Går detta att lösa? Samsung VS Google kalender

Diskussion i 'Allmänt' startad av Crippson, 9 feb 2016.

  1. Crippson

    Crippson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,


    Jag vill använda min Samsung kalender och Google Kalender.

    Jag vill att min Samsung kalender ska visa min Outlook kalender och min Google kalender. Sen vill jag att min google kalender bara ska visa google (inte outlook).

    Men när jag väljer i inställningar vilken kalender som ska visas, så gör den denna inställning i båda kalendrarna.

    Exempel: Jag avmarkerar rutan i Google Kalender för att inte visa min Outlook kalender. Men när jag gör detta så gör den även det automatiskt i min samsung kalender.

    Varför? Går det att lösa?? :)
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 702
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror det har att göra med att bägge appar hämtar/lägger till kontot via Androids kontohantering. Om du går in på "konton" efteråt under inställningar (Dvs för Android) tror jag att Exchange-kontot du lägger till hamnar där - eller?

    Men kan man inte i Google Cal välja att dölja en kalender? Hade för mig att det gick.
     
  3. Crippson

    Crippson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, precis. Exchange kontot hamnar under konton och finns där och jag har valt att synka kalender.

    i Google Cal hittar jag ingen funktion för att dölja kalender :/
     
  4. palmgreno

    palmgreno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kan rekommendera dig att testa "Business Calendar" (https://play.google.com/store/apps/details?id=netgenius.bizcal&hl=sv) Som är den kalender med flest funktioner som jag har hittat. har dessutom ett sjukt bra användargränssnitt. Jag har massor av olika kalendrar som jag kan tilldela olika färger och behändigt välja om jag vill göra synliga eller osynliga.
     
    kincop och Crippson gillar detta.