Fråga: Clean rom?

Diskussion i 'Galaxy Alpha - ROM-filer och utveckling' startad av Khayman, 17 mar 2016.

Taggar:
  1. Khayman

    Khayman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Med risk att trampa folk på tårna så skulle jag vilja fråga utan att ha några som helst egna kunskaper om att koda.
    Borde det inte vara det enklaste av allt som har med rommar att göra att plocka ut Samsungs egna rom och strippa den från allt som har med Samsung att göra och lägga i Googles launcher istället?
    Jag skulle vilja ha en helt ren rom för min Alpha men som fungerar bra.
    Det finns ju några rommar nu men alla är ju fullproppade med moddningar som tynger ned.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hade nog satsat på en "ren" version av CyanogenMod om du inte vill ha något spår av TouchWiz i luren: http://forum.xda-developers.com/gal...sm-g850f-cyanogenmod-13-0-unofficial-t3294577

    Kända buggar:
    Eftersom TouchWiz är så omfattande hade det varit rätt knepigt att ta bort allt som har med det att göra från en ROM och sedan få den att boota.

    Vad du kan göra är att installera senaste officiella versionen och sedan manuellt ta bort det du inte vill ha, men man får vara försiktig med systemtjänster eftersom det kan leda till att du kraschar telefonen. Hade främst tagit bort "appar" och inte pillat så mycket på bakgrundstjänsterna.
     
  3. Khayman

    Khayman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2012
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag har tidigare testat just cyanogenmod men 12.1 och det är precis så rent som man vill ha det.
    http://forum.xda-developers.com/galaxy-alpha/development/5-1-x-cyanogenmod-12-1-unofficial-t3145217
    Men det kommer alltid med små buggar som att mottagningen blir sämre och sånt.
    Man kanske kan komma förbi det problemet på något sätt men jag har egentligen ingen koll på sånt här så jag vet i så fall inte hur.
    Just nu har jag stock men har plockat bort över 90 olika små saker via root som du föreslog.