
  9. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Oj det var dyra saker. Jag brukar handla Kina -prylar från Aliexpess, hittade en vanlig laddare och en billaddare men vet inte hur bra de är...
     
  10. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja de är nackdelen med att köpa i Sverige :P dyrt!!
    och nackdel med att köpa från Kina är oftast att mycket är "skräp" och lång leverans. Men den där duger nog att ha som reserv men då hade jag hellre lagt till 3 dollar och fått Letv original laddare via geekbuying.
     
  11. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    ...fast den där hade ju kinaplugg, och vad är det som säger att den är bättre för att det står LeTV på den? :-) 3$ spelar ingen roll, men jag tycker det känns bättre att köpa från aliexpress där säljaren och produkten fått massa positiva omdömen. Då vet man mer vad man köper :-)
     
  12. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    man brukar få med adapter om man meddelar att man vill ha en europa adapter ( jag fick det när jag köpte min lur). Nja det har väl med garantier att göra , om din tel tex brinner upp eller blir skadad så kommer dom säkerligen fråga om du använd deras original laddare ^^ men gör det som faller dig bäst i smaken så blir det nog fint.
     
  13. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Två negativa saker som jag upptäckt hittills - kameran är ingen höjdare, inte kass men inte alls i klass med min förra telefon, som visserligen var riktigt grym (för att vara mobilkamera), och batteriet är ingen höjdare, jag klarar mig knappt igenom en dag, och då menar jag dag och inte dygn. Å andra sidan laddar den väldigt fort med snabbladdaren.
     
  14. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    instämmer med dig där , men för 1700kr så är det överkomligt :).
     
  15. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Det instämmer jag HELT med :-)

    För övrigt verkar batteritiden bli bättre, är nu nere på 30% och har inte laddat sedan 07.00 imorse. Kanske använt telefonen lite mindre idag, vet inte...
     
  16. tsint

    tsint Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OP 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OP 8 Pro
    Nu använder jag inte min mobil jättemycket, men för mig så räcker det att ladda varannan dag. Nu har jag 32% batteri kvar, och det är 41 timmar sedan senaste laddning...
     
  17. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Oj! Då måste du använda din telefon VÄLDIGT lite :-) jag ligger nu på 57% efter 7,5h.
     
  18. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ett litet irriterande beteende som jag undrar om fler med denna telefon också upplever:

    Ofta när jag klickar på en youtube -länk, i ett e-post eller på webben (t.ex. i Chrome), så länkas jag till den inbyggda webläsaren (som jag annars inte använder) och den försöker öppna klippet däri men det går inte, den börjar aldrig spela, bara buffrar. Jag hittar ingenstans där jag kan ställa in att youtube -länkar ALLTID ska öppnas i YouTube -appen. Har ni samma problem??

    Edit: en annan grej är att jag bara kan spela in slowmotion i 4x hastighet, kan inte ändra den... kan ni?
     
    Last edited: 15 feb 2016
  19. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Här var det inte mycket action... slänger ändå in en fråga till: någon som använder SEB:s app och fått den att funka ihop med BankID? Jag lyckas inte...
     
    pinhead25 gillar detta.
  20. pandy87

    pandy87 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER