Letv one x600 första intryck

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av v1ktorlindh, 1 sept 2015.

  1. v1ktorlindh

    v1ktorlindh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena! köpte en letv one x600 på infall från oppomart i onsdags och den kom fram igår så tänkte dela med mig av lite första intryck.

    - Kvalitén är över förväntan, härlig tyngd och inga knak eller missljud när man trycker och dolar med den
    - skärmen är ursnygg, står sig definitivt mot min OPO men har inte testat den i skarpt dagsljust
    - snabb som skabb, inte märkt av något som indikerar på långsamhet
    -Uit duger gott, slapp dom hemska letv-apparna som ska komma som standard. antar att oppomart kört sin egen rom eller liknande över då alla googleappar även fanns med från start
    - täckningen oavsett om det är 4g eller 3g funkar åtminstone lika bra som OPOn (Karlstad)

    Minus:
    - appikonerna är rätt så stygga i standard uit, och onödigt stora
    - ingen dubbletap to wake funktion
    -- några förinstallerade appar som ej går att ta bort utan root, t.ex DU battery saver och speed booster

    om det är någon som undrar något över luren så är det bara att hojta till!
     
  2. hemskasven

    hemskasven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    43
    Var beställde du den. Ser att S1pro X800 har bättre skärm annars verkar inget skilja?
     
  3. v1ktorlindh

    v1ktorlindh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    oppomart. Det är väl processorn då (810 i x800) o bakstycke i metall tror jag, men tyckte inte det va värt nästan det dubbla när då processorn (810) har lätt för att överhettas
     
  4. hemskasven

    hemskasven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    43
    Kan hålla med om prisskillnaden.
     
  5. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    Bor också i närheten av Karlstad. Vilken operatör har du 4G täckning med där? Är det 1800Mhz bandet isf?
     
  6. Secuthor

    Secuthor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Cubot Cheetah
    Många har klagat på att skärmen är väldigt känslig för sprickor..och ja..min sprack..så jag beställde en display från China för 289kr...och verkar enkel att byta..