Batteritid för Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av chraist, 13 nov 2015.

  1. Niklase

    Niklase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    490
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Trodde de nollställdes om man satt in laddaren utan att ladda den till 100%, men då fick det ju sin förklaring :P
     
  2. qwinoa

    qwinoa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag är riktigt besviken på batteritiden på min Nexus 6p, har senaste uppdateringen installerad, 6.0.1. Jag får mellan 3-3.5h skärmid. Jag har testat avinstallera appar som Facebook vissa påstår hjälper, har inte hjälpt. Har rensat cache minne i recovery mode, inte hjälpt. Återställt telefonen, inte hjälpt. Vad är det som kan vara fel? Jag har hört många som får över 5h skärmtid utan att vara rootad eller gjort några optimeringar. Jag är själv inte rootad. All hjälp uppskattas. Jag bifogar lite screenshots. Jag funderar faktiskt på att lämna tillbaka den, 14 dagar har inte gått än, så pass missnöjd är jag. Det är så tråkigt då allt annat förutom batteritiden är super.
     

    Bifogade filer:

    jaro gillar detta.
  3. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Blir inte riktigt klok på det här med SoT o batteritid :)... Idag hade jag plötsligt 3.20 SoT och 50 procent kvar! Med samma användarmönster som vanligt.
    Nu ikväll 4.20 SoT o 25 procent. I vanliga fall sällan över 4 timmar innan jag måste ladda.
    Well: kanske viktigast att jag är supernöjd med telefonen och batteritiden!
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag har fått 7 timmar skärmtid men då kan vi ju glömma den där standbytiden du haft här, med den så är det väl typ 3-4 timmar beroende på vad man gör. Spela nåt grafikkrävande så...

    Man ska inte hänga upp sig så mycket på vad alla skriver. Jag upplever N6P som hyfsad i batteritid, något sämre än min gamla Note3. Alltså inget underverk direkt men ungefär det jag förväntade mig.


    Edit: Tycker nog att dina wakelocks är lite för stora emellanåt, vad det beror på var en annan sak. Är ju extremt stor hysteri runt Facebookappen nu men själv så har jag testat mycket och använder den. Den drar men det är det värt, såna wakelocks har jag dock inte, trots den.
     
  5. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Hmm. Denons app till Heos-högtalaren är allt en riktig batteritjyv på min 6p.
     
  6. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Idag har jag fått ovanligt bra batteritid hittills.
    Tog ur laddaren ca 06:00 och och har nu 44% kvar med 3h 9m SOT.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. nigne

    nigne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2013
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    .
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 23 feb 2016
  8. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Sista tiden har jag upplevt att batteritiden inte riktigt är lika bra som tidigare. Brukade kunna gå 36-48h med ca 4h skärmtid men ligger inte där idag. Snarare 24-36h med ca 2,5-3,5h. Vet inte om det beror på nån app jag installerat (men hittar inte att nån verkar bete sig underligt) eller om det har att göra med den senaste säkerhetsuppdateringen. Är det nån mer som tycker batteritiden förändrats på sista tiden? Har haft min telefon sedan release.

    Edit. Så här ser det ofta ut nu för tiden:/

    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Last edited: 3 mar 2016
  9. patrixen

    patrixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min batteritid har bara blivit bättre och bättre, köpte min lur den 27 januari
     
    RNB gillar detta.
  10. knussin

    knussin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Börjar arta sig igen nu efter ett tag med "sämre" batteri tid uploadfromtaptalk1457188917693.png uploadfromtaptalk1457188923578.png
     
  11. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag hade en tydlig dränering av batteriet, så testade avinstallera Facebook som många andra gjort. Jag fick en bättre batteritid (från ca 3h till 4,5h). Kanske beror det på att Facebookappen är värdelös eller så beror det på att jag inte ägnar lika mycket tid på Facebook längre
     
  12. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 206
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Min Huawei Nexus 6P batteri snittar 18h 15m 0s (12h 8m 0s under aktiv användning) på en laddning. Kolla in GSam Battery Monitor: - http://bit.ly/uHT7Vy #badassbattery

    Om det säger något :D

    Får väl återkomma när jag använt telefonen senare idag :)
     
  13. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Så här ser det ut nuförtiden. Upplever att batteritiden var bättre tidigare. Är det här ungefär vad ni andra får? Den röda tinten beror på appen twilight.
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]
     
  14. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Får ca 4 timmar SOT med senaste PureNexus och ElementalX. Ljusstyrkan i autoläge och gör inga direkt tunga grejer.

    Tycker det är sämre än tidigare, då kom jag upp i 5 timmar med ungefär samma användande. Det kan dock variera rätt kraftigt från dag till dag.
    Förstår inte hur vissa på t.ex. xda kan säga att de får upp till 7 timmar.
     
  15. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Det som oroar mig lite är att på min förra note 4 så körde jag med snabbladdning hela tiden och efter ungefär ett år gick batteriet inte att lite på. Telefonen kunde tvärdö med 40% batteri kvar. På den telefonen kunde man däremot köpa ett nytt batteri för att fixa problemet och man kunde också slå av snabbladdning. Med 6p så går varken eller. Och om batteriet redan börjat blir lite sämre så känns det inte så bra...men det kanske kan vara nån av uppdateringarna som har försämrat batteriet.
     
  16. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 213
    Mottagna gillanden:
    5 038

    MINA ENHETER

    Jag hade också en Note 4 som jag använde i drygt ett år, märke inte av någon försämring när det gällde batteritiden på den.
    Har svårt att tro att batteriet redan skulle blivit dåligt efter bara 4 månader, tror snarare att det var något med senaste uppdateringen. Har kört Better Battery Stats och Gsam men det är ingen som direkt sticker ut. Android System förbrukar mest.

    Jag har dock batteribuggen som gör att procenten hoppar ner 2 steg på en gång emellanåt. Så frågan är om det kanske bara är batteriindikatorn som är tokig och egentligen visar fel?!
     
    jocke_lulle gillar detta.
  17. baldwin

    baldwin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Påverkar färginställningarna batteritiden? Ändrade till sRgb nu från "Samsung"-mode
     
  18. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Undra varför jag som användare ska tillåta Sam Battery Monitor att får reda på telefonnumret och enhetens id, om ett samtal är aktivt och vilket det andra numret är som ansluts till samtalet. Känns lite kinky att en batteri-app ska veta detta.
     
  19. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    [​IMG][​IMG]
     
  20. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Provade att installera den älskade appen Sam Battery Monitor. Är det något som suger batteri är det just den appen.
    [​IMG]
    och inte går det att köpa sig fri från uppenbar reklam som ska locka in folk i något som inte är seriöst som detta med att få erbjudande om att testa Samsung Galaxy S8 :) bara man klickar och går vidare.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Testar nu Go Powermaster istället och gillar att man kan välja vilka appar som ska fortsätta vara igång när appen optimerar. Tyvärr innehåller också denna app reklam som inte går att köpa bort.
     
    Last edited: 2 apr 2016