[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Med Comviq kan jag inte surfa i tunnelbanan när jag åker förbi vissa stationer.
     
    Petter_Vimla gillar detta.
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Som andra har sagt: Det kan bara du själv avgöra. Jag har precis bytt från Comviq kontant till VImla själv. Jag har varit supernöjd som kontantkortskund hos Comviq, men kände att jag kanske skulle vilja ha abonnemang istället. Provade Comviq abonnemang i somras, men det var tyvärr på en kort månad flera saker som inte fungerade som de skulle och även om kundtjänstfolket var trevliga var de tyvärr inte särskilt effektiva och det var en ganska frustrerande upplevelse. Så för mig blev det tillbaka till kontantkort (som jag varit nöjd med) tills jag valde att sätta både mig och min 80+ grannfru på Vimla. Prisvärt och mycket lovordad kundtjänst avgjorde saken för min del.
     
  3. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    Tack!
    Okej har faktiskt märkt det också på röda linjen, tvärstopp mellan vissa stationer...

    Ska försöka rekrytera några vänner så man går ner ännu mer i månadskostnad!
    Täckningsmässigt, storstäder förstår jag är bra, men på glesbygden?
     
  4. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Men då är det ingen engångsföreteelse om du upplever samma sak som mig. Jag åker ju också röda linjen varje dag. Men upplever mest problem med blåa linjen.
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har rest runt en hel del med Telenor mobilt bredband och haft bra surftäckning. Förvånande bra faktiskt. Hade inte väntat mig det alls. Vimla borde då också funka bra.
    Har gått runt med en Telenor kontantkortstelefon i fickan i områdena runt Filipstad där jag bor och har haft minst lika bra täckning som med Comviq. Har också gjort en del Speedetester denna vecka och det har varit helt jämförbart mellan Comviq och Vimla.
     
  6. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Åkte förra sommaren mc från Göteborg, E45 inlandet & slutligen upp till Kiruna och är mycket imponerad över Telenors täckning. När man för tio år sedan var däruppe med Telenor så svor man mest, då gällde enbart Telia i Norrlands inland.
     
    Asawi gillar detta.
  7. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    @_z_@_z_ jo sedan man byggde nytt 2G/4G tillsammans med Tele 2 så har det blivit otroligt bra även utanför storstäder och ute i skogarna. På många ställen så har man numera 4G (och därmed 2G), däremot kan 3G lysa med sin frånvaro.
     
    _z_ gillar detta.
  8. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Ska bli intressant att se hur mottagningen är utanför städerna här i Värmland. Har själv alltid haft Telia/Halebop pga deras täckning, frugan provade Comviq i sommar, men det fungerade inte alls bra. Ingen mottagning när vi var ute med båten bland annat, så får se hur mottagningen är med Vimla nu när dottern får testa det på sitt abb.
     
  9. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Nu går det aldrig att säga generellt då det diffar från plats till plats.
    Men kan flika in att när jag följer med min tjejpolare ut till stallet där hon har sina hästar - är det väldigt mycket ute på vischan. När jag hade comviq så hade jag 1 plupp. Gick att surfa, men otroligt segt.
    Var ute i morse på samma ställe för första gången sen jag bytte operatör och nu med Vimla så gick det betydligt snabbare att surfa och teckningen var större än tidigare operatör.

    Får se hur Vimla's täckning funkar i lillbrorsans hus nästa gång jag hälsar på. Där försvann täckningen med Comviq så fort man satte foten innanför dörren.
     
  10. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Måste bara säga att jag verkligen gillar känslan man får av Vimla. Idag fick jag ett mail där de frågade mig om mitt mobilnummer och huruvida jag arbetat hos en operatör (eller inom telekom) för att komma åt det.

    Det var tydligen en vadslagning.

    Säger inte det att Vimla verkligen satsar på att sticka ut och verkligen vågar vara en annorlunda operatör. Det är människor med attityden att inget är omöjligt.
    I framtiden behövs mer sånt här, istället för det gamla sättet där man gömmer sig bakom regler och stängda dörrar.

    Mitt nummer porteras inatt. Hittills har de överträffat mina förväntningar trots en glitch gällande porteringen.
    Hoppas det håller hela vägen nu bara....
     
  11. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Som jag tror jag har skrivit förut har jag gått runt med en Telenor-mobil i fickan under mina hundpromenader runt FIlipstad. Jag har framför allt då varit angelägen om att det funnits röst-samtalstäckning så surf har jag inte kollat så noga. Röstsamtal har varit helt problemfritt just här. Men jag misstänker att norra Värmland kanske inte funkar lika bra om man kommer en bit från riksvägarna.
    Min jobbmobil har Telia, så jag brukar se till att ha den (eller en Telia Refill) med mig när jag ska ut i lite mer avlägsna delar bara för säkerhets skull. Dessbättre har jag inte behövt använda den så jag har inte så bra koll på om det varit stor skillnad på täckning.
    Jag uppfattar inte att Telenor skulle ha sämre täckning än Comviq (som jag har haft på första-mobilen). Snarare något bättre (fortfarande med röstsamtal som prio ett).
     
  12. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 674
    Mottagna gillanden:
    973
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Försökte flytta nummerflytt till tidigare datum men gick inte enligt vimla support på Facebook. Enligt dem så behövs det 4 arbetsdagar att byta från hallon till vimla. Får vänta till den 16:e då
     
  13. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    De kan bara fixa en snabb nummerflytt om man har Telenor. Jag hörde av mig långt innan dessa 4 vardagar och då kunde de ändra min nummerflytt till ett tidigare datum. Min ska göras på måndag. Jag är nöjd :)
     
  14. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Vad var svaret då? :)
     
  15. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Svaret var ja, jag har jobbat inom Telekom.
     
    brynjolf gillar detta.
  16. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Ge oss de åtta första siffrorna så får vi se om det är ett bättre nummer än mitt 070*00*00*

    -tapa-
     
    Last edited: 12 feb 2016
  17. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 354
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    07005*00**

    Sen om det är bättre vet jag inte men det ser nice ut med nollorna. [emoji6]
     
    Last edited: 12 feb 2016
  18. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Oh! Mina två sista är ett snäpp från nästan lika bra.

    Men jag tror nog att du vinner.

    -tapa-
     
    Last edited: 12 feb 2016
    maccis gillar detta.
  19. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Nummerflytten fungerade perfekt och utfördes inatt som jag valde vid beställningen, men fick ett mail efter beställningen att den skulle utföras 18/2 tror jag det stod. Dock så ordnade deras support det till den 12/2 efter att jag chattade med dem i måndags.
     
  20. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag är ny kund hos Vimla, hade Tele2 innan, det jag kan säga att Vimla kundtjänsten har varit helt OK med tanke på deras öppettider och sånt samt den hjälpen man får så fort man har kontaktat de. Så tummen upp för Vimla men är hårdkritiskt till MITT VIMLA som inte fungerar tillfredsställande! Ofta är MITT VILMA hårdbelastad och så fort man har kommit in i sitt konto så visar den inte korrekta värden på t.ex. antal samtal och SMS samt datamängden man har förbrukat.

    Därför borde Vilma nu börja agera snabbt att få en bra lösning till MITT VILMA system, fixa en ordentlig officiell app som ska visa all användarfull info samt ha inbyggd chatt och mejl funktion och även ha en Widgett som visar antal samtal/SMS/MMS kvar i realtid.

    Det andra att Vilma skapar nya sätt att kunna betala räkningarna ! T.ex via E-Faktura och SWISH !

    Fixar Vilma allt ovan är det klart bästa operatören i Sverige ! och slår alla konkurrenter (även de stora) på fingrarna när det gäller användarvänligheten samt de tekniska tjänsterna!