Android Auto - diskussionstråden

Diskussion i 'Android Auto' startad av Jox, 14 jul 2015.

  1. Xph'r

    Xph'r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Funkar om man har riktigt tur...
    Har lyckats få anslutningen att fungera två gånger på typ 100 försök.

    Biltillverkare: VW
    Modell: 2016 Passat Alltrack (Composition Media)
    Telefon: Huawei Honor 7 (5.0.2)
    Programvara: Android Auto 1.5.100945
     
  2. Nightdriver

    Nightdriver Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Får tyvärr samma resultat som dig, jag upplever att jag fick det att fungera betydlig bättre i tidigare versioner av AA. Hoppas det kommer en uppdatering snart.
     
  3. slaskbak

    slaskbak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2012
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lustigt.

    Har hunnit använda det i en vecka nu och det funkar klockrent med både min Z5 Premium och sambons Nexus 5X. Hade anslutningsproblem första gången med Nexusen men det berodde på, efter en snabb felsökning, att plastgjutningen runt USB-C kontakten på kabeln var bredare än hålet i telefonskalet så kontakten nådde inte in. :-D Annars ansluter bägge telefonerna direkt varje gång vi försökt.

    Enda problemet jag haft var att infotainmentenheten hängde sig när jag körde Google-navigering och jag fick ett inkommande samtal. Det ringde men jag kunde inte svara och ringsignalen fortsatte även efter uppringaren lagt på. Jag kunde byta funktionsbild i infotainmentenheten men inget hände och inga val fungerade. Inte heller enkelt tryck på strömbrytaren fungerade utan den väääääldigt enerverande ringsignalen bara fortsatte (@Nightdriver@Nightdriver: Kan man inte byta den inbyggda signalen i Boleron? Den är hemsk!) och jag befann mig givetvis på motorvägen och kunde inte bara stanna. Allt löste sig till slut genom att jag höll inne powerknappen under en 15-30 sekunder efter vilket infotainmentenheten botade om och allt var som vanligt igen.
     
  4. Nightdriver

    Nightdriver Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Visst kan man byta den inbyggda signalen, gå till inställningar på Phone i infotainment och välj Användarprofil, sen väljer du bara din egen och ringsignal. :-)
     
    slaskbak gillar detta.
  5. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    haha, ja det kan jag nog - har äntligen fått min kraftigt försenade passat alltrack, och efter att ha letat efter den förbaskade usb-porten (som verkligen inte satt där instruktionsboken påstod!) i två dar så pluggade jag in min nexus 6p och det bara tokfunkade direkt :).
    men jag blev sugen på att testa en dual sim-telefon nu när det äntligen finns en sverigelanserad med lite vettiga prestanda så jag inväntar en huwei mate 8. ska kolla så det funkar med den också innan jag gör mig av med iPhonen :P
     
  6. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Hur är det med den vanliga telefon- och smsdelen via bluetooth, fungerar röststyrning och de vanliga knapparna? Har en Octavia -16 men inte installerat Smartlink än.

    I frugans Golf -16 fick jag igång någon enstaka app med mirrorlink, men det intressanta tyckte jag var att när det krånglade så appen lade av osv, så speglades plötsligt telefonens skärm i bilen under någon halvsekund. Detta tar jag som att det borde gå att spegla telefonen helt på något sätt. Telefonen är en S6.
     
  7. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Nu pratar du väl inte om Android Auto? Det är ju, om jag förstår det rätt, helt skilt från mirrorlink och smartlink.
     
  8. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Var nog inte riktigt tydlig. Smartlink är VAGs samlingsnamn på de olika systemen.

    Första frågan, om hur telefonen fungerar, gällde Android Auto. Jag laddade ner appen men har inte tillgång till frugans bil nu, så jag kan inte testa. Dessutom saknas röststyrning i hennes bil.

    I min har jag ännu inte aktiverat Smartlink, så där kan jag heller inte testa. Planen är att aktivera det nästa vecka.
     
  9. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    För mig fungerar röststyrning endast för att mata in adress i gmaps. Rösten säger "ingenting hittades om detta" efter varje sökning men sen kommer resultatet upp på skärmen ändå.
     
  10. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Använder du då bilens röststyrning, alltså knappen på ratten?
     
  11. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Nope, har ingen sån knapp på min ratt. Men har du det skulle jag vara väldigt förvånad om den inte fungerar med AA.
     
    bjoli gillar detta.
  12. uhpam

    uhpam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjenare. Var bara tvungen att skapa ett konto för jag har nämligen problem med AA.

    Jag kör en OPO och en Stereo som jag kopplat in själv och varje gång jag kopplar in luren så får jag ett felmeddelande i AA appen som säger nått i stilen med: "Har du parkerat? Dra åt handbromsen innan du kan börja använda Android Auto".

    Någon annan som har det problemet?

    Kör med denna stereo : Pioneer AVH-X8700BT
     
  13. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Jag har samma stereo. Gissar att du behöver koppla om stereon för att lura den att handbromsen alltid är dragen.
     
  14. uhpam

    uhpam Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Du var tvungen att göra det alltså? Hur gick du tillväga? Har du någon bra guide? Tack!
     
  15. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Kan inte svära på att det är så du behöver göra. Jag fick hjälp för att koppla in min stereo så kan inte hjälpa dig mer där tyvärr ☺
     
  16. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Med Android Auto-appen installerad i telefonen fungerade det bra i bilen. [​IMG]
     
  17. DanceNation

    DanceNation Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Någon som sett ett mönster i färgen på bakgrunden vid navigering. För mig är det lite av roulette, mörkt, ljust om vartannat. Borde vara efter dagsljuset men ser inget samband.
     
  18. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Kan nu svara själv.

    Röststyrningen via knappen på ratten, styr bilens vanliga röststyrning (radio, telefon mm) och inte Android Auto. För att röststyra AA får man trycka på skärmen.

    När man ringer via knappen på ratten så sköts samtalet "bakom" AA (alltså som vanligt när man kopplat in telefonen med blåtand), och navigeringen på skärmen fortsätter. Ljudet till navigeringen blev jättelågt under samtalet, vilket iofs kändes helt ok. Däremot hände det minst en gång att volymreglagen, både på panelen och ratten, endast kunde justera navigeringens ljudnivå och inte radions, trots att navigeringen var tyst. Detta rättade till sig först när nästa navigeringsinstruktion kom.
     
    bernard gillar detta.
  19. pata8801

    pata8801 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Väntar på att få testa AA på Golf Sportcombin jag har beställt. Jag lade till röststyrning i tron att det skulle fungera tillsammans med AA. Tråkigt att inte verkar vara så..
     
    bernard gillar detta.
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Bakgrunden skall som du säger justeras efter ljuset. Finns det något som blockerar ljussensorn på telefonen? Fungerar det som sig bör om du inte har enheten ansluten till AA?