Philips 55 PUS 7150

Diskussion i 'Android TV' startad av Mcflyper, 12 feb 2016.

  1. Mcflyper

    Mcflyper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    I mellandagarna köpte jag en smart tv enligt ovan. Den funkar tyvärr inte alls bra mjukvarumässigt.
    Den har Lollipop och det känns tyvärr som att det är mjukvaran som strular. De problem jag har är att den är seg i uppstart och ibland går den inte igång alls utan omstart eller att dra ut nätsladden. Den har inbyggd cast men den slutade att fungera helt med den senaste mjukvaran. Det gick dock att återställa till orginalmjukvaran för just cast så nu funkar det. Jag har även haft problem med att ljudet försvinner i samband med reklam eller kanalbyte. Det i kombination med att det några gånger blivit streck på skärmen och tv'n har låst mig gör att jag funderar på att kräva återköp. Men har jag tur så kanske en ny mjukvara är på g som löser mina problem.

    En annan sak som inte är som det ska är att google play music inte synkas med biblioteket på mobilen eller min pc?

    Är det någon mer som har en Andriod tv och upplever liknande problem eller som vet när ny mjukvara kommer?

    Är i övrigt väldigt nöjd med tv'n.

    :eek:
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Mcflyper gillar detta.
  3. hardnose

    hardnose Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag har likadan TV sedan oktober och har liknande erfarenheter men trenden är positiv och varje mjukvara gör den lite bättre. I början funkade varken netflix eller cast men nu är det hyfsat stabilt. Generellt verkar det som att ju färre funktioner man använder desto stabilare men jag måste ändå starta om tv:n med knappen på baksidan någon gång i veckan.

    Funktioner som verkar särskilt instabila: hdmi-cec samt inspelning till usb-disk. Under all kritik är också hastigheten över både trådlöst och trådat nätverk, trots 100/100 in i huset och inga problem på någon annan enhet så buffrar det ibland oacceptabelt mycket på tv:n men det verkar också vara beroende på app. HBO Nordic via cast kan jag t.ex. bara glömma.

    Just nu känns begränsningarna överkomliga men om mjukvaran blir sämre igen så blir det nog retur.
     
    Mcflyper gillar detta.
  4. Mcflyper

    Mcflyper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  5. Mcflyper

    Mcflyper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER


    Tack för svar! Har Du uppdaterat via tv'ns uppdateringsfunktion eller har du tankat hem firmware vi dator och sedan uppdaterat via usb?

    Hur många uppdateringar har du hunnit med? Jag har bara hittat en och den kom via tv'ns uppdatering.
    Jag har inte laddat hem manuellt via hemsidan. Ska nog prova det och se om jag hittar någon nyare än den jag har idag.

    Frid / Magnus
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har tyvärr inte TV:n, men du kan få fram versionsnumret genom inställningsmenyn och jämföra.

    Ibland tar det ett tag innan en ny firmware skickas ut vita nätverket eller "OTA" (over-the-air), så det kan vara värt att testa den version som finns tillgänglig på hemsida.
     
  7. hardnose

    hardnose Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag har använt båda uppdateringsmetoderna, var ett tag sen jag kollade hemsidan eftersom det funkar ok (eller så har jag bara vant mig...). Har blivit tre uppdateringar totalt om jag inte glömt någon.

    Jak kan för övrigt rekommendera följande för att ställa in bilden även om det inte är exakt samma modell:


    /Henrik
     
    Mcflyper och bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    @Mcflyper@Mcflyper Hur gick det? Blev det någon skillnad efter att ha uppdaterat manuellt via USB-minne?
     
  9. Mcflyper

    Mcflyper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag konstaterade att den mjukvara jag har är den senaste släppta så jag har inte provat med USB men jag ska göra det och lägga in samma mjukvara igen få se om det blir någon skillnad.

    Hoppas verkligen det för nu krånglar den så mycket. Främst vid uppstart så det känns inte så kul.

    Jag återkommer när jag har provat!


     
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ah! Nej, då lär det nog inte göra någon större skillnad. Möjligtvis kan du testa en fabriksåterställning om du är på den senaste versionen redan, och se om det löser några av problemen.
     
    Mcflyper gillar detta.
  11. Mcflyper

    Mcflyper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack så mycket! Vad skönt att höra att den fungerar bra för dig.
    Är det en 7150 som Du har oxå och det strular inget med uppstart eller ljud?

    Jag kanske ska prova att köra en ny HDMI kabel till min förstärkare. Om nu den
    skulle kunna ställa till något dumt. (Känns långsökt)...





     
  12. Mcflyper

    Mcflyper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har testat fabriksåterställning en gång när jag pratade med Philips. Gjorde ingen skillnad för mig... tyvärr.


     
    bernard gillar detta.
  13. JoBee

    JoBee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Tjena,

    jag har en 49 PUS 7170 och har liknande erfarenheter. Jag upplevde att min TV blev stabilare efter att jag avinstallerat de appar som jag inte använder. Fick känslan av att många processer snurrade i bakgrunder och gjorde systemet segt och instabilt.

    TVn blev också mycket stabilare efter att jag kopplade in min Philips soundbar via optisk anslutning istället för HDMI ARC. Gissar att TV:n är buggig vad gäller HDMI ARC och hoppas att det fixar sig med kommande uppdateringar. (Otroligt egentligen att en Philips TV inte funkar med Philips soundbar. Systemintegrationstest verkar inte va något som Philips bemödar sig med.)
     
    Mcflyper gillar detta.
  14. Mcflyper

    Mcflyper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack för ditt svar! Helt klart så är min tv oxå känslig när det gäller HDMI-arc. Ibland så startar inte min reciver när jag slår på tv'n och det har tom. hänt att tv'n som till synes varit avslagen har startat upp recivern.

    Tack för tipset om att ta bort appar som inte används. Det ska jag prova.

    Tänk om Philips kunde ge ut info om när nästan uppdatering kommer så att jag vet om jag törs hoppas på mirakel eller om jag ska vara tvungen att lämna tillbaka den.



     
  15. Mcflyper

    Mcflyper Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fick i dagarna en ny mjikvaruuppdateing!

    QV151E_R0.5.38.52 (software creation: 23 march 2016 / software publish-date: 6 april 2016)

    • - Replacer for the 5.38.28 [71XX, 7600 (including 65PUS7600 bom 2) , 8700 series]

    • - New pre-defined channel list for Switzerland

    • - Fix for TV Hang-up / Reboot when Scart device is connected

    • - Data Partition corruption recovery implemented

    • - Improvement for TV not waking up from standby

    • - Google Security Patches and CTS fixes

      Har uppdaterat och hittills har den fungerat även om chromecast har hängt sig/ kopplat ur en gång och rösträkningen i Google verkar fortfarande inte fungera....