4K Videoinspelning "kina-telefon"

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av henke2, 4 feb 2016.

  1. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Måste säga att jag är imponerad av hur långt dessa no name telefoner kommit. Många no name börjar till och med bli names av. Hatten av.

    Finns det någon telefon som matchar en Snapdragon 810 i prestanda och filmar i 4k? Storlek kan egentligen kvitta men säg 5-6" Display. Gillar även de större batterierna då jag har en Mate 7 idag. Tyvärr saknar Mate 8 4k video vilket gör att jag inte väljer den som nästa telefon. Sen har vi historien med sneskottet SD808/810 som jag vill undvika pga problemen som är med dem. Ulephone Power hade tex varit klockren om den fixat 4K video.

    Svenska 4G band är ett krav (givetvis)

    Så ni som scannat alla forum och mer ellerm indre suspeka kinashoppar, kom med förslag? :-)
     
  2. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Tja, köpte nyligen en LeTV Le 1S som jag tycker verkar helt grym (har bara haft den några dagar än). Filmar i 4k (har dock inte provat) och har stöd för svenska 4G band, dock inte alla. Batteriet är dock sisådär, Xiaomi Redmi Note 3 är väldigt lik och har större batteri. Någon av dem kanske?
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Redmi Note 3 fixar väl inte 4K-inspelning i dagsläget, som LeTV Le 1S gör?

    Edit: Här är iofs ett 4K-klipp som är inspelat med Redmi Note 3 Pro (inspelat med Google Camera framför medföljande kameraprogrammet, som saknar 4K-inspelning)
     
  4. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Eftersom de har samma SOC utgick jag bara ifrån att den klarade 4K video...

    Edit: lustigt, LeTV 1S klarar att spela in i 4K med medföljande kamera-appen men INTE med Google Camera, till skillnad från Redmi Note 3 alltså... schkummelt.
     
    Last edited: 9 feb 2016
    bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Haha, ja, det är märkligt. Verkar i alla fall som du säger att bägge kan spela in i 4K, men att det inte "officiellt" stöds för Redmi Note 3 Pro ännu via medföljande app, men det har ju ingen direkt praktisk betydelse om det funkar fint med Google Camera.

    Slutsats: Redmi Note 3 Pro bör vara ett lika bra alternativ som LeTV 1S för 4K-inspelning.
     
  6. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    gsmarena har en rätt bra filtrering av telefoner. Tyvärr kan man inte speca SOC, men väl 4G banden.

    Vilken SOC sitter i de telefoner ni säger eventuellt kan filma 4k? Helio X10, P10 X10 turbo mm... inte lätt att förstå vad som är vad. 67XX nånting bör den heta?
     
  7. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
  8. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Hmm är inte MediaTek Helio X10 ett SOC...? Det är vad som sitter i min telefon iaf (LeTV 1S)...
     
  9. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Jo, men det är inte glasklart vad de kallar X10, P10 osv. Det är ofta förväxlingar av siffror eller bokstäver
     
  10. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ok. Antutu rapporterar CPU model = MTK MT6795. Blir du klokare av det? :-) det är alltså den som går under namnet MediaTek Helio X10, och klarar att spela in 4k.
     
  11. henke2

    henke2 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate7
    Har nu provkört en Sony M5. Den har som bekant Helio X10 och 4K video. Den blir varm under medelmåttig belastning. När man filmar 4K får man upp ett meddelande som talar om att kameraappen kommer avbrytas om telefonen blir för varm. Batteriet räcker max en dag. Mottagningen är rapplig, den tappar Wifi och återansluter ej utan manuell påminnelse. Samma sak med mobil data.

    Den noterade ganska imponerande 50500 i antutu och snabbheten tyckte jag inte var något problem även om den inte var blixtsnabb, men men... den åkte tillbaka pga för många problem, stora som små.

    Nu vet jag inte vad jag skall välja igen... *satan*
     
  12. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag är fortsatt nöjd med min LeTV 1S. Blir rätt varm under belastning men har inte upplevt de andra problemen du beskriver. Batteriet räcker ca en dag vid min användning, max två dygn vid låg användning. Prova vettja! Kan säkert sälja av den om du inte vill ha den till samma pris eller högre :-) 180 dolares på mobilehike är ju som hittat, har en kod på 10% dessutom om någon är intresserad.

    Edit: koden är 10%FORMH

    162$ för denna telefon är en stöld.
     
    Last edited: 5 mar 2016