Köpråd LG G4 S6 Z5

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av paulus, 7 feb 2016.

  1. paulus

    paulus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Då jag känner att det snart är dags för en ny lur tänkte jag höra här på forumet vad ni har för synpunkter
    gällande dessa mobiler LG G4, Samsung S6 och Sony Z5.

    Om jag ska vara helt ärlig känns Z5:an väldigt intressant just p.g.a att jag alltid varit förtjust i just designen och gränssnittet på Sonys mobiler, men när det kommer till vad man får för pengarna så känns onekligen G4:an väldigt prisvärd (3500 kr), med tanke på all beröm kameran fått och möjligheten till utbytbart batteri samt minneskortplats. Dessa två sistnämnda egenskaper har dock inte så stor betydelse för mig då jag varken bytt batteri eller utökat minnet i min S3:a. Det som delvis gör mig skeptisk till G4:an är att knapparna sitter på baksidan av telefonen vilket jag inte är så säker på om jag kommer och trivas med i längden.

    De saker jag lägger störst vikt vid är nog kameran, skärmen, utseendet och kvalitén överlag. Vad gäller byggkvalitén känner jag att S6:an är det bästa alternativet men eftersom jag kommer använda skal oavsett vilken mobil jag än väljer så kan jag nog inte riktigt ha det som argument för att köpa S6:an. Dessutom vore det inte helt helt fel att testa ett annat märke än Samsung nu när jag haft min S3:a i 4 år. Jag har absolut varit nöjd med den, men den har snart gjort sitt.

    När det kommer till kameran mellan dessa 3 har jag fått intrycket att samtliga har bra kameror men att G4:an och S6:an har snäppet bättre kamera än Z5. Detta är det intryck jag fått av många jämförelser men om ni har andra erfarenheter får ni gärna dela med er av dessa. :)

    Sedan är jag väl medveten om att Samsung, LG och Sony släpper nya flaggskepp snart i synnerhet Samsung, men jag känner att S6:an, G4:an eller Z5 kommer bli en tillräckligt bra uppgradering. :)
     
    Last edited: 7 feb 2016
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    När det gäller knapparna på baksidan som G4:an har så vänjer man sig och de sitter helt perfekt där bak. Har du inte bråttom kanske du kan hålla dig lite längre tills de nya modellerna presenteras senare i vår.

    Spontant skullle jag kört på G4 då jag inte anser priset motiverar ett köp av S6 som kostar bra mycket mer. Men som alltid vad du än väljer bland dessa telefonerna så är de betydligt bättre än din nuvarande S3.
     
  3. Gizmokvack

    Gizmokvack Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    187
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Även om du inte är intresserad av de nya lurarna kan det vara klokt att vänta de två veckor som är kvar innan de presenteras... Släpps de i närtid kommer priset att sjunka på de lurar du är intresserad av.