[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 430
    Mottagna gillanden:
    4 712
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag fick det jag bad om: nu på fredag.
    Jag fickinformationen att det behövde vara minst 3 hela arbetsdagar från beställning, och Petter som jag chattade med sa att han skulle skicka iväg frågan och sen hängde det på avlämnande operatör. Väldigt snart efter avslutad chatt fick jag epost med det nya datumet.
     
    ASR gillar detta.
  2. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Skillnaderna kan ändå vara avsevärda. De delar hårdvaran, men den bakomliggande systemprogramvara kan göra skillnad, i kapacitet t.ex.

    Telia och Tele2 delar ju 3G också, och där kan man också märka skillnad pga att Tele2 är snålare på de bakomliggande resurserna.

    Man kan t.ex. skickas iväg till en mer perifer mast pga att Tele2s resurser är snålt tilltagna, men detsamma behöver inte hända i motsvarande situation med Telia, trots att de delar 3G-nät.
     
  3. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 950
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Jag var kund hos Vimla 2014 men sa upp abonnemanget p.g.a. den låga smskvoten (typ 60 sms?). Nu har de ökat smskvoten som många föreslog i forumet och allt man inte använder sparas dessutom. De sakerna i kombination med SkiWeek-erbjudandet går ju inte att tacka nej till. Så jag nappade direkt!

    Har under de senast 2 åren testat alla operatörer. Ingen operatör har så bra täckning (samtal och surf) och kundservice som Vimla!
     
    bernard och Asawi gillar detta.
  4. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Nån som vet när Vimlas hemsida försväntas fungera igen? Det går inte att logga in och länken Kontakt är död.
    Finns det nån mailadress till dem?
     
  5. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Funkar i min telefon.
     
  6. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Men inte i datorn, eller i min mobil.
     
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 430
    Mottagna gillanden:
    4 712
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det är VÄLDIGT trögt att logga in på Mitt Vimla. Särskilt på kvällarna. Hög belastning?
     
  8. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 950
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    De har fått en stor kundtillströmning speciellt nu när de hade SkiWeek-erbjudandet. De skrev i forumet att de skulle uppgradera sina serverar för att klara av den höga belastningen. När det är klart får du fråga dem.
     
  9. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 430
    Mottagna gillanden:
    4 712
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Var inne på de tankarna jag med.
     
  10. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    De var för ett par dagar sedan ut med artiklar på olika nyhetssidor inkl. swedroid. Sen har jag börjat se Vimla mer och mer i annonser på stora forum också, som jag inte sett tidigare. Så det kan vara en orsak till det hela.

    En annan orsak är den gamle vanliga, sidan har varit segladdad under en längre tid till och från. Förutom just forumsdelen som är extern. Pratats tidigare om nytt API som kommer inom kort som ska förbättra dessa problem. Själv är jag inne på en annan linje, att de kör på en enstaka server/felkonfad server, eller en väldigt felkonfad kluster-lösning.
     
  11. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 950
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Studentkortet har börjat göra reklam på framsidan av sin sida. Dessutom skickade de ut ett sms till alla studenter för några timmar sen.
    [​IMG]
     
  12. plame

    plame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Platta:
    Nexus 7 gen2
    Varför säger facebook såhär när jag försöker "tipsa på facebook" genom vimla.se
    "App Not Setup: This app is still in development mode, and you don't have access to it. Switch to a registered test user or ask an app admin for permissions."

    :(
     
  13. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 430
    Mottagna gillanden:
    4 712
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Lägg in det som en buggrapport i Vimlas forum.
     
  14. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Jag kan nog svara på problematiken i din text. Man måste sätta upp en "app" inom FB dev för att det ska fungera. Det verkar som att en app finns, men den har begränsad åtkomst och man måste således bli godkänd för åtkomst för att kunna använda funktionen. Kort och gott så finns det en app, men bara den som skapat appen har tillgång till den och kan lägga till människor i den. Således är funktionen inte publikt. Vilket är tråkigt scenario med tanke på att det finns som funktion inne på "Mitt Vimla" och borde således fungera. Men som sagt, ta upp det under "Buggar" i Vimlas forum.
     
  15. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    Har nyligen bytt från telia till comviq, vilket jag är helnöjd med. Men priset på vimla! är ju grymt samt att man får spara det man inte använt under en månad. Fråga: Är det värt att byta igen?
    Ska vara fria sms/samtal och liten surfmängd (använder jobb sim för surf)
     
  16. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 950
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Bytte nyligen från Comviq till Vimla. Jag tycker att mitt saldo hos Comviq försvinner under konstiga omständigheter. Jag vill inte kalla Comviq för tjuvar men ibland vet jag inte vart pengarna tagit vägen när jag inte ens har använt mobilen. Går inte att surfa ibland när man åker tunnelbana.

    Med Vimla vet jag vad jag får och jag har alltid bra täckning både vid samtal som surf. Skulle problem uppstå så har Vimla världens bästa kundservice utan tvekan!
     
  17. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 438
    Mottagna gillanden:
    717
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Nord 2
    Känns som du själv kan besvara frågan bäst. Beror vad du värdesätter, pris kontra arbetsinsatsen att byta operatör.
     
  18. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Värt att byta igen är bara du som kan svara på det.
    Fria sms/samtal och 1GB surf kostar tex 150:-. Och i skrivande stund får du även 20GB i en välkomstpott (ej varje månad) och denna välkomstpott sparas även hela tiden tills du använt det samt halva priset i 3 månader. Använder du någons tipsa-länk så får du även 10:- rabatt månatligen och även den du blev tipsad av. Dessutom har du möjlighet att sänka din månadskostnad genom att tipsa andra med din personliga tipsa-länk.

    Du kan välja från 1GB upp till 10GB surf månatligen hos Vimla om du är vanlig kund.
    Är du student/55+ eller minderårig (Du måste ha målsmans godkännande och det är målsman som ansvarar) så är surfen från 2GB upp till 14GB man kan välja på.

    Sen har du tillgång till ett bra forum hos Vimla där man kan vara med att påverka med exempelvis rapportera in buggar eller förslag på idéer man vill se hos Vimla. Något jag personligen värdesätter högt är chatten deras, när man behöver hjälp.
     
  19. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    433
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    Med comviq eller vimla?
    Sant, pris handlar det om 5kr i månaden med mitt abb kontra vimla (dock spar jag ju all surf som kommer bli över)
    Oj vilken respons i tråden. Jo det är förmodligen bara jag som kan svara på om det är värt.
    Byta abb form under tiden man är kund antar jag inte är några som helst problem?

    Som det ser ut nu använder jag inte ens 0,5gb på privata surf. Så de 20gb som medföljer kommer jag ju ha i ett år minst + alla obrukad varje månad. Sparar ju in en hel del där faktiskt.. Tänka tänka...
     
  20. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Du kan byta upp och ner i abonnemangsform.
    Såhär säger Vimla's frågor & svar om det:
    Här har du direktlänk till vanliga frågor & svar: https://vimla.se/support