Sandlådan 16.0/Pepparkaka prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av jnsson, 11 jan 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Indeed, thankyou :)
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Påstod aldrig att du inte mår bra. :P Jag skrev mer allmänt/om mig. Herregud, tror jag är mer ensam än vad du är så jag har inga problem med att vara ensam (även om jag tänker på det/är medveten). Dock märker man på mig att jag är annorlunda bara jag träffar folk (enligt pappa) men ändå undviker jag det.

    Ja, det är det svåra. Att bli kär. Känns som folk blir det titt som tätt medan jag är helt död inombords.
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Påstod inte att du påstod det ;)

    Jaså? (det fetstilta). Jag är rätt så ensam jag med men har heller inte problem med det. Jag har min dator så det är helt ok.

    Precis. Folk här i stan blir kära titt som tätt men jag är helt död.
     
  4. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Någon mer som fått <3 från Vimla?
     
  5. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Måste och måste, eller rättare sagt beror väl på hur definiera kär och är det kär man vill vara eller känna kärlek.

    Om du definiera kär som fjärilar i magen så kan de bli svårt då den känslan sällan varar länge, är fjärilar i magen bara lust och inget annat. Eller är innebär det att var kär när man känner sig trygg och inte har fjärilar? Räcker det att hitta någon trygg, som man har roligt med och som får en att skratta? Är det något fel att endast hitta någon att dela sitt liv med utan att nödvändigtvis vara kär utan istället ha kärlek, ömsesidig respekt för varandra och känns trygghet?
     
  6. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    [​IMG]
    [​IMG]

    Jag lyckades :3
    Okey, lite småfel men ändå
     
  7. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 206
    Mottagna gillanden:
    17 689
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Något specifikt?
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Ja (fetstilta). Ja, utan dator vore man väldigt isolerad.

    Intressant du tar upp det där med "fjärilar i magen". För mig är det skillnad på vän och livspartner. En vän kan jag gilla/vänskapskärlek men en livspartner vill jag känna åtrå till (men givetvis måste det finnas mer än åtrå). Att vara trygg är givetvis viktigt i längden även om jag tror att man inte tänker så i början om man känner just åtrå för någon. Däremot "skratta och ha roligt tillsammans" är inte fel det heller men det räcker ju inte för räknas som mer än en bra vän. Jag menar, man kan ha kul och skratta med många. Känns som det måste finnas något mer än det. Passion. (eller så är det bara vad jag vill/önskar mig)
     
  9. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Beror på vad du menar med kär? Kärlek är inte svart eller vitt och att vara kär betyder olika för alla.
     
  10. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Ingen aning.
     
  11. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Nej precis men tror det beror mycket på hur man definiera kär eller kärlek. Passion är viktigt men vara det hela livet?

    Fjärilar i magen finns ju ofta bara i början när allt är nytt och det finns längtan lust och passion. Men sen kanske övergår till något annat.

    Det är väl bara att fråga dom som långvariga förhållanden här i tråden hur det är för dom, tror vi kommer få olika svar från alla.
    Precis.
     
  12. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Då får du testa dig fram lite. Se vad som gör dig glad och utgå från det. :)

    Tror jag har varit i alla sorters förhållanden man kan vara i, förutom att gifta mig haha. Allt från impulsivt head over heals till flerårigt förhållande. Kan väl bara säga att passion är viktigt men det är verkligen inte allt som ska finnas.

    Man får testa sig fram lite och se vad man faller för, men man kommer fastna för olika saker i varje förhållande och inget kommer vara likt det andra.
     
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Du syftar på nykär-effekten och jag förstår vad du menar. Det jag menar är att man inte känner den för någon. Givetvis är ingen relation (föräldrar/barn/syskon eller vänner/livspartner) problemfri. Självklart uppstår konflikter och saker som sätter ens relation på prov. Skillnaden mellan föräldrar/barn/syskon är att du gör allt som krävs för att det ska fungera, en vän/partner kan du överge om du vill.
     
  14. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Nix, bara det.
     
  15. Droid55

    Droid55 Guest

    That's what I want! :P Inget som säger att det inte kan leda till ett långvarigt förhållande, eller?

    Hela grejen med "testa sig fram" låter så jobbigt. Slöseri med tid liksom. Haha.
     
  16. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Men måste passion finnas skulle du säga?

    Att ha en livspartner och ha passion i säg 40-60 är svårt skulle jag tro. En livspartner kan ju vara någon man känner kärlek till och från men kanske inte nödvändigtvis passion.

    Jag tror många letar efter den där Hollywood romansen och tyvärr finns den, skulle jag tro, endast på film. Just Hollywood har nog förstört måns förhållanden pga att folk söker något som är ouppnårligt. Jag vet att eller jag tror att den här förstört för mig bilden av vad kärlek är... Så klart man vill ha passionen, fjärilarna, ja hela kitet men går det verkligen att ha hela kakan och äta den också?
     
  17. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Spela dator? [emoji28][emoji23]
     
  18. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Shows what kind of a friend you are [emoji33] haha.

    Nä men seriöst om du verkligen känner någon typ av kärlek överger du ofta inte människor hur som helst,familj eller partner. Sedan finns det ju familjer som överger varandra så finns väl alla typer antar jag.
     
  19. Droid55

    Droid55 Guest

    Att ha passion 24/7 livet ut är omöjligt. Det är som vara glad konstant och aldrig vara nere eller känna något annat. Självklart kan man inte ha passion hela tiden. Olika saker kan inträffa i livet osv.

    Dock bör man ju kunna hålla passionen vid liv? Inte som i varje dag men man måste ju ta hand om förhållandet och se till att göra tid för det. Sen vet jag att småbarn osv. oftast inte ger utrymme för något annat men hey, barnen är inte små föralltid.

    Haha, japp. Usel vän är jag. :P Nä, men sanningen är att jag inte krusar folk. För att en relation ska hålla (oavsett slag) gäller det att båda försöker. Får jag känslan att det bara är jag som försöker så lämnar jag.

    Jo, det finns även familjer som överger varandra. Ganska intressant ändå vad folk kan göra mot varandra trots att de påstår sig varit kära eller när det gäller ens egen mamma/pappa/syskon.
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Haha ja. En utav de större fördelarna faktiskt. Aldrig kunnat spara så mycket pengar som nu när jag är singel.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.